Jatkuva alaselkäkipu rv 39+5

Onko kenelläkään ollut rv 39 alaselkäkipua, joka muistuttaa tavallaan synnytyssupistuksia, mutta on aikalailla jatkuvaa jomotusta, ei siis tule aaltomaisesti? Jos on, niin oliko se merkki alkavasta synnytyksestä vai jotain muuta kremppaa vaan? Itselläni on tänään klo 11:stä asti jomottanut selkää, otin pandolia ja se vei kivun vähäksi aikaa pois, mutta nyt tuntuu kipu taas jatkuvan. Myös alavatsalla tuntuu ajoittain jomotusta, mutta sekään ei ole kipua, joka tulisi ja menisi, vaan tuntuu koko ajan. Maha on ollut kovana pallona lähes tulkoon koko päivän niin kuin on ollut usein viime päivinä muutenkin, tosi pitkäkestoisia harjoitussupistuksia siis ilmeisesti?

Ärsyttävä olotila, kun ei tiedä onko nyt tosi kyseessä vai taas kerran jotain ennakoivia oloja! Minulla on kaksi lasta jo synnytettynä, mutta molemmissa niissä synnytys alkoi lapsiveden menolla, joten asiasta ei voinut erehtyä. Pelottaa, etten tyhmänä tajua, että synnytys on käynnistynyt ja vauva syntyy matkalla sairaalaan. Viimeksi nimittäin avautuminen tapahtui aika rivakkaan tahtiin...
 
Minulla käynnistyi toinen synnytys tuollaisella selkäjomotuksella. Esikoisesta synnytys käynnistyi vesien menolla, mutta kun supistukset alkoivat, nekin tuntuivat enemmän selän puolella. Siksi osasin aavistella, että synnytys käynnistyi, kun jomotus selässä alkoi. Mutta olisihan se voinut laantuakin.
Jomotus muuttui joidenkin tuntien jälkeen aaltomaisiksi supistuksiksi, joten pelkän jomottelun perusteella ei itsellä tarvinnut arpoa synnärille lähtöä. Noin kuusi tuntia jomottelun alkamisesta aloimme tehdä lähtöä synnärille, jossa vajaan parin tunnin päästä olin 4 cm. auki. Joten toivottavasti sinullakin jomotus muuttuu supistuksiksi ja pääset iltaa kohti tosi toimiin!
 

Yhteistyössä