järkyttävät vieroitusoireet cymbaltasta :( Kokemuksia? Millä helpottaa oloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cymbalta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cymbalta

Vieras
Olen syönyt cymbaltaa 60mg, viimeksi 3-vuotta sitten kun sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Lääke auttoi todella hyvin ahdistukseen ja unettomuuteen, pystyin käsittelemään lääkkeen ansiosta vaikeita asioita elämässäni ja itsetuhoiset ajatukset lähtivät kokonaan. Toivuin niin nopeasti, että sain lopettaa lääkkeen 6kk jälkeen, ilman mitään vieroitusoireita.

Nyt olen kokenut avioeron. Minulle määrättiin 3 kuukautta sitten jälleen cymbalta 30mg ahdistuneisuuteen ja tilanteestani johtuvaan keskivaikean masennuksen hoitoon. Nyt olemme kuitenkin lääkärin kanssa päättäneet, etten käytä lääkettä enää, koska olen saanut elämästä taas hyvän otteen ja terapia auttaa todella hyvin asioiden käsittelyssä.

Ongelmana on nyt sitten vieroitusoireet. Otin viimeisen 30mg cymbaltan maanantaina. Tiistaina alkoi aivan järkyttävä silmäsärky. Näkökenttä on todella suppea ja sumuinen. Olen kärsinyt 39 asteen kuumeesta tiistaista asti, tänään ensimmäinen kuumeeton päivä. Yöllä olen niin hiessä, että lakanat ja peitot ovat märkiä. Aamulla olo on huimaava ja krapulainen. Kokoajan vatsassa velloo ja oksettaa. Välillä olo on kun kuolema tulisi.
Ahdistusta ei ole onneksi tullut ja olo on henkisesti oikein hyvä, mutta fyysiset oireet ovat kammottavia.
Onko kellään kokemusta vastaavasta? Kuinka kauan menee, että oireet loppuvat? Voiko oloa mitenkään helpottaa? Joka hetki tekisi mieli ottaa kapseli paketista, mutta en aio luovuttaa.

[QUOTE="sondersson";26681816]Koskaan ei saa mielialalääkkeitä lopettaa noin vaan vähentämällä! Jos lääkäri on näin käskenyt sun tehdä niin pistä vaihtoon.[/QUOTE]

Tuo 30mg on pienin määrä mitä sitä voi ottaa. Vähensin tuon 30mg 3 viikkoa sitten niin, että otin lääkkeen joka toinen pv, sitten joka kolmas pv ja nyt maanantaista jättänyt kokonaan pois, eli en lopettanut seinään.

Muita neuvoja kenelläkään?

Joo hitaasti pitäisi annosta vähitellen vähentää, kun lopettaa. Olen syönyt samaa p.skaa ja sain myös kovat lopetusoireet vaikkakin vähitellen pudotin. Olisi pitänyt kai ottaa vieläkin hitaammin. Sinullahan on nyt tasan 2 vaihtoehtoa: Joko jatkat vielä kärsimistä ja toivot et pian alkaa helpottamaan (saattaa niin käydäkin ku oot jo monta päivää kärsiny) tai sitten 2. vaihtoehto on aloittaa lääke uudelleen ja pienentää annosta todella hitaasti.

Ne oireet voi kestää tosi kauan. Mutta en kyllä lähtis enää ottamaan kuitenkaan lääkettä, jos oot viimeisen napannut maanantaina. Ei auta kuin kärsiä, luulen. Kohta on varmaan pahin ohi, mutta esim. huippaus saattaa olla useamman viikonkin.

[QUOTE="Mirja";26681889]Joo hitaasti pitäisi annosta vähitellen vähentää, kun lopettaa. Olen syönyt samaa p.skaa ja sain myös kovat lopetusoireet vaikkakin vähitellen pudotin. Olisi pitänyt kai ottaa vieläkin hitaammin. Sinullahan on nyt tasan 2 vaihtoehtoa: Joko jatkat vielä kärsimistä ja toivot et pian alkaa helpottamaan (saattaa niin käydäkin ku oot jo monta päivää kärsiny) tai sitten 2. vaihtoehto on aloittaa lääke uudelleen ja pienentää annosta todella hitaasti.[/QUOTE]

Minä luulen, etten ala enää ko. lääkettä ottamaan kun olen näistä kamalista kuumeista ja muistakin jo selvinnyt. Pelkään, että jos aloitan lääkkeen taas ja koitan lopettaa vielä hitaammin, vieroitusoireet tulevat silti samanlaisina.

Kuinka kauan sinulla kesti vieroitusoireita? Itse ei millään jaksaisi enää haahuilla. Nyt tiedän miltä krapulaisista ihmisistä tuntuu ja olen kyllä helkatin onnellinen, etten itse juo kun joskus ja juhannuksena....

[QUOTE="Simba";26681999]Ne oireet voi kestää tosi kauan. Mutta en kyllä lähtis enää ottamaan kuitenkaan lääkettä, jos oot viimeisen napannut maanantaina. Ei auta kuin kärsiä, luulen. Kohta on varmaan pahin ohi, mutta esim. huippaus saattaa olla useamman viikonkin.[/QUOTE]

:/ Mietin tuota huippausta ja näön haparointia, että uskaltaakohan sitä auton rattiin jos olo edelleen tälläinen maanantaina? Pitäisi töihin päästä menemään.... :/

Yhteistyössä