Jatkuva jano ja pissalla käynti raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sompio

Aktiivinen jäsen
14.07.2008
5 836
0
36
Onko normaalia, vai onko merkki jostain oireesta?

Nyt pari päivää juonut ihan tolkuttomasti (tänäkin aamuna jo ainakin 2 l) ja pissalla saa rampata 15 min välein.

Menossa rv 39+3.

Sokerirastituksessa olin silloin puolenvälin paikkeilla ja muuten neuvolassa otettu normaali pissanäyte. Niissä ei ainakaan ole ollut mitään häikkää. Torstaina seuraavan kerran neuvolassa käynti.

Alkuperäinen kirjoittaja Anselmiini:
Merkki ja oire ovat synonyymejä... Lähinnä tuosta janosta olisin huolissani, pissahätä selittyy tolkuttomalla juomisella. Oletko syönyt paljon suolaista viime aikoina?

Joo, huomasin itsekin, että oli vähän hassusti tuo kysymys kirjoitettu. Mutta kun kirjoittaa ja lähettää ja sitten vasta miettii =)

Olen vältellyt suolaista, kun meinaa olla tuota turvotusta. Eli ei pitäisi sen takia janottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Marjanah:
äitiysajan diabetes?

Googletin sitä ja siihen ei varsinaisesti liittynyt tuo jano ja pissallakäynti. Olivat ennemminkin varsinaisen diabeteksen oireita.

Miten RD todetaan? Onko se ainut tapa se sokerirasitustesti?

Ainakin jollain sivulla sanottiin, että tässä vaiheessa raskautta sitä ei aleta enää hoitamaan muuta kuin ruokavaliolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Täällä on ihan samaa vaivaa. Ja neuvolasta ainakin sanottiin että on ihan normaalia :)

Paljonko sulla viikkoja?

Viikkoja on nyt 37+0 :)

Muoks. Ja siis neuvolatäti oli vaan sitä mieltä että mun pitääkin juoda todella paljon. Turvotus on nyt loppuaikoina menny niin pahaksi, että juominen on kuulemma vain hyvä juttu. Pissa on ollu joka kerta puhdas, verenpaineet ok ja sokerirasituksenkin läpäisin silloin aikoinaan. Eli jano johtuu varmaan vaan runsaasta lapsivedestä ja sen vaihtumisesta, kuumasta ilmasta, turvotuksesta ja sen semmosesta :)

Luulen, että sitä vaistomaisesti vaan juo enemmän. Itsellä nyt rv36+1 ja huomaan, että on vaan yksinkertaisesti pakko juoda paljon vettä, että vatsa toimisi. Sama juttu ollut koko raskauden. Ei se kai mistään enteile, vai onko sulla pahaa turvotusta ym? Tuskin mitään huolta kun vessassa käyntikin onnistuu.

Kiitos kaikille vastauksista =)

Minulle tämä jano vain iski ihan yhtäkkiä, vaikka tietoisesti olen yrittänyt juoda kyllä vettä joka päivä riittävästi.

Turvotusta on ollut vähänlaisesti, mutta on kuitenkin.

Ja se vessassaramppaaminen varmasti johtuu siitä juomisen määrästä. Ei kai tuollainen määrä nestettä sisällä voikaan pysyä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Onko normaalia, vai onko merkki jostain oireesta?

Nyt pari päivää juonut ihan tolkuttomasti (tänäkin aamuna jo ainakin 2 l) ja pissalla saa rampata 15 min välein.

Menossa rv 39+3.

Aivan kun minä pojua oottaessa. Ei mul ollut kumminkaan häikkää missään. Piti vaan kauheasti juoda.

Yhteistyössä