Järkyttävä keinuttava huimaus, huono olo ja päänsärky jo kolmatta päivää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöööö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöööö"

Vieras
Alkoi toissapäivänä luennolla ja jatkuu lähes nonstoppina siitä asti. Keinuttaa, kuin olis laivalla ollut. Päässä kamala paine ja yleisesti etoo, eikä ruoka maistu. Ahdistaa jo mikä on! Lääkäri maanantaina, ja päivystykseen neuvoivat menemään, jos siltä tuntuu. No, kyllä tuntuu. Odotan vaan miestä, että tulee katsomaan lasten perään.
Tuntuu kuin myrskyssä olisi, kaikista pahin olo on istuessa.

Niskoja oon yrittänyt hoidella, kauratyynyllä ja Voltarenilla. Mutta vaikea uskoa, et näin pahat oireet niistä tulisi. Omassa pienessä mielessäni pyörii lähinnä AVH, aivokasvain ja MS-tauti.
Olen kärsinyt lihanykinöistä (kielestä varpaisiin), tuntohäiriöistä, jalkojen lihasjäykkyydestä jo vuoden lisäksi. Syksyllä oli vaihe, etä sormet liikkuivat itsekseen nykien. Vuosi sitten MRI aivoista puhdas, ei plakkeja, ei mitään. Muita kokeita ei otettu.

Kun sais tän olon jotenkin pois. En pysty ku maata sohvalla. :(

Tasapainoelimen tulehdus aiheutti mulla ihan järkyttävää huimausta, ihan niin paljon, että en pystynyt muutakuin oksentamaan. Tuli parin tunnin sisällä oireet tosi rajuina jo päälle, seuraavan yön olinkin sairaalassa, mutta eihän siihen mitään hoitoa ole.

Voi olla niskaperäistä tai sitten syytä ei koskaan löydy niin kuin mulle on käynyt. Luokiteltiin hyvä laatuiseksi asentohuimaukseksi, johon ei ole mitään hoitoa. Inhottavaa ja mulla tulee kausittain ja kestää aina sen muutamasta päivästä pariin viikkoon.

No, viime viikolla loppui vuosituhannen järkyttävien flunssa. Olisikohan sitte virus mennyt just vestibulaarijärjestelmään? Ärsyttää kun opiskelen alaa, jossa käsitellään just näitä kaikkia mahdollisuuksia. Tieto lisää epävarmuutta.
Päätä kun käännän keinunta yltyy kamalaksi. Mutta pistäisköhän sinne päivystykseen mennä? Kyllä tää ainakin tarpeeksi invalidisoivaa on....

minulla alkoi ms-tauti oireilla samalla tavalla vuonna 2004. Huimaus kesti liki pari viikkoa ja oksennus lensi. Epäiltiin aluksi tasapainoelimen häiriötä, jota ei kuitenkaan ollut.

Mulla oli vuosi sitten aivojen MRI tosiaan ihan puhdas, ei kuvattu rankaa kylläkään sen kummemmin. Kaikki noi nykimiset ja tuntohäiriöt on tuskaisia. Mutta tää huimaus on kyllä oma luokkaansa. Ja keinuvaa on, ihan kamalaa. Kuin olisi ollut viikon risteilyllä. Näkyykohän aivojen tt-kuvissa mitään? Pakko varmaan kiikuttautua lääkäriin.

[QUOTE="pööööö";29356547]Mulla oli vuosi sitten aivojen MRI tosiaan ihan puhdas, ei kuvattu rankaa kylläkään sen kummemmin. Kaikki noi nykimiset ja tuntohäiriöt on tuskaisia. Mutta tää huimaus on kyllä oma luokkaansa. Ja keinuvaa on, ihan kamalaa. Kuin olisi ollut viikon risteilyllä. Näkyykohän aivojen tt-kuvissa mitään? Pakko varmaan kiikuttautua lääkäriin.[/QUOTE]

niitä plakkeja voi tosiaan olla myös rintarangassa tai selkäytimessä. Joskus ms-tauti näkyy vain selkäydinnesteessä ja aivot+selkäydin ovat plakittomat.
Toivottavasti sinulla ei kuitenkaan ole tätä ms-tautia, tosin kyllä mäkin tän kanssa olen pärjännyt ihan hyvin :

Yhteistyössä