Jätin palan itseäni erääseen paikkaan (oikeasti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Niin hauskasti yritin taas otsikoida. :whistle: :snotty:

Hammaslääkäristä juuri kotiuduin. Menin valittamaan vasemman puolen alaviisaudenhammasta, että taas siinä on ientulehdus. Aattelin, että määrää vaan taas antibiootit ja laittaa lähetteen, että leikataan pois se joka vaivaa jatkuvasti. No sitte se ilmottiki, että repastaan tämä yläviisaudenhammas pois, kun se hiertää sitä alempaa. :o Mie olin että mitä täh.. Autolla olen liikenteesä, vaikuttaako ajamiseen. Eipä kuulemma. Paikallispuudutuksessa sitten riuhtaisi sen irti ja hiersi huulenki kipeeksi. mutta sinne jäi hammas. Pureskelin tuossa noita vanupalleroita jonku aikaa. Nyt ei tuntuis enää kauheasti vuotavan. Vielä ei edes pahasti särje, mutta entäs kohta ku vihoviimisetki puudutukset katoaa.. Alankohan sitte kiroilla... :whistle: Panadol comppeja ostin lisää. Aspiriiniahan ei saa ottaa, sen kyllä muistan. Ja antibiootteja popsin..

Parin kuukauden sisään on sitte tiedossa reissu Rovaniemelle tai Ouluun, että leikataan se alahammas. Olenko vähän turhautunu kotiäiti, kun otan senkin reissun loman kannalta?! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
:o :o :o mä näin unta alaviisurista joka oli tulehtunut! ei ollu oma hammas kyseessä!

Onko kukaan muu muuten nähnyt sellasta unta että suusta lähtee hampaat, siis ne ensin alkaa heilumaan ihan hulluna ja itse menee ihan paniikkiin ja ne vaan sitten lähtee suusta irti :o minä siis olen ja se on niin karmivan todentuntuista kun hampaat vaan tosta noin lähtee *kylmät väreet*

Hih, mulla kävi just samalla tavalla pari viikkoa sitte :D alhaalta oli ien kipiä niin yläviisaudenhammas poistettiin ja kahen viikon päästä leikataan kaks viisaudenhammasta alhaalta :/ Sain kaks lääkekuuria ja kipuun pronaxeneja, mutta ei se kipu ollu kovin paha..

Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Hih, mulla kävi just samalla tavalla pari viikkoa sitte :D alhaalta oli ien kipiä niin yläviisaudenhammas poistettiin ja kahen viikon päästä leikataan kaks viisaudenhammasta alhaalta :/ Sain kaks lääkekuuria ja kipuun pronaxeneja, mutta ei se kipu ollu kovin paha..

Höh. Mulle ei tarjottu mitään reseptilääkettä kipuun. Eikö tuo Pronaxen ole reseptilääke? On meillä tuota nestemäistä. Viittiskö sitä ottaa jos panadolit ei auta? V-pen ja Flagyn-reseptit sain taas siihen ientulehdukseen. Samat ku pari kk sitte. Vaikuttaakohan?

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:

Höh. Mulle ei tarjottu mitään reseptilääkettä kipuun. Eikö tuo Pronaxen ole reseptilääke? On meillä tuota nestemäistä. Viittiskö sitä ottaa jos panadolit ei auta? V-pen ja Flagyn-reseptit sain taas siihen ientulehdukseen. Samat ku pari kk sitte. Vaikuttaakohan?

Joo, on se reseptilääke ja samat lääkkeet mie sain tulehukseen ku sieki. Ne alko vaikuttaan parin päivän sisällä kipuun. Ekana päivänä otin tuota pronaxen-lääkettä..

Tietäiskö joku tuosta hampaan leikkaamisesta? Miten se tehdään? Puudutuksessa vai nukutuksessa? Pitääkö jäädä yöksi sairaalaan? Miten nopeasti siitä toipuu?

No mulle tehään se terveyskeskuksessa. Sain jotain lääkkeitä, mitkä pitää ottaa kotona ennen leikkausta. Yks oli joku rauhottava tms. niin siksi pitää olla joku kaveri viemässä sinne ja hakemassa.. Muuta en tiiäkkään :)

Tietäiskö joku tuosta hampaan leikkaamisesta? Miten se tehdään? Puudutuksessa vai nukutuksessa? Pitääkö jäädä yöksi sairaalaan? Miten nopeasti siitä toipuu?

Minulla otetiin puudutuksessa kaksi kappaletta samalla kerralla, muistaakseni "alaviisurit". Ja kotiin pääsin saman tien.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
reseptiä mihkään vanhvempaan särkylääkkeeseen? älä ihmettele jos muitakin hampaita alkaa särkemään.

En saanu. Ehkä kokoilen tuota nestemäistä Pronaxenia, mitä on lapsille saatu pullollinen jos menee ihan kamalaksi.. Ja näiden jatkuvien ientulehdusten takia on kyllä tuttua, että kaikki poskihampaat on kipeänä. :/ Ihanaa päästä eroon näistä hemmetin visureista, kun tuota ientulehdusta on ollut vaivana jo monta vuotta eikä oo tehty mitään. Ikinä en oo ravannu hammaslääkärissä niin ku viimisen 5kk.n aikana, kun on oollu pahimmillaan. Taisi aiheuttaa korvatulehduksenkin tuo ientulehdus.

No mulle tehään se terveyskeskuksessa. Sain jotain lääkkeitä, mitkä pitää ottaa kotona ennen leikkausta. Yks oli joku rauhottava tms. niin siksi pitää olla joku kaveri viemässä sinne ja hakemassa.. Muuta en tiiäkkään :)

Jaahas, se taitais sitte olla päiväreissu. Ja mies saa hyvän syyn ottaa pekkasen ja lähteä kuskaamaan. :whistle: Minusta ois ollu niin ihanaa lähteä viikonlopuksi kaverin luo yksin kylään. :whistle:

No kiva, ekaa kertaa tänään ei ole maha tyhjä. :D

Mitähän tuo haava tykkää ku juo maitoa ruokajuomana? Pitäskö vaihtaa veteen? Oiskohan hyväksi vai pahaksi huuhtasta vedellä tai illodinilla? :whistle:

En ole tiennytkään, että viisurin poisto voisi aiheuttaa särkyä! :O Mulla otettiin päivystyksessä särkevä reikiintynyt yläviisaudenhammas pois, eikä ollut sen jälkeen mitään kipuja. Pelkkä helpotus, kun särky loppui siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
:o :o :o mä näin unta alaviisurista joka oli tulehtunut! ei ollu oma hammas kyseessä!

Onko kukaan muu muuten nähnyt sellasta unta että suusta lähtee hampaat, siis ne ensin alkaa heilumaan ihan hulluna ja itse menee ihan paniikkiin ja ne vaan sitten lähtee suusta irti :o minä siis olen ja se on niin karmivan todentuntuista kun hampaat vaan tosta noin lähtee *kylmät väreet*

joo, mä oon monet kerrat sylkenyt hampaita suusta ja aina ihmettelen et mistä niitä hampaita riittää. monesti miettinyt mistä tuokin kertoo kun unissaan sylkee irtoavia hampaita monta hammasta kerralla ja lopulta pelkää tukehtuvansa siihen. se tunne kun herää on inhottava. se uni on jotenkin niin toden tuntuinen, että oikein pelästyy kun herää ja on hampaat suussa.

No kiva, ekaa kertaa tänään ei ole maha tyhjä. :D

Mitähän tuo haava tykkää ku juo maitoa ruokajuomana? Pitäskö vaihtaa veteen? Oiskohan hyväksi vai pahaksi huuhtasta vedellä tai illodinilla? :whistle:

Ainakin leikkaushaavasta sain semmoisen ohjeen, että muutamaan vuorokauteen ei missään nimessä saanut purskutella millään. Olis saattanut jo hyytynyt kohta irrota ja vuoto alkaa taas. Vedetyistä hampaista en tiiä.

Ja hammasleikkauksesta: ihan samalla tavalla se tehdään puudutuksessa kuin hampaan poisveto. Ei kannata lukea netin kauhukertomuksia viisaudenhampaiden poistosta, se ei välttämättä ole yhtään kauheaa. Multa leikattiin, eikä se ollut kummoisempaa. Tosi nopeasti ohi. Poski vähän turposi ja yhden illan taisi olla kipeä. Ja sitä piti varoa sitä kulmaa ikenestä, ettei sinne menis muruja ja ei tosiaan saanut purskutella. Päivän tai kaksi elin jogurtilla ja jätskillä (oli kesä) ja siinäpä se.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:

OOn ja vielä unessa kokeilin miten tuntu kielellä vaan ien :X

Jaahas, se taitais sitte olla päiväreissu. Ja mies saa hyvän syyn ottaa pekkasen ja lähteä kuskaamaan. :whistle: Minusta ois ollu niin ihanaa lähteä viikonlopuksi kaverin luo yksin kylään. :whistle:

Itselleni ei tarjottu rauhoittavia tms. Käynti muistutti ihan perushammalääkärikäyntiä.

Yhteistyössä