Jatkuva alavatsakipu ekalla kolmanneksella

  • Viestiketjun aloittaja Lämpötyyny
  • Ensimmäinen viesti
Lämpötyyny
Kipuilu alkoi pari viikkoa onnistuneen inseminaation jälkeen, ensin oikealla puolella josta munasolu irtosi. Todettiin, että on puhjennut ilmeisesti keltarauhaskysta. Mutta näiden kipujen helpotettua joskus rv 6 alkoi kipu siirtyä aika tarkkaan keskelle, kohdun kohdalle. Kivut on jatkuneet tänne rv 13 lähes jatkuvina, ei siis ole sellaista satunnaista tökkimistä, vaan jatkuvaa, juilivaa, vääntävä menkkamaista kipua kohdun kohdalla, myös alaselässä.

Varhaisultrassa ja nt-ultrassa kaikki näytti hyvältä, olen kysynyt kivuista sekä lääkäriltä, neuvolasta että kätilöltä ultrassa, mutta kukaan ei ole osannut oikein sanoa mitään. Virtsanäyte oli puhdas, ja ei muutenkaan virtsisoireita. Täysi rakko tosin saa kivun tuntumaan ikävämpänä.

Onko kellään ollut vastaavaa? Jatkuiko kuinka kauan? Voiko nämä olla vain kohdun kasvusta johtuvia kipuja? Minulla on melko kovat menkkakivut normaalisti, en tiedä voisiko asiat jotenkin liittyä yhteen.
 
Mulla ainakin on ollut molemmissa raskauksissa, enemmän ensimmäisessä, kohdun kasvukipuja. Googlettelemalla selvittelin aikoinaan, niin aika yleisiltä vaikuttivat vaikka niistä ei paljoa puhutakaan. Mulla kivut tulee enemmän aaltomaisesti mutta on myös tasaisempaa jomotusta välillä.
 

Yhteistyössä