Jatkaisitko parisuhdetta jos mies vaihtaisi sukupuolta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Karoliinuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos hän haluaisi jatkaa minun kanssani, niin kyllä jatkaisin. Kuinka todennäköisesti hän olisi mies, jonka sisällä asuu lesbo/bi-nainen? Olisin surullinen hänen puolestaan, jos olisi kokenut joutuneensa valitsemaan liiton naisen kanssa vastoin sisäistä haluaan. Itseni puolesta en olisi surullinen, sillä hän ei hän ole kohdellut minua mitenkään muuten kuin hyvin ja rakastavasti. Olen ollut onnellinen hänen kanssaan. Sitä ei tietenkään voi arvioida, miten projekti meidän väleihin vaikuttaisi. Uskon sen olevan niin suuri muutos, että hän haluaisi purkaa suhteemme. Tästä tietenkin olisin pahoillani ja surullinen, mutta tuskin vihainen. Hän on luvannut olla minun puolisoni, mutta en kuitenkaan omista häntä, voi tai edes halua pakottaa olemaan kanssani. Se on iloa jokaisena päivänä, kun me yhdessä olemme. :)

Tottakai myös sukupuolikromosomien kohdalla on poikkeuksia ja siis ihmisiä, joiden sukupuoli ei ole selkeästi mies tai nainen. Heitä on kuitenkin hyvin vähän, ja korjausleikkauksiin hakeutuvilla on siis yleensä ihan normikromosomit.

Olenko mustavalkoinen, jos väitän että ihmisellä on 5 sormea/käsi? On näet ihmisiä, jolla tuo määrä onkin perinnöllisistä syistä toinen.

Jos tarkkoja ollaan, pitäisikin sanoa, että ihmisillä on yleensä/useimmiten 5 sormea /käsi. Mutta ei tämä eikä se, vaikka sukupuolenkorjauksiin hakeutuvilla olisi normikromosomit, poista mitenkään sitä tosiasiaa, että he itse kokevat biologisen sukupuolensa vääräksi. (Tuon kromosomiesimerkin tarkoitus olikin osoittaa se, ettei sukupuoli ole niin yksiselitteinen mitä tuolla aiemmin esitettiin.) Ja sukupuolen korjauksessa on tarkoitus korjata henkilön kehollinen sukupuoli vastaamaan hänen omaa minäkuvaansa ja kokemustaan omasta sukupuolestaan.

Ja vaikka tätä ei tajuaisi, niin nykyisin se virallinen termi on silti sukupuolen korjaaminen.

En pystyisi enkä haluaisi jatkaa. Sille on syynsä, miksi olen parisuhteeseen ryhtynyt miehen kanssa eikä se syy ole pelkästään sukukalleudet. Sukupuolen vaihtamisen jälkeen kai muuttuu ihminen muutenkin kuin ulkoisesti, luonne, tavat jne. ja mies kokee olevansa nainen.

Ei se enää ole silloin mies, joten olisin lesbosuhteessa. Ei sytytä.

Koen olevani hyvin avomielinen ja paljon ymmärtävä nainen mutta tuo olisi omalle kohdalleni iso juttu.
En omaa miestäni voisi tietenkään kieltää tai moittia, vaikka luultavimmin saisin raivarit ja tuntisin itseni petetyksi vuosien jälkeen silti.

Olisi aivan eri asia jos mies vammautuisi ja menettäisi kyvyn seksiin kanssani. Pelkkä yhdyntä kun ei ole kaikki kaikessa vaikka mahtavaa sekin on. Mutta tietoinen omavalinta muuttaa sukupuoltaan auts. Kai mieskin sitten naisena haluaisi sitä lihaa sisälleen ja minähän en siinä voisi auttaa, ehken edes pystyisi apuvälineilläkään? Muutenhan kai voisi jättää sen alapään korjaamatta jos ei seksi kiinnosta miehen kanssa?
Eniten harmittaisi ulkoisen olemuksen muutokset. Olen erittäin ihastunut puolisooni myös fyysisesti ja julmalta tuntuisi nähdä hänet naiseksi muuttuneena.
Olisi ihan ok jos olisi vaikka tarve pukeutua naiseksi välillä, aivan jees vielä se menisi :D Mutta toisen naisen kanssa sängyssä ja arkea viettäen.. hrr.. parempi olisi erota sovussa tällöin eli en, en todellakaan voisi jatkaa avioliittoamme enää edes epävirallisesti.

Jos mies yhtäkkiä ilmoittaisi, että nyt hänestä tulee nainen, niin tekisi tiukkaa.

Oikeasti tuota tilannetta kuitenkin edeltäisi vuosikausien prosessi, jossa olisi aikaa itselläkin sopeutua tai olla sopeutumatta.