Jatkanko suhdetta? Miehen adhd

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ollaan oltu yhdessä 4 vuotta ja ollaan aika nuori pariskunta. Kun aloitin suhteen, miehessä ihastuin eniten hänen aktiiviseen elämäntapaansa. Tällä en tarkoita urheilua vaan jatkuvaa tekemistä siellä sun täällä ja menevää persoonallisuutta.


Mies asui tavatessamme vanhemmillaan ja oli ERITTÄIN SIIVO JA AHKERA. Valitti minulle pienimmistäkin roskista yms. Imuroi ja moppasi.


Oltiin yhdessä noin kuukausi kun miehen impulsiivinen ja vihainen puoli tuli esiin. Suuttui asiasta X ja yhtäkkiä alkoi alistamaan mua henkisesti sanoilla ja uhkasi esim alastonkuvien levityksellä (kaikella muulla paitsi millään fyysisellä). Solvasi skänkiksi tai huoraksi.


Tämä puoli tuli esiin satunnaisesti seuraavan 3 vuoden aikana noin 20 kertaa. Näin kuinka hän nautti mun itkettämisestä ja jälkeenpäin sanoi ”ei mitään tapahtunut mitä sä puhut” tai ”en sanonut tolleen, oot harhainen”. Tätä jatkui siihen pisteeseen että jouduin alkamaan nauhottamaan meidän riitoja jotta hän kuulee sanansa.


Sitten alkoi kaappien paiskominen. Oven hakkaaminen kun heitin hänet ulos yms. Aina oli katuvainen ja hyvitteli asioita ja on erittäin hyvä siinä. Usein kutittaa mua tai muuta jotta alan nauramaan pakosta ja siten hänen mielestään mun viha on loppunkäsitelty. Aina..


Kotityöt eivät enää 3kk yhdessäolon jälkeen olleet yhtään kuten hänen asuessa vanhemmillaan. Muutettiin yhteen ja yhtäkkiä olinkin kotiorja joka teki KAIKEN. Imuria ei ole nostanut kaapista 3 vuoteen, koiran viel 3 kertaa viikossa ja muuta ei teekkään. Edes omia pyykkejään. ”Nainen kuuluu keittiöön” -asenne on päällä.


Unohtaa kaiken mitä sanon päivittäin ja saa kokoajan adhd kohtauksia jolloin riehuu ympäri kämppää ja suusta tulee siansaksaa 24/7. ”Lopeta” on termi jota ei vain ymmärrä.


Ei osaa puhua sivistyneesti mistään! Politiikka, elämänarvot yms.


Mitä mielipiteitä antaisitte mulle, rakkauden sokealle naiselle?
 
vierailija
Tässä vain osa ongelmista ja lisään että on saamassa adhd diagnoosia lääkäriltä, mutta impulsiivisuus, solvaukset, asioiden hallitsemattomuus yms. ovat lääkärin mukaan oireita.

Mies ei vain ole kiinnostunut hoitamaan diagnoosiprosessia loppuun ja en tiedä tulisiko edes koskaan syömään lääkkeitään.
 
vierailija
Kuka niin sanoi (mies itsekkö?) että solvaukset, henkinen väkivalta, siivoamattomuus johtuvat adhd:sta?
Ei pidä paikkaansa. Nuo tavat on ihan itse miehesi valitsemia käytöshäiriöitä.

Vertaa esim matti nykäseen. En väitä että hänellä olisi ollut adhd, mutta ihan hyvin olisi voinut olla. Elämä oli halutessaan aika kaaottista, riehuttiin vaimon ja puukkojen kanssa, ja sitten seuraavan vaimon kanssa urheiltiin ja oltiin absolutisteja.

On myös niitä adhd:ta jotka rakkaudessaan tuovat vaimolleen tähdet taivaalta, mutta tarvitsevat kotisihteeriä muistuttamaan työlaukun ottamisesta mukaan töihin.

Ei rakkaisiin kohdistuvaa rumaa käytöstä voi perustella adhd:lla. Silloin kyse on jostain muusta, ihan vaikka ääliömäisyydestä jota voi adhdlla ruokkia.
 

Yhteistyössä