Järkyttävä kurkkukipu, joka alkaa iltaisin, kestää yön ja aamun. Mistä voi moinen johtua?? Flunssaa on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
mutta ikinä ei flunssassa kurkkukipu ole ollut tällaista, saati kestänyt näin pitkään. Viime aamuyöstä en pystynyt puhumaan miehelle kun lähti töihin, sattui niin kovin. Nyt jo tuntuu, että pikkuhiljaa alkaa sattumaan

pikatestillä angiinanäyte negatiivinen

Kovin usein ei tarvitse niistää, eli mikään kamala nuha ei edes ole, yskää ei ole ollenkaan, vaikka normaalisti flunssassa mulle tulee kamala yskä heti

Alkuperäinen kirjoittaja tuskin tämä:
mut tuli mieleen refluksi..

ei, kyllä se tähän flunssaan jotenkin liittyy :)

Kumma flunssa vain, kun ei juuri tarvitse niistää, ei yskitä.. Kurkku tulee vain aivan järkyttävän kipeäksi ja muutenkin on kurkussa outo tunne kokoajan (turvoksissa kuulemma ja kirkuvan punainen hoitajan mukaan)

Yleensä mulla ei flunssassa ole kuin max yhden aamun kurkku kipeä.

Voiko tuo pikatesti näyttää väärin? Angiinassa luulisi kyllä olevan kokoajan järkyttävä kurkkukipu..

Jos maanantaina vielä kurkku on kipeä, menen oikein lääkärin vastaanotolle

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kumma flunssa vain, kun ei juuri tarvitse niistää, ei yskitä.. Kurkku tulee vain aivan järkyttävän kipeäksi ja muutenkin on kurkussa outo tunne kokoajan (turvoksissa kuulemma ja kirkuvan punainen hoitajan mukaan)

Voiko tuo pikatesti näyttää väärin? Angiinassa luulisi kyllä olevan kokoajan järkyttävä kurkkukipu..

Mulla oli viime kesänä just tämmöstä samaan aikaan kun muu perhe sairasti sikainfluenssaa kovassa kuumeessa. Ei kuumetta, ei juuri nenä vuotanut, kurkku oli vain kuin raavittu vereslihalle ja paheni aina yötä kohti kun piti nukkumaan käydä ja yöllä juoksin vähän väliä juomassa kun muuten sattui pelkkä ilman tuntu nielussa... Ja tätä kesti yli viikon ja siitä asti on kurkku kipuillut vähän väliä ja ääni meinaa pettää jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja 4 paaperoa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hyppäsi mun teksti hassusti tuonne väliin, sorry!

Mulla oli viime kesänä just tämmöstä samaan aikaan kun muu perhe sairasti sikainfluenssaa kovassa kuumeessa. Ei kuumetta, ei juuri nenä vuotanut, kurkku oli vain kuin raavittu vereslihalle ja paheni aina yötä kohti kun piti nukkumaan käydä ja yöllä juoksin vähän väliä juomassa kun muuten sattui pelkkä ilman tuntu nielussa... Ja tätä kesti yli viikon ja siitä asti on kurkku kipuillut vähän väliä ja ääni meinaa pettää jatkuvasti.

Mulla sama. Kurkkukipua illalla, yöllä, aamulla...päiväksi menee ohi. Mulla on kyllä yleensäkin näin flunssassa. Ei kuumetta nyt, ei yskää, vähän röörit tukossa. En edes ole miettinyt, että oli jotain kummallista. Eiks kurkkukipu ole aika yleistä flunssassa? Mulla ainakin ajoittuu iltaan, yöhän ja aamuun, koska limakalvot kurkusta kuivuneet kun ei ole päässyt kälättämään. :D
Multa leikattu nielurisat..........

Kurkkukipua on ollut joskus ennekin,mutta ei tällaista.Alkaa iltaselle,nielemisvaikeuksia,tuntuu kuin turpoaisi rauhaset kivun vuoksi,nukkua ei saa,varoa nielemästä,kurkku on tulipunainen ,mutta ei peitteitä.Järkyttävä, kai nääkin kurkkukivut nykyään muuttavat muotoaa yhä pahemmaksi flunssa kaudella.Odotan joka ilta ettei tulisi illaksi ,päivällä pärjaää ei niin pahana.En mielestäni oo kipu herkkä,mutta on tosi järkyttävä kuka tään saa.

Mulla oli pitkäkestoinen kurkkukipu, kesti 2,5kk, silleen että oli just illallla ja yöllä päiväks parani jotenkuten ja pisimmillään kesti 9 päivää. Sit tuli vaikka viikon tauko ja sit taas kipeäksi.

A-streptokokki oli, söin just antibioottikuurin loppuun. Ja oli siis myös nielutulehdus. Kävin yksityisellä kurkkunenäkorvalääkärillä. Tossa taudissa on tyypillistä kova kurkkukipu. Ei tuo parantunu itsestään sit näköjään.

Yhteistyössä