jatkettavaan sänkyyn???

• Viestiketjun aloittaja nean äiti
  • Ensimmäinen viesti
Ollaan mietitty tota asiaa kanssa. Poika kuukautta vajaa 2v. Kun hän on sellainen sählä niin oon antanut olla vielä pinnasängyssä. Eikä oikein mielellään nuku ns. normalisängyssä, anopin luokse kun välillä menee hoitoon niin jää tirsat tosi lyhyiks; tuntee olonsa vissiin turvattomaksi kun ei ole "aitaa" ympärillä, lue hyörii ja pyörii unissaan

Mun piipero muutti jatkettavaan kun oli 1 v ja 4 kk. Ensin nukku päikkärit ihan hyvin. Yöllä laitettiin pinnasängyn pinnasuoja sänkyyn ja taas on uni maittanu ... siis samalla lailla kun pinniksessäkin. Eli meillä ei parantunu eikä huonontunu unet sängyn vaihdosta. Osaa tulla sängystä pois ja mennä sinne, mut ei koskaan herättyään kapua sängystään pois ennenkun äiti tai iskä menee silittelemään ja toivottelemaan "huomenta". Eikä oo pudonnu sängystä vaikka onkin kova "vehtaamaan".

Peruna
Meillä lapset nukkuu molemmin puolin meidän aikuisten sänkyä, molemmat omissa jatkettavissaan. Ja poika siirtyi juuri tuon jatkettavan käyttöön, ikää 1v2kk. Lasten sängyt on kiinni meidän sängyssä ja toinen puoli on seinässä. Poika osaa tulla ja mennä omaan sänkyyn meidän sängyn kautta. Kävely on vielä aika heikkoa, mutta kiipeily sitäkin reimukkaampaa.

Meillä on poika nyt 1v8kk ja olin ajatellut että pari vuotiaaksi (ensi kesään) asti olisi pinnasängyssä. Toisin kuitenkin meillä kävi, poika ei ole enään suostunut 2 viikkoon pinnasängyssä nukkumaan. Vaikka meidän sängystä saa toisen laidan alas, niis se ahdistaa kun ei itse pääse pois jne. Tai näin olen sen ajatellut! Nyt on siis nukkunut hätä ratkaisussa, vuodesohvalla johon tein hänelle sängyn. Hyvin on mennyt, päikkäreille käy hyvin ja samoin yöunille. Meillä siis tämä vaihe meni "kivuttomasti".

pymppy
Meillä muutettiin 1-vuotis päivänä kun Huuti ku syötävä jos laitto pinna sänkyyn ja könys aina siskonsa sänkyyn kun nosti pois. Nyt on yöt nukuttu läpeensä ja tyytyväisinä koko perhe. Tyttö tasan 1v1kk.

Ei kai sitä kiirettä ole sänkyä vaihtaa jos siellä pysyy eikä yritä itse kammeta pois. meillä pyörii unissaan muksu niin paljon etten vielä siirrä minnekään. Meillä pinniksestä saa puolia irti että pääsee itse kulkee sänkyyn ja pois. Tyttö nyt siis 1v10kk.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 08:34 pymppy kirjoitti:
Meillä muutettiin 1-vuotis päivänä kun Huuti ku syötävä jos laitto pinna sänkyyn ja könys aina siskonsa sänkyyn kun nosti pois. Nyt on yöt nukuttu läpeensä ja tyytyväisinä koko perhe. Tyttö tasan 1v1kk.

Miten pysyy siellä ja osaako tulla itse alas? Meillä samanikäinen tyttö joka ei pinniksessä ole nukkunut koskaan (vaan vieressä) ja ajattelin suoraan opettaa jatkettavaan, mutta luulin olevan vielä liian aikaista?

Pauppiliini harmaana
Meillä tyttö muutti jatkettavaan 1½ vuoden iässä levottomien öiden takia. tyttö on kova pyörimään sängyssään ja pinnasängyssä jäi jumiin poikittain unissaan. Monta kertää yössä kävin oikomassa unissaan itkevää tyttöä. Jatkettava sänky on leveämpi, joten nyt tätä ongelmaa ei ole. Tosin nyt tyttö pääsee sängystä itse pois ja kipittää meidän huoneeseen öisin pari kertaa. Ollaan päätetty, että väliin ei oteta ellei ole nähnyt painajaista (yleensä silloin huutaa, eikä rauhoitu millään), koska silloin äiti ja isi ei saa nukuttua, potkuja satelee tasaisesti molemmille. Kertaakaan tyttö ei ole pudonnut sängystään, eikä olla pidetty mitään pehmusteita lattialla ekojen öiden jälkeen.

pymppy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 17:14 Minttu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 08:34 pymppy kirjoitti:

Miten pysyy siellä ja osaako tulla itse alas? Meillä samanikäinen tyttö joka ei pinniksessä ole nukkunut koskaan (vaan vieressä) ja ajattelin suoraan opettaa jatkettavaan, mutta luulin olevan vielä liian aikaista?
Itseasiassa meillä ei ole jatkettava vaan semmonen 170x70 kokonen lastensänky jossa on 20 senttiset pinnalaidat. (hankala selittää) Siitä on jalkopäästä levy pois että mahtuu kulkemaan, menee itse nukkumaan ja tulee itse pois, kertaakaan ei ole yrittänyt laidan yli vaan aina kulkenut siitä reijästä.

harmaileva vakkari
Meillä on lapset siirtyneet isompaan sänkyyn (ihan normaalin kokoiseen) 2-3-vuotiaina. Meillä pinnasänky on 120cm pitkä ja sinne mahtuu vielä kauan nyt 81-senttinen poitsumme.

Enkä edes ymmärrä miksi pitää olla jatkettava sänky :headwall: Eikö se oli säästöä, kun laittaa heti pinniksen jälkeen normisänkyyn?

Ichigo
Mä oon kanssa viime päivinä miettinyt tätä sänkyasiaa...
Meillä on tuollainen vähän alle 1v.3kk neiti ja ei kanssa viihdy
enää oikein sängyssään. Pyörii kuin väkkärä ja rauhoittuu heti kun pääsee meidän sängylle nukkumaan. Kun siirrän takaisin omaan sänkyyn saattaa nukkua siellä hetken, mutta alkaa kohta taas itku.

Tyttö on pudonnut sängystä 5krt!!! (meidän), joten siksikin arkailen siirtää pinnattomaan. On KOVA kiipeilemään ja juoksemaan.

jennikki
Meillä kokeiltiin jatkettavaan jouluna ja nukkui siinä hyvin kolme yötä+ päikkärit, sit ei enää pysynyt siinä millään ja siirrettiin takaisin pinnasänkyyn. Poika tosin oli silloin kipeä, joten en tiedä oliko sillä vaikutusta asiaan.
Tässä kolmisen viikkoa sitten meillä oli serkkutyttö viikonlopun ja nukkui jatkettavassa sängyssä pojan kanssa samassa huoneessa. Viikonlopun jälkeen kysyin poitsulta nukkumaan mennessä kumpaan sänkyyn haluaa mennä nukkumaan ja jatkettavaan kömpi. Kerran rupesi sinä iltana itkemään ja käytiin sängyn laitoja peitoilla pehmustamassa. Hyvin on nukkunut siinä siitä asti. Ei ole pudonnut, mutta lattialla varulta petari pehmusteena. Pojalla siirrettäessä ikää 1v 3kk. Nukkuu koko yön omassa huoneessaan, aamulla itkee tai tulee vanhempien makuuhuoneeseen kun on herännyt.
Muuten en olisi ehdotellutkaan, mutta pikkusisarus tulossa ja hänelle tarvitaan pian pinnasänkyä. Olin kyllä jo valmistautunut ostamaan toista pinnasänkyä, jos ei olisi onnistunut.

Yhteistyössä