Jatko-osa diabetes epäily jutulle...

Koskien tätä aloitustani: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1314221#m14526207

Soitin juuri neuvolaan kuten lääkäri puhelimessa käski tehdä että otettais joku pikatesti tjn. ,mutta neuvolantäti ei suostunut :/ , ei kuulemma tuon painon normaalin nousun takia viittaa diabetekseen...
 
d-pojan äiti
Viet vain pojan neuvolaan tai sairaanhoitajan vastaanotolle, siinä sokerin/keto mittauksessa ei mene kuin minuutti!

Ja voin lohduttaa että jos diabetes lapsellasi todetaan niin ei se ole maailman loppu! Alussa tarvii mittailla sokereita yölläkin mutta se vaihe ei kestä kauaa... Meillä eskari-ikäinen diabeetikko, reilu vuosi sitten d todettu, eikä juuri ole meidän elämää muuttanut!
 
Alkuperäinen kirjoittaja UmppiKenkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Siis että lääkäri oli sitä mieltä, että testataan, mutta th ei suostunu? Häh? :headwall:
Näin just, lupas soittaa mulle myöhemmin että pitääkö oikeesti ottaa se verensokeri , haluaa kysyä lääkäriltä ITSE!!!!
No voi ny elämä! Höh :/ Toivotaan, et saatte jotain selkeyttä tilanteeseen mahd. pian.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d-pojan äiti:
Viet vain pojan neuvolaan tai sairaanhoitajan vastaanotolle, siinä sokerin/keto mittauksessa ei mene kuin minuutti!

Ja voin lohduttaa että jos diabetes lapsellasi todetaan niin ei se ole maailman loppu! Alussa tarvii mittailla sokereita yölläkin mutta se vaihe ei kestä kauaa... Meillä eskari-ikäinen diabeetikko, reilu vuosi sitten d todettu, eikä juuri ole meidän elämää muuttanut!
Ok, kyllä vienkin on niin vahvat oireet kun nyt lääkäri tätä vihjasi.
Millasia oireita pojallasi oli ja aloitko itse epäillä sairautta?
 
d-pojan äiti
Alkuperäinen kirjoittaja UmppiKenkka:
Alkuperäinen kirjoittaja d-pojan äiti:
Viet vain pojan neuvolaan tai sairaanhoitajan vastaanotolle, siinä sokerin/keto mittauksessa ei mene kuin minuutti!

Ja voin lohduttaa että jos diabetes lapsellasi todetaan niin ei se ole maailman loppu! Alussa tarvii mittailla sokereita yölläkin mutta se vaihe ei kestä kauaa... Meillä eskari-ikäinen diabeetikko, reilu vuosi sitten d todettu, eikä juuri ole meidän elämää muuttanut!
Ok, kyllä vienkin on niin vahvat oireet kun nyt lääkäri tätä vihjasi.
Millasia oireita pojallasi oli ja aloitko itse epäillä sairautta?
Poika oli nuutunut, ruokahaluton ja jonkin verran laihtui, vasta pari vuorokautta ennen diagnoosia alkoi hillitön juominen (myös öisin) ja pissalla ravaaminen.
Meillä suvussa niin paljon diabetestä että jonkin näköinen aavistus oli että voisi olla diabetes mutta silti tuli järkytyksenä kun sokeri mitattiin (oli 32,7) ja samalta istumalta lähettiin ambulanssilla sairaalaan... Viikko sairaalassa oltiin, opeteltiin pistämiset yms...
 
vieras
Menkää kiireesti johonkin mittauttamaan sokerit. Jos ei neuvolaan pääse niin sitten päivystykseen. Lapsi voi mennä nopeasti huonoon kuntoon, jos sokerit korkealla.
 

Yhteistyössä