Järkkyy: Paimiolaiset rasistit vauhdissa:-O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai niinkö sinulle kävi:D

Itsekin tiedät että ei käynyt. Ei ole takana avioeroa, en ole koskaan ollut yh, en ole tavannut miestäni Suomessa, hän ei ole ollut missään turvapaikanhakijana, jne.

(miksen mä oo jo nukkumassa?!)

Olimme juuri ostamassa asuntoa tuolta suunnalta, viela suht lahelta tuota hotellia. Huh, onneksi ei vielä tehty kauppoja. Pitääpi ilmoittaa miehelle, että perutaan koko homma :)

Mutta harmittaa noiden paimiolaisten puolesta..

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
eiköhän noita tilaisuuksia ole annettu, kun eivät halau elää maan sääntöjen ja tapojen mukaisesti, tuovat tänne sitä samaa paskaa mitä sieltä kotimaastaan "pakoon" lähtevät niin mun puolesta pysykööt poissa... kohentaisivat olojaan siellä.. kun ei kaikki kuitenkaan niistä masita muuallekkaan voi muuttaa

Mitä tilaisuuksia on annettu ja kenelle? Ketkä eivät halua elää maan sääntöjen mukaisesti? Mistä kotimaasta puhut? Missä pitäisi kohentaa oloja

Hieman tarkennusta pyytäisin. Puhutko Irakista, Pakistanista, Afganistanista vai siitä suuresta kummallisuudesta nimeltä Ulkomaa?

no jos maan olot ovat sellaiset että pakolaiseksi pitää lähteä, niin kannattaisi sille kotimaansa tilalle pyrkiä tekemään jotain... sieltä ei voi kaikki tänne tulla joten... ja ihan tarkoitan nyt kaikkia niitä maita joista nyt ylipäätään pakolaisia tulee...

Mitä sille kotimaansa tilalle voisi tehdä, kun maa on esim. ajautumassa sisällissotaan?

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
googletin lisää... eli kurdit ei olekkaan kristittyjä??? täh? :o

Ei mitään henkilökohtaista Nyynä, mutta minusta tässä kommentissa jotenkin tiivistyy kaikki nämä rasistikeskustelut.

Se, mistä ei mitään tiedetä, sitä pelätään. Vai kuinka moni teistä vastustajista oikeasti tuntee yhtään ainutta irakilaista, afganistanilaista, pakistanilaista? Tuntemiseen ei sitten riitä se, että on kuullut kaverilta tai lukenut lehtijuttuja.

Helsingissä on tuhansia maahanmuuttajia eikä minua tai varmaan monia muitakaan pelota liikkua täällä (mihin aikaan vuorokaudesta tahansa).
Pimeän puiston halki en oikaisisi yöaikaan, vaikka koko maassa ei olisi ensimmäistäkään ulkomaalaista.

Minusta on kuitenkin hyvä, että heidät hajasijoitetaan. Mitä vähemmän on keskittymiä, sitä paremmin he sopeutuvat suomalaiseen yhteiskuntaan....Kunhan vain alkuasukkaat antavat siihen tilaisuuden!!!

ei mitään henkilökohtaista PauhaavaSydän mutta LUE KAIKKI NUO MIUN KIRJOTUKSET!

nyt vedit YHDEN LAUSEEN tuolta koko keskustelurimpsusta tähän ja saat miun sanoman näyttämään IHAN ERILTÄ kun mitä se todellisuudessa on!!!!

mie EN pelkää kurdeja, EN pelkää irakilaisia, EN pelkää iranilaisia, EN pelkää turkkilaisia, EN pelkää somaleja jne... miksi pitäis pelätä?

neuvon että älä tunge toisten ihmisten suuhun semmosta mitä ei sieltä ole tullu ulos. jos joku on ärsyttävää ja vittumaista, niin se, että otetaan isommasta asiayhteydestä YKSI lause ja sen ympärille luodaan vaikka mitä paskaa :kieh:

mie tein taustatyötä koska en ollu itekkään varma ja tarkistin. ja sekin kävi tässä keskustelussa ilmi (kiitos åboriginaalin :flower: ) että se kansanryhmä johon nuo kurdit sekotin oli assyrialaiset ja korjasinkin näkemykseni. moni ei koskaan vaivaudu ottamaan asioista selkoa, mie vaivaudun.

sori, vedin hernepalon kyllä nyt nenuun tästä.

No niin, minua ainakin kyrsii ja syvältä tässä asiassa että vastaanottokeskuksen tulo tänne Paimioon valmisteltiin salassa ja täysin piilossa kaupunkilaisilta. No, nyt se tulee ja asialle ei enää voi mitään joten seuraava seikka joka eniten minua huolestuttaa on lasten ja nuorten turvallisuus, erityisesti tyttöjen. Itselläni on 2 teini-ikäistä tyttöä ja kyllä varmasti ainakin omien lasten kulkeminen tuolla kylällä tulee vähenemään kun tämä vastaanottokeskuksen porukka alkaa siellä myös liikkua. Esim. Turussa nämä ulkomailta tulleet kirjaimellisesti jahtaavat nuoria teinityttöjä ja kun eivät saa vastakaikua, tyttöjä huoritellaan, huudellaan, tms. Ja aina ei valitettavasti jää edes tähän. Turussa tehdyissä raiskauksissa on 46%:ssa ulkomaalaistaustainen henkilö tekijänä.

Tänne Paimioon on tulossa henkilöitä pääasiassa Irakista, Somaliasta, Afganistanista sekä Venäjältä. Jos katsoitte viime viikolla tv:stä tulleen dokumentin Afganistanin naisten ja lasten asemasta niin kauhulla odotan mitä tuleman pitää :( Miehet eivät anna lapsille ja naisille mitään arvoa, siellä naista arvostetaan jopa vähemmän kuin eläintä. Ja kun nämä miehet (siis miehiähän sieltä pääasiassa tulee) tänne tulevat, aivan erilaisesta kulttuurista niin ongelmia tulee, aivan varmasti !

Jos itse ei joudu asumaan tämmöisen vastaanottokeskuksen naapurissa niin on helppoa huudella että ootte rasisteja kun ette ota pakolaisia ystävällisesti vastaan. Käsi sydämelle; kuinkahan moni ihan tosissaan ei vastustaisi yhtään kun kuulisi että naapuriinne tulee parin sadan henkilön vastaanottokeskus ja asiasta ei olisi kerrottu mitään julkisuudessa aikaisemmin.

Ja kyllähän noita elintasopakolaisia riittää.. Pistää pikkusen potuttamaan et tuokin mamu tienasi alkuajoillaan täällä tuilla 30.000e vuosi tekemättä yhtään mitään! Ja jos normi suomalainen yksinhuoltaja perheenäiti menee hakeen tukea niin aika harvoin sitä saa. Kyllä pitäis loppua näiden mamujen elättäminen ja hyysääminen! http://pastebin.com/m3529332

Ja huom! Ei siis liity tähän juttuun suoraan, mutta tulipa vain tässä yhteydessä mieleen, et miten suomessa osataan hyysätä!

Paikallislehdessämme oiottiin tänään Turun Sanomissakin ollutta yleistystä paimiolaisten täydestä vastahangasta. Tiedotustilaisuudessa oli ollut paikalla alle sata henkilöä, ja noista ihmisistä kymmenisen henkilöä oli käyttäytynyt äänekkäästi sekä kiivassävyisesti. Suurin osa noista huonosti käyttäytyneistä paikalla olleista oli ollut salolaisia ja kaarinalaisia!! Eivät siis paimiolaisia. Samoin virheellinen oli se tieto, että yksikään tilaisuudessa käytetty yleisöpuheenvuoro ei ollut hyväksyvä vastaanottokeskukselle. Lisäksi Paimiossa on noin 10 000 asukasta, joten puhutaan todella naurettavasta yleistyksestä, jos väitetään paimiolaisia rasisteiksi!

Taitaa olla aika vaihtaa puoluetta ja alkaa äänestää Perussuomalaisia, ne taitaa olla ainoat jotka kannattaa samaa pakolaispolitiikka kuin minä...eli maassa maan tavalla tai maasta pois

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Taitaa olla aika vaihtaa puoluetta ja alkaa äänestää Perussuomalaisia, ne taitaa olla ainoat jotka kannattaa samaa pakolaispolitiikka kuin minä...eli maassa maan tavalla tai maasta pois

Perussuomalaisten puheenjohtaja vaihtoi uskontoa, kun ei voinut hyväksyä luterilaisten naiskäsitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja neutraali paimiolainen:
Tiedotustilaisuudessa oli ollut paikalla alle sata henkilöä, ja noista ihmisistä kymmenisen henkilöä oli käyttäytynyt äänekkäästi sekä kiivassävyisesti. Suurin osa noista huonosti käyttäytyneistä paikalla olleista oli ollut salolaisia ja kaarinalaisia!! Eivät siis paimiolaisia. [/b]

No niin, että älkää nyt hyvät ihmiset syyllistäkö paimiolaisia, kun oikeasti ne oli salolaisia ja kaarinalaisia!!

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
No Paimio on muutenkin niin syvältä että kyllä sinne pari pakolaista joukkoon mahtuu.

Paimio just paras paikka. Äitsyliini asustelee siellä ja itsekin asuisin siellä tai Turussa jossen olis tyhmyyttäni tänne Hämeenlinnaan muuttanu. Ja en TODELLAKAAN halua mitään mamuja Paimioon, enkä koko Suomeen. Niitä mamuja vastaan yhtään mitään jotka tekevät työtä ja maksavat vuokransa ynnä muut itse, mutta kun ne yleensä vaan elävät sossun tuilla, varastelevat, tekevät ilkivaltaa yms, niin ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja paimiolainen:
No niin, minua ainakin kyrsii ja syvältä tässä asiassa että vastaanottokeskuksen tulo tänne Paimioon valmisteltiin salassa ja täysin piilossa kaupunkilaisilta. No, nyt se tulee ja asialle ei enää voi mitään joten seuraava seikka joka eniten minua huolestuttaa on lasten ja nuorten turvallisuus, erityisesti tyttöjen. Itselläni on 2 teini-ikäistä tyttöä ja kyllä varmasti ainakin omien lasten kulkeminen tuolla kylällä tulee vähenemään kun tämä vastaanottokeskuksen porukka alkaa siellä myös liikkua. Esim. Turussa nämä ulkomailta tulleet kirjaimellisesti jahtaavat nuoria teinityttöjä ja kun eivät saa vastakaikua, tyttöjä huoritellaan, huudellaan, tms. Ja aina ei valitettavasti jää edes tähän. Turussa tehdyissä raiskauksissa on 46%:ssa ulkomaalaistaustainen henkilö tekijänä.

Tänne Paimioon on tulossa henkilöitä pääasiassa Irakista, Somaliasta, Afganistanista sekä Venäjältä. Jos katsoitte viime viikolla tv:stä tulleen dokumentin Afganistanin naisten ja lasten asemasta niin kauhulla odotan mitä tuleman pitää :( Miehet eivät anna lapsille ja naisille mitään arvoa, siellä naista arvostetaan jopa vähemmän kuin eläintä. Ja kun nämä miehet (siis miehiähän sieltä pääasiassa tulee) tänne tulevat, aivan erilaisesta kulttuurista niin ongelmia tulee, aivan varmasti !

Jos itse ei joudu asumaan tämmöisen vastaanottokeskuksen naapurissa niin on helppoa huudella että ootte rasisteja kun ette ota pakolaisia ystävällisesti vastaan. Käsi sydämelle; kuinkahan moni ihan tosissaan ei vastustaisi yhtään kun kuulisi että naapuriinne tulee parin sadan henkilön vastaanottokeskus ja asiasta ei olisi kerrottu mitään julkisuudessa aikaisemmin.

Peesi!!! Onko nyt ihan varmasti tulossa se keskus? Oi ei.. Ketuttaa ja rankasti.

Vieläkö te rasistit jaksatte??? Ja mitä tulee tuohon että ketään ei varmaan pelota liikkua ??? Voi vittu, oikeesti, käytkö ikinä ulkona??? Mun kimppuun on käyty tummapintaisten toimesta keskellä kirkasta päivää bussissa (kahdesti), Myyrmannissa, Myyrmannin pihalla, Helsingin rautatieasemalla ja junassa.

Joku miettii että miksi näin, eihän kukaan normaali saa normaalisti noin paljon "huomiota". Kerran kamppasin käsilaukkuvarkaan, kerran menin tappeluun väliin, kerran yritettiin raiskata (kyllä, keskellä päivää) ja pari kertaa saanut perääni ihan kunnon stalkkerin. Yksi vainosi mua viikkokausia, eikä poliisi voinut asialle mitään. Mä en kannata oman käden oikeutta mutta näen kyllä ettei ihmisten pinna veny loputtomiin. Parin vuoden sisään rytisee ja kunnolla jos meno ei rauhoitu. White flight on jo todellisuutta täällä etelässä.

Joo riittää se pienempikin määrä niitä välimerkkejä.

En tosiaan tiedä miten oot noihin tilanteisiin joutunut, mulla ei koskaan, sen kolmen vuoden aikana mitä oon Helsingissä asunut, oo ollut minkäänlaista ongelmaa yhdenkään maahanmuuttajan kanssa (paitsi joskus mieheni, jos se ei oo tehnyt mieleni mukaan :D). Eikä ollut muuten Brysselissä eikä Amsterdamissakaan asuessanikaan heidän kanssaan ongelmia, ja kummassakin on taatusti huomattavasti suurempi määrä heitä kuin täällä. Jotenkin tuntuu tuo Paimion juttu vähän myrskyltä vesilasissa. Montako paikkaa siellä vastaanottokeskuksessa tarkalleen ottaen on?

Siksipä kirjoitinkin, että ainakaan itselläni ei vaikuta asumisen tai elämisen laatuun millään tavalla ainakaan huonompaan suuntaan, jos esimerkiksi pakolaisia tänne tulee - kunhan aikanaan pääsevät töihin ja sopeutuvat. Eivät he varmasti itsekään halua kotimaataan jättää. Rikoksia minäkään en hyväksy.

Ja en tajua miten voidaan tuomita etukäteen tulevan Paimion vastaanottokodin asukkaat, koska "heillehän on jo annettu tilaisuuksia"? Siis mitä, eiväthän ne kyseiset ihmiset ole koskaan edes astuneet Suomen maaperälle ennen tätä?! Vai onko tämä juttu samalla tavalla kuin että jos yksi romani varastaa, niin tietystihän ne kaikki niin tekevät?

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
eiköhän noita tilaisuuksia ole annettu, kun eivät halau elää maan sääntöjen ja tapojen mukaisesti, tuovat tänne sitä samaa paskaa mitä sieltä kotimaastaan "pakoon" lähtevät niin mun puolesta pysykööt poissa... kohentaisivat olojaan siellä.. kun ei kaikki kuitenkaan niistä masita muuallekkaan voi muuttaa

Mitä tilaisuuksia on annettu ja kenelle? Ketkä eivät halua elää maan sääntöjen mukaisesti? Mistä kotimaasta puhut? Missä pitäisi kohentaa oloja

Hieman tarkennusta pyytäisin. Puhutko Irakista, Pakistanista, Afganistanista vai siitä suuresta kummallisuudesta nimeltä Ulkomaa?

no jos maan olot ovat sellaiset että pakolaiseksi pitää lähteä, niin kannattaisi sille kotimaansa tilalle pyrkiä tekemään jotain... sieltä ei voi kaikki tänne tulla joten... ja ihan tarkoitan nyt kaikkia niitä maita joista nyt ylipäätään pakolaisia tulee...

Mitä sille kotimaansa tilalle voisi tehdä, kun maa on esim. ajautumassa sisällissotaan?

Tappelee samalla lailla kuin Suomessakin on punaset tapelleet valkoisia vastaan. Tietysti kun ei munaa oo, niin helpompi lähteä elätettäväksi vaikka Suomeen!

Vieläkö te rasistit jaksatte??? Ja mitä tulee tuohon että ketään ei varmaan pelota liikkua ??? Voi vittu, oikeesti, käytkö ikinä ulkona??? Mun kimppuun on käyty tummapintaisten toimesta keskellä kirkasta päivää bussissa (kahdesti), Myyrmannissa, Myyrmannin pihalla, Helsingin rautatieasemalla ja junassa.

Joku miettii että miksi näin, eihän kukaan normaali saa normaalisti noin paljon "huomiota". Kerran kamppasin käsilaukkuvarkaan, kerran menin tappeluun väliin, kerran yritettiin raiskata (kyllä, keskellä päivää) ja pari kertaa saanut perääni ihan kunnon stalkkerin. Yksi vainosi mua viikkokausia, eikä poliisi voinut asialle mitään. Mä en kannata oman käden oikeutta mutta näen kyllä ettei ihmisten pinna veny loputtomiin. Parin vuoden sisään rytisee ja kunnolla jos meno ei rauhoitu. White flight on jo todellisuutta täällä etelässä.

Joo riittää se pienempikin määrä niitä välimerkkejä.

En tosiaan tiedä miten oot noihin tilanteisiin joutunut, mulla ei koskaan, sen kolmen vuoden aikana mitä oon Helsingissä asunut, oo ollut minkäänlaista ongelmaa yhdenkään maahanmuuttajan kanssa (paitsi joskus mieheni, jos se ei oo tehnyt mieleni mukaan :D). Eikä ollut muuten Brysselissä eikä Amsterdamissakaan asuessanikaan heidän kanssaan ongelmia, ja kummassakin on taatusti huomattavasti suurempi määrä heitä kuin täällä. Jotenkin tuntuu tuo Paimion juttu vähän myrskyltä vesilasissa. Montako paikkaa siellä vastaanottokeskuksessa tarkalleen ottaen on?

Siksipä kirjoitinkin, että ainakaan itselläni ei vaikuta asumisen tai elämisen laatuun millään tavalla ainakaan huonompaan suuntaan, jos esimerkiksi pakolaisia tänne tulee - kunhan aikanaan pääsevät töihin ja sopeutuvat. Eivät he varmasti itsekään halua kotimaataan jättää. Rikoksia minäkään en hyväksy.

Ja en tajua miten voidaan tuomita etukäteen tulevan Paimion vastaanottokodin asukkaat, koska "heillehän on jo annettu tilaisuuksia"? Siis mitä, eiväthän ne kyseiset ihmiset ole koskaan edes astuneet Suomen maaperälle ennen tätä?! Vai onko tämä juttu samalla tavalla kuin että jos yksi romani varastaa, niin tietystihän ne kaikki niin tekevät?

Kauan ootkin stadissa asunut. Ja paljon myös ulkona liikkunut iltaisin, öisin (jotkut joutuu ihan työn takia), ja vkl.? Ja tuohon amin ja brysselin esiintuomiseen, samat kyssät kuin stadiin???

nyt vedit YHDEN LAUSEEN tuolta koko keskustelurimpsusta tähän ja saat miun sanoman näyttämään IHAN ERILTÄ kun mitä se todellisuudessa on!!!!

Ja teen sen taas :D. En useinkaan lainaa koko tekstiä, varsinkaan jos se on pitkä.
mie en mitään niin paljon vihaa kun sitä että esim. pieni lapsi luokitellaan sen mukaan missä on sattunu syntymään, niinkun valitettavasti suurin osa maailman ihmisistä tekee. ja sieltä kumpuaa kaikki viha toisia, erilaisia kuin itse, ihmisiä kohtaan.
Eli tuohan on ihan järkipuhetta, mutta jäi multa valitettavasti vähemmälle huomiolle tuon kurdi-kommentin varjoon. Pyydän anteeksi! Mutta se mitä kirjoitin että ei mitään henkilökohtaista, niin tarkoitin sillä nimenomaan sitä että en kohdistanu kommenttia sulle -vaikka sun tekstistä lainaus olikin-, vaan ylipäänsä sellaisiin jotka ei asioista välttämättä mitään tiedä, mutta suu kyllä käy :D. Tuo kurdikommentti vaan jotenkin sopi siihen, että tässä ketjussa/palstalla/Paimiossa/tuntuu olevan paljon porukkaa pussi syvällä päässä. Eivät oo koskaan tunteneet yhtään ainoaa maahanmuuttajaa, ei sen värinkään niin väliä mutta eivätpä ole, tutustua ei kiinnosta kun ne on kaikki raiskaajia ja ryövääjiä, omasta kylästä ei poistuta kuin pakon edessä ja tuntemattomia katsotaan pahasti, että älyäisi lähteä kotiinsa. Ja nyt en siis puhu susta Nyynä, mutta sinäkin tiedät varmaan millasta nurkkapatrioottityyppiä tarkotan. Ja BKM vai kuka olikaan kirjoitti omista huonoista kokemuksistaan, se on eri asia, mutta todella moni vastustaa pelkästä ennakkoluuloisuudesta! Ja tässäkin pitäis muistaa se, että ei ole niiden tulossa olevien ihmisten vika mitä sitä ennen tulleet on täällä mokailleet, hehän on aivan täysin eri ihmisiä!

Se, että jos asuntojen arvo laskee vastaanottokeskuksen takia ja se on todellakin suurin murhe näille ihmisille samaan aikaan kun toiset on mahdollisesti menettäneet koko perheensä, omaisuuden (jos sitä on koskaan edes ollut), ja jopa kotimaansa minne joskus vielä palata, on mulle käsittämätöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Kauan ootkin stadissa asunut. Ja paljon myös ulkona liikkunut iltaisin, öisin (jotkut joutuu ihan työn takia), ja vkl.? Ja tuohon amin ja brysselin esiintuomiseen, samat kyssät kuin stadiin???

No eiköhän tässä kolmessa vuodessa ois ehtinyt jo kasoittain niitä ryöstöjä ja raiskauksia tapahtua, jos olisivat tapahtuakseen? Eihän niillä paimiolaisilla sitten mitään hätää ole. Minä kun oon saanut vastustajien jutuista täällä sellaisen käsityksen, että harvasepäivä on puukko kurkulla ja pöksyt nilkoissa. Kolme vuotta ilman ongelman ongelmaa on PITKÄ aika!

Kun kerran rupesit tenttaamaan, niin mun useimmat työvuorot päättyy Helsingin keskustan alueella klo 23, kelpaako? Teen kaiken lisäksi turvallisuusalan työtä (mulla on vartijakortti). Vapaa-ajalla liikun suunnilleen kerran parissa viikossa yöaikaan keskustassa.

Brysselin aikoina liikuin yöaikaan vain muutaman kerran kuussa koska olin päivätöissä, Amsterdamissa useammin. Ja jos ne maahanmuuttajat niin pahoja on, niin eikö ne tehtaile niitä rikoksiaan ihan vuorokauden ympäri sitten? Jotenkin ois vähän sellanen fiilis, että hakemalla haetaan sitä epäkohtaa...

Jos sopii, niin lähtisin nyt nukkumaan. Selviydyin tuolta keskustan mustasta maailmasta hengissä kotiin ja voimat on vähissä ;). Itse asiassa olin tänään opintoretkellä Tallinnassa, ja sieltä palatessa ahdisti kyllä (valkonaamaisten) vironretkeläisten viinalle haiseva ja seuraan kysymättä tunkeva porukka huomattavasti enemmän kuin yksikään maahanmuuttaja ikinä. Ja ihan kotimaisten nelikymppisten miesten aikaansaannoksia oli se.

Tuo kurdikommentti vaan jotenkin sopi siihen, että tässä ketjussa/palstalla/Paimiossa/tuntuu olevan paljon porukkaa pussi syvällä päässä. Eivät oo koskaan tunteneet yhtään ainoaa maahanmuuttajaa, ei sen värinkään niin väliä mutta eivätpä ole, tutustua ei kiinnosta kun ne on kaikki raiskaajia ja ryövääjiä, omasta kylästä ei poistuta kuin pakon edessä ja tuntemattomia katsotaan pahasti, että älyäisi lähteä kotiinsa.
Melkoista potaskaa tämä. Nimenomaan yleensä juuri nykypolitiikkaan hyvin myönteisesti suhtautuvilla ei ole minkäänlaista faktatietoa asioista, ainoastaan semmoinen vaaleanpunainen kuva siitä, kuinka me autamme raukkaparkoja jotka tulevat tänne pakoon vainoa ja väkivaltaa. Kun eiväthän ne pakoon tulevat suinkaan ole itse harrastaneet sitä väkivaltaa, vaan ne on ne muut. Aika harvassa olen nähnyt ihmisten myöskään leimaavan kaikkia pakolaisia ryöstelijöiksi tai raiskareiksi. Se, että pelottaa päästää omat tytöt sinne vastaanottokeskuksen törkeyksiä huutelevien pojankloppien sekaan on mielestäni ihan vain maalaisjärkeä, eikä se todellakaan tarkoita, että kyseinen pelkääjä vihaa ja inhoaa kaikkia ulkomaalaisia.

Se, että tuntee pakolaisen tai kaksi ei kerro myöskään mitään maahanmuuttotilanteesta. Tottakai siellä on hyviäkin tyyppejä. Ota mistä vain muutama sata jannua ja tutustu niihin niin eiköhän sieltä löydy ihan fiksujakin yksilöitä. Mutta kun tämmöisiä päätöksiä ei tehdä yksilötasolla, vaan täytyy ottaa huomioon hieman isompia kuvioita, ja joskus se meinaa sitä, että sieltä sieltä saattaa jäädä joku ihan hyväkin tyyppi turvapaikkaa saamatta. Sitäpaitsi suurin osa ihmisistä ei edes tunne pakolaisia, vaan heillä on joku vähän eksoottisempi opiskelukaveri, jolla on ihan erilaiset lähtökohdat ja syyt tulla Suomeen. Ei tuollaisia ihmisiä voi poimia esimerkeiksi pakolaisista ja yleistää että näin hyviä tyyppejä ne ovat.

Ja miksi ihmiset kieltävät sen, että osa pakolaisstatuksen hakijoista on vain huijareita? Siis meinaatteko ihan tosissaan, että jos asuisit köyhässä maassa, ja tiedät että kun sopivasti "hukkaat" asiakirjat, saat elatuksen ja rahaa kotiinkin asti lähetettäväksi elelemässä muissa maissa. Kun aika kuluu umpeen, vaihdetaan seuraavaan. Siis, eivätkö eurooppalaiset tämmöistä käyttäisi hyväkseen? Mutta kai se tumma iho tekee jotenkin puhtoisemmaksi?

Åboriginaalin tapaan minäkin vastustan vain näitä elintasopakolaisia ja muita huijareita, jotka tulevat tänne vaan tekemään kustannuksia ja vaikeuttamaan sitä oikeiden apua tarvitsevien pakolaisten hakemusten käsittelyä ja herättämään pahaa verta yleensäkin ulkomaalaisia kohtaan. Nykyinen järjestelmä nimenomaan houkuttelee niitä huijareita. Vikaa on myös kotouttamisessa, se täytyisi saada kuntoon. Ratkaisu ei kuitenkaan ole se, että otetaan aina vaan lisää sakkia ja ei tehdä heidän kotouttamisekseen entisenkään vertaa työtä, vaan hymistellään vaan kuinka suomalaiset ovat rasisteja kun eivät hyväksy kaikkia ulkomaalaisten tapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Åboriginaalin tapaan minäkin vastustan vain näitä elintasopakolaisia ja muita huijareita, jotka tulevat tänne vaan tekemään kustannuksia ja vaikeuttamaan sitä oikeiden apua tarvitsevien pakolaisten hakemusten käsittelyä ja herättämään pahaa verta yleensäkin ulkomaalaisia kohtaan. Nykyinen järjestelmä nimenomaan houkuttelee niitä huijareita. Vikaa on myös kotouttamisessa, se täytyisi saada kuntoon. Ratkaisu ei kuitenkaan ole se, että otetaan aina vaan lisää sakkia ja ei tehdä heidän kotouttamisekseen entisenkään vertaa työtä, vaan hymistellään vaan kuinka suomalaiset ovat rasisteja kun eivät hyväksy kaikkia ulkomaalaisten tapoja.
En mä hymistele ja oon täysin samaa mieltä tuosta kotouttamisesta, minkä olisin kirjoittanut jos olisin jaksanut, tuolloin klo 03.

Mun mies on myös maahanmuuttaja (ei tosin pakolainen, vaan omasta tahdostaan), ja ollaan puitu tätä kotona paljon. Sain selville hänen muuton aikana, että tuo kotouttamissuunnitelma on todellakin olemassa ja siihen sisältyy kaikennäköistä kivaa kieliopintoa sun muuta. Ainakaan meidän kohdalla ei ole näkynyt suunnitelman sanahelinästä jälkeäkään, yhdelle kielikurssille mies pääsi. En tosin tässä tapauksessa sitä niin kaivannutkaan, mutta ei mitään kyllä todellakaan aktiivisesti tarjottu. Ollaan pärjätty omin nokkinemme, mutta pakolaiset tarvitsevat kyllä todella, todella paljon enemmän apua. Tuo suunnitelma näyttää hienolta paperilla, mutta siihen se taitaa jäädäkin.

Missä mä oon sanonut että kaikki tänne tulevien tavat pitäisi hyväksyä? En missään! Enhän mä hyväksy niitä itsekään, lähtien jostain pikkulasten ympärileikkauksesta, saati sitten paljon pienempiä juttuja. Kyllä oman kulttuurin saa pitää arjessa mukana, mutta ei suomalaisten todellakaan tartte luopua esim. joulujuhlista koulussa maahanmuuttajien takia! Ja ei, ei ole mitään lappuja silmillä "tumman ihon paremmuuden takia", esim. matkustaessani Länsi-Afrikassa mua yritettiin huijata kahden viikon aikana toistakymmentä kertaa, että se siitä naiiviudesta.

Millä ne huijarit sitten sieltä joukosta poimitaan? Ei mulla oo siihen ratkaisua, kun ei ole asioista päättävilläkään. En ole Thorsin linjoilla että rajat auki vaan, mutta yritin vain puhua järkeä porukalle tässä ketjussa siitä, että ne joiden on päätetty jo tulevan, saisivat toivottavasti tervetulotoivotuksia haistattelujen sijaan. Mun mies kerran sanoi, että luojan kiitos hän on tässä maassa maahanmuuttajana sekä eurooppalainen että valkoihoinen, koska muuten voisi olla aika epämukavaa, juuri valtaväestön suhtautumisen takia! Ja me asumme Helsingissä eikä esimerkiksi Paimiossa.

Mä en muuten tiedä kuinka helposti Suomeen loppujen lopuksi pakolaisena pääsee, sellainen käsitys on että suurin osa hakemuksista kuitenkin hylätään? Voisin toki googlettaa jos olisin reipas ;).
Meidän tapauksessa käytiin varmaan viidessä eri virastossa ja koska emme oo naimisissa (emmekä mene), täyteltiin myös nelisivuinen lappunen jossa käytiin hyvin henkilökohtaisilla kysymyksillä läpi suhteen laatu, siitä lähtien missä tapasimme, kauanko olemme olleet yhdessä ja mitä kieltä puhumme. Ainoa kysymys mikä jäi puuttumaan, oli se että kuinka usein harrastetaan seksiä. Mutta ehkä pakolaisena maahantulo on sitten todella paljon helpompaa?!

Ruotsissa on tehty aivan liikaa asioita väärin ja luulen että siellä kärsitään nyt nimenomaan tuon kotouttamissuunnitelman käytännön toteuttamisen puutteiden takia, sekä asumispoliittisten ratkaisujen. Mutta joo, mun pointti tässä ketjussa oli se, että en itsekään kannata että tänne otettaisiin yhtäkkiä paljon enemmän pakolaisia, mutta että ne jotka joka tapauksessa tulevat, saisivat edes säällisen vastaanoton suomalaisilta.

Täällä keskustelu liikkuu vähän kyllä jo asian vierestä.

Uskoisin että suurin syy miksi tästä vastaanottokeskuksesta nousi niin suuri älämöly johtuu siitä että asia valmisteltiin salassa ja asukkaita ei informoitu etekäteen käytännössä katsoen ollenkaan. Tämä on saanut asukkaat (huom. osan asukkaista) raivon partaalle, ei niinkään se että tänne nyt tulee niitä pakolaisia.

Ja pieni vinkki vielä - ei kannata uskoa ihan kaikkia lehtikirjoituksia. Asiat saadaan näyttämään joskus vähän erilaisilta kuin todellisuus onkaan :) Ei täällä Paimiossa sen enempää ole rasisteja kuin muuallakaan. Kriittistä porukkaa kyllä löytyy ja ihan aiheesta.

Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
itse asun 30 km päässä paimiosta ja sekin tuntuu olevan liian lähellä. ei tänne kyllä tarvita ainuttakaan mamua enää.

Lällällää, täälläpä ei ole ainuttakaan!
a060.gif

Yhteistyössä