Jatkuva keinuttava huimaus ja pahoinvointi. Töissä käynti ei enää onnistu...

  • Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei. Yritin etsiä keskustelupalstoja menieren tautia sairastaville. Enkä löytänyt kuin tämän mikä on kyllä vanha ketju tämäkin. Toivottavasti joku löytää tänne. Itselläni todettu lapsena meniere mikä on hyvin harvinainaista ilmeisesti. Olen 26 vuotias nyt. Meniereni oli pahinta ensimmäiset 6-7 vuotta toteamisesta. Huimauskohtauksia, tinnitystä,oksentelua, kuulon alenemaa yms. En muista ihan kaikkea toteaimisesta olin alakoulu ikäinen tuolloin. Lääkitys silloin pahimpina vuosina oli betaserc mitä vissiin nykyäänkin käytetään Oireita ei ole vuosiin pahoina tullut enkä ole lääkitystä tarvinnut yli 5 vuoteen. Aikalailla normaalia elämää olen pystynyt elämään. Nyt viimeisen viikon aikana on tullut huimaus/ tasapainohäiriö kohtauksia sekä hirvittävää päänsärkyä lähes oksennukseen asti aivan kuin mikreenipäänsärky. En ole tavannut ketään jolla olisi todettu lapsena tämä menieri.
Olisi mukava löytää kohtalotoveri joka ei ihmettele miten alle 30 v voi olla tämä sairaus enkä ole viitsinyt siksi meniereliiton oman alueeni yhdistykseen liittyä koska muut yli keski iän eikä ole kiva olla ainut nuorempi kokoontumisissa tapahtumissa jne.
Hei! Viestistäsi on aikaa mutta vastaan silti. Täälläkin nuori Meniereä sairastava, tosin vasta vähän aikaa, eikä vielä ainakaan ole huimauskohtaukset olleet kauhean voimakkaita, muuta kylläkin. Taitaa tosiaan nuoret olla aika harvassa..
 
vierailija
Hei. Tsemppiä sinulle. Oletko tämän ketjun aloittaja?
Vaikka diagnoosin saanti on aina oma kriisinsä, niin se kuitenkin selventää elämää, eli saat oikeat lääkkeet sairauteesi (sain itse toissapäivänä 2-tyypin diabetesdiagnoosin) .
Uusia hoitomuotojakin Parkinsoniin löytyy, työni puolesta tiedän.
Menierestä vielä: itse sain sen nuoremmalla iällä, aika ja elimistö korjasivat tilannetta parempaan. Aikanaan selvittelin hoitokeinoja, ja itse totesin B-vitamiinin auttavan, (Bio Strath- luontaistuote, nyt Berocca).
Jossain julkaisussa myös luki tästä, ei kuitenkaan ole "käypä-hoito" suosituksissa.
Näillä mennään, itsekukin.
 
vierailija
Vanha ketju kyseessä, mutta jos joku etsii tietoa. Mikäli laivamatkan tai lennon jälkeen jää keinuttavaa tunne päälle, on kyseessä todennäköisesti mal de debarquement syndrooma. Englanniksi löytyy tästä sairaudesta tietoa ja viime vuosina tutkimusta on tehty enemmänkin.
 
vierailija
Te joilla on tyypillisiä MdDS oireita, niin kokeilkaa Baklofen lääkitystä.
Itselläni kys. oireet alkoi 26 vuotiaana, todella pahana. Noin 45 vuotiaana sain Baklofenia sormien ja varpaiden vääntelyyn. Baklofen vei pois tyypilliset MdDS oireet.
 

Yhteistyössä