järkyytävää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eikä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eikä...

Vieras
2v poika oli mun äidillä pari päivää hoidossa kun olin sairaalassa toisen lapsen kans..siellä asuu sitten mun pikkuveli 14v ja nyt sit luulen että tämä meijän poitsu on oppinu siltä sen vittu sanan...tänäänki monta kertaa sitähöpötti...miten saan sen sanan pois?

Et kiinnitä mitään huomiota, niin lapsi unohtaa koko jutun. Meillä vuoden vanha sanoo sanan peitto niin, että kuulostaa kuin sanoisi vittu. Opetin, että peitto on tyyny... joo, vähän huono, mutta sou vat. :D

[QUOTE="Vieras";24858240]Joo, tosiaan näin on, että ei kannata kiinnittää huomiota. Ja tietty "unohtaa" sana omasta sanavarastostakin. Jos se siellä edes ollut.[/QUOTE]

Näinpä. Meilläki jäi muutamissa päivissä pois ko oli sen oppinu, kukkaan ei sitä ennää käyttäny nii se vain jäi. Eiköhän kasvavan lapsen sanavarasto paljolti perustu siihen mitä se kuulee koko ajan. Tietty sitte vähän alle kouluikäsenä muistissa pyssyy neki mitä kuulee vain joskus, ihana eskari ja kouluikä :D

mun 1v10kk sanoo sanan "tippu", että "pittu". Ton ikäseltä kun kaikki tuppaa "pittumaan" ni ollaan saatu muutama kauhistunut katse julkisilla paikoilla. Nykyään koitetaan muistaa sanoa, että joku putoaa, ei tipu. :)

Meillä on kerran kokeiltu. Neiti oiken kujeilevasti sanoi, että äitiii.. Pittu! ja tapitti minua. En ollut moksiskaan, kysyin vain, mikä se on, ei semmosta ole. Neiti ei osannut sanoa mitään eikä ole toiste toistanut semmosta sanaa (tai sen tapaistakaan ;)).

Yhteistyössä