Järkyttävää epätasa-arvoa: mamunaisen euro on 20 senttiä!!! :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Maahanmuuttajanaisen+euro+on+20+sentti%C3%A4/1135252549425

Maahanmuuttajanaisen euro on 20 senttiä
1.2.2010 13:26 | Päivitetty: 1.2.2010 16:06
A A STT

Maahanmuuttajanaiset ovat taloudellisesti hyvin heikossa asemassa. Siinä missä naisen euro on Suomessa 82 senttiä, maahanmuuttajanaisen euro on vain noin 20 senttiä, sanoo Etnisten suhteiden foorumin puheenjohtaja Ritva Viljanen.

Arvioon on päädytty muun muassa samapalkkatoimikunnassa.

Viljasen mukaan maahanmuuttajanaiset kärsivät Suomessa kasautuvasta syrjinnästä. Heikon kielitaidon lisäksi maahanmuuttajat tuntevat usein huonosti suomalaista yhteiskuntaa ja ovat usein työttömiä.

Apulaisoikeuskansleri Mikko Puumalaisen mukaan Suomen nykyinen tasa-arvopolitiikka ei juuri auta heikoimmassa asemassa olevien maahanmuuttajanaisten asemaa. Tasa-arvopolitiikassa korostuvat lähinnä naisjohtajuuden sekä työn ja perheen yhteensovittamisen tapaiset asiat, joilla ei ole juuri tekemistä työelämän ulkopuolella olevien kanssa.

Aiemmin vähemmistövaltuutettuna toiminut Puumalainen on huolissaan myös siitä, että maahanmuuttajien perusoikeudet eivät toteudu kovin hyvin.

Esimerkiksi EU:n perusoikeusviraston joulukuussa julkaiseman tutkimuksen mukaan lähes puolet Suomen somaleista on viimeksi kuluneen vuoden aikana joutunut rikoksen uhriksi. Samoin lähes puolet somaleista on kokenut samana aikana syrjintää.

Lisäksi huomattava osa somaleista oli kokenut vuoden sisällä väkivaltaa tai sillä uhkailua. Sataa haastateltua kohti kirjattiin 74 väkivallantekoa tai uhkailua. Luku on suurin koko EU:ssa.

"Tämän perusteella voi väittää, että perustuslaissa turvatut yhdenvertaisuus sekä hengen ja terveyden suoja eivät toteudu Suomessa somalien kohdalla", Puumalainen sanoo.

Hänen mukaansa tulokset pätevät luultavasti myös muihin afrikkalaistaustaisiin maahanmuuttajiin.

Eiköhän kenen tahansa työttömän naisen euro oli vain parikymmentä senttiä? Oli sitten syntynyt Suomessa tai Somaliassa.

Aika suppea tutkimus syrjinnästä ja rikoksen kohteeksi joutumisesta.

hahhah, ehkä mamunaisen ansaitsemana se euro on 20centiä, mutta kun sen saa sossusta, niin maahamuuttajien tulot on miltei kansanedustajan luokkaa. Just tänään kattelin kaupungilla, et kaikilla mamunaisilla oli emmaljungan tai brion lastenvaunut, ja mulle luvattiin sossusta 80e käytettyihin vaunuihin.. Tuskin ne niitä vaunujaan on itse maksanut, joten pitääkö mun ottaa yhteyttä tasa-arvovaltuutettuun että saan kanssa merkkivaunut sossusta..?

Mä en tajua tuota, että puutteellisen kielitaidon vuoksi hankalaa työllistymistä pidetään syrjintänä. Mitä työtä pystyy tekemään, jos ei puhu ymmärrettävästi samaa kieltä asiakkaiden, työtovereiden tai kenenkään työssä opastavan kanssa? Tuskin kouluttamattomalle suomalaisellekaan on jossain somaliassa pilvin pimein työpaikkoja, joissa pärjää pelkällä englannilla tai ääritapauksessa suomella. Uskoisin että 99% maahanmuuttajien ongelmista ratkeaisi sillä, että he opettelisivat kunnolla suomea, koska tuo kielitaidottomuus on järjellä ajateltuna niin suuri tekijä kaikenlaiseen syrjäytymiseen. Mielestäni oleskeluluvan saamisen ehtona pitäisi pitää vähintään auttavaa suomen- tai ruotsinkielen taidon tasoa ja mahdollisesti jopa vaatia sosiaalietuuksien vastineeksi opiskelemaan kieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eihän ne mamunaiset tee töitäkään. Miks niiden pitäis saada sit liksaakaan?

Ai eikö? Missä ihmeessä asut? Täällä on ainakin lähes kaikki postinjakajat ja siivoojat just ulkomaalaisia naisia. Tunnen myös pari jotka on töissä ravintolan keittiössä...

hm. mitähän tuokin tarkoittaa? mamunaiset elävät tuilla. en tiedä ketään joka kävisi töissä. tukien takia ovat tulleetkin tänne kun täällä elää tuilla paremminkuin palkalla. missään muualla ei saa niin hyvin tukia, asumis ja toimeentulotukia kuin suomessa.

Mä en tajua tuota, että puutteellisen kielitaidon vuoksi hankalaa työllistymistä pidetään syrjintänä. Mitä työtä pystyy tekemään, jos ei puhu ymmärrettävästi samaa kieltä asiakkaiden, työtovereiden tai kenenkään työssä opastavan kanssa? Tuskin kouluttamattomalle suomalaisellekaan on jossain somaliassa pilvin pimein työpaikkoja, joissa pärjää pelkällä englannilla tai ääritapauksessa suomella. Uskoisin että 99% maahanmuuttajien ongelmista ratkeaisi sillä, että he opettelisivat kunnolla suomea, koska tuo kielitaidottomuus on järjellä ajateltuna niin suuri tekijä kaikenlaiseen syrjäytymiseen.

Kielitaidon puutteen ei pitäisi olla este jos työssä ei tarvita suomen kieltä, esimerkiksi tyhjän kaupan tai toimiston siivous.

Alkuperäinen kirjoittaja mamu itsekin:
Mä en tajua tuota, että puutteellisen kielitaidon vuoksi hankalaa työllistymistä pidetään syrjintänä. Mitä työtä pystyy tekemään, jos ei puhu ymmärrettävästi samaa kieltä asiakkaiden, työtovereiden tai kenenkään työssä opastavan kanssa? Tuskin kouluttamattomalle suomalaisellekaan on jossain somaliassa pilvin pimein työpaikkoja, joissa pärjää pelkällä englannilla tai ääritapauksessa suomella. Uskoisin että 99% maahanmuuttajien ongelmista ratkeaisi sillä, että he opettelisivat kunnolla suomea, koska tuo kielitaidottomuus on järjellä ajateltuna niin suuri tekijä kaikenlaiseen syrjäytymiseen.

Kielitaidon puutteen ei pitäisi olla este jos työssä ei tarvita suomen kieltä, esimerkiksi tyhjän kaupan tai toimiston siivous.

VÄÄRIN!!kyllä vaan vaaditaan suomenkielen taitoa,vaikka siivoaisi tyhjää kauppaa tai toimistoa..

Siivoojankin on osattava kieltä sen verran, että joku pystyy opastamaan häntä kohteeseen liittyvissä työtehtävissä. Ihan turvallisuudenkin vuoksi erilaiset ohjeet ja siivousaineiden tiedot on pystyttävä ymmärtämään myös suomeksi.

Jos töitä löytääkin, niin muu yhteiskunnassa toimiminen, kuten asioiden hoito tai ystävyyssuhteiden luominen muihin kuin toisiin maahanmuuttajiin on kyllä vaikeaa kielitaidottomana.

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
VÄÄRIN!!kyllä vaan vaaditaan suomenkielen taitoa,vaikka siivoaisi tyhjää kauppaa tai toimistoa..

Vaaditaan mutta ei sitä tarvita työssä!

heh,eipä niitä töitä saa jos ei osaa suomenkieltä,vaikkei tarvittaisikaan itse työnteossa..

Sinäkään et taida osata suomen kieltä, kun et ymmärrä että juuri tuota minä kritisoinkin. Työssä ei tarvita suomen kielen taitoa, mutta työpaikan saamiseen vaaditaan kuitenkin suomen kielen taito.

Ehkä itse työssä ei tarvitse suomenkielentaitoa, mutta ei minusta voi olettaa, että joka työpaikalta löytyy haastattelijaksi, hakemusten lukijaksi tai perehdyttäjäksi mamuja varten joku kielinero. Ittellä ei ole mamuja vastaan mitään, mutta enpä jaksais töissä puhua kaikkia yhteisiä asioita englanniksi siksi että yksi ei osaa suomea, kun se yksi voisi suomalaisena tai sellaiseksi haluavana suomenkielen opetella ihan siinä missä minä olen joutunut opettelemaan myös vieraita kieliä.

Eikä tartte puhua kuin natiivi, vaan sen verran että pärjää päivittäisissä arkisissa tilanteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
hm. mitähän tuokin tarkoittaa? mamunaiset elävät tuilla. en tiedä ketään joka kävisi töissä. tukien takia ovat tulleetkin tänne kun täällä elää tuilla paremminkuin palkalla. missään muualla ei saa niin hyvin tukia, asumis ja toimeentulotukia kuin suomessa.

pakolaiset saa tukia, ei muut!
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1624829

Vaaditaan mutta ei sitä tarvita työssä!

heh,eipä niitä töitä saa jos ei osaa suomenkieltä,vaikkei tarvittaisikaan itse työnteossa..

Sinäkään et taida osata suomen kieltä, kun et ymmärrä että juuri tuota minä kritisoinkin. Työssä ei tarvita suomen kielen taitoa, mutta työpaikan saamiseen vaaditaan kuitenkin suomen kielen taito.

niin oon kuullu joo,etten osaa suomea :xmas: mut ei se mitään..onneks mul on vakityö ollu jo yli 7 v.. :whistle: ja maksan veroja kyllä..

En pitäisi tätä järkyttävänä epätasa-arvona jos keskimäärin kyseessä ovat sosiaalietuuksien varassa olevat ihmiset. Samalla tavalla voisi uutisoida, että sosiaalituen varassa olevan suomalaisen euro on vain 20 senttiä.

Ei minun mielestäni voi rinnastaa sitä, paljonko ansiotyössä olevat naiset saavat saman vaativuustason töistä palkkaa verrattuna miehiin, tai sitä, paljonko sosiaalietuutta saa sellainen henkilö joka ei tee töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja se on jo aivan liikaa:
ja senkin maksavat suomalaiset veronmaksajat...

eikö ulkomaalaiset maksakaan työstään veroja :o ?

Ai miten sä olet fiksu :flower:

Totuus kuitenkin on, että suurinosa mamunaisista on kotiäitejä. Ja suurimman osan veroista maksaa suomalaiset.

Maahanmuuttajanaiset ovat taloudellisesti hyvin heikossa asemassa. Siinä missä naisen euro on Suomessa 82 senttiä, maahanmuuttajanaisen euro on vain noin 20 senttiä, sanoo Etnisten suhteiden foorumin puheenjohtaja Ritva Viljanen.

Ensinnäkin suomalaisen naisen euro ei ole 82 senttiä
On uskomatonta että tälläistä 'feminist' propagandaa edelleen tungetaan tuutista ulos ikään kuin se olisi totuus.

"Naisen euro on 82 senttiä" antaa kuvan että miehen euro olisi 1 euro.
Ja ikään kuin nainen saisi per tunti samasta työstä eri palkan. Pötypuhetta.