Jäteöljytahrat pois vaatteesta...miten???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumimetsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lumimetsä

Uusi jäsen
26.07.2006
12
0
1
Pojat olivat leikkineet öljyämpärillä mikä oli jäänyt pihalle polttamisen jälkeen. Haalarit ovat nyt sitten juuri sen näköisiä että on oltu luvattomissa hommissa.
Sappisaippuaa kokeilin ja tahrat vaalenivat mutta eivät poistuneet läheskään.

Toivoisin apua kysymykseeni, muut kommentit voitte jättää omaan päähänne.

Testaa fairya.Hiero tahraan jollain harjalla jos on lujassa.Eikös bensalla lähde, mutta siitä jää paha haju vaatteisiin ja pitää hyvin huuhdella ennen kuin laittaa koneeseen.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 23:44 Lumimetsä kirjoitti:
Onko kenelläkään ihan omakohtaista kokemusta tuosta asiasta.
Voihan sitä yrittää kokeilla vaikk amitä mutta viikko menee ennen kuin olen kokeillut kaikki jutut.
Kun itse olin penska niin mulla meni vaaleisiin housuihin pyöränöljyä ja äitee pesi sen bensalla ja tuli puhtaat.

Mä olen poistanut öljytahroja lakkabensiinillä ja siihen päälle nestemäistä pyykinpesuainetta ja huuhdellut. Ja pesyt sitten koneessa valkopyykkinä.

Mutta tuo käsittely siis on sopinut miehen työhousuihin jotka on aika kestävää materiaalia, lakkabensiini ei välttämättä sovi kaikille kankaille vaan voi poistaa kankaasta väriä tai pilata materiaalin. Kannattaa kokeilla johonkin saumaan tai muuhun huomaamattomaan kohtaan ensin.

Sappisaippuallakin voi lähteä useamman pesun jälkeen vaikka ekasta pesusta jäisikin tahroja, ainakin jos antaa sen vaikuttaa muutaman tunnin tai vaikka yön yli ja sitten pesee.

Äitini on minulle opettanut et rasva vaatteista lähtee tiskiaineella.

Tiskiaine hierotaan kuivaan vaatteeseen ja sitten vasta pesukoneeseen.

Näin ainakin meillä lähtee rasvatahrat vaatteista.

Yhteistyössä