Järkkyy: Paimiolaiset rasistit vauhdissa:-O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lol:
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan hirveitä nuo videot..

Vielä on mahdollista olla toistamatta Ruotsin ja muun Euroopan virhitä Suomessa. Aikaa vain ei ole enää paljon...

Sitähän se Halla-ahokin yrittää kertoa, mutta saa vaan rasistin leiman ohtaansa.

Halla-aho pitää puheenvuoroja totalitarisen yhteiskunnan puolesta. Hän haluaa minut pois puistosta, jotta voi olla siellä vaimonsa ja lastensa kanssa.

Sanoppa syy miksette mahdu samaan puistoon?

Koska Halla-ahoa pelottaa.

Varmaankin hiukan peloittaa. Jussi on uhattu tappaa ja Hilla raiskata. Näin ovat siis uhanneet tehdä suvaitsevaiset ihmiset.

No taidan minäkin olla rasisti.
Otan mielelläni naapuriin asumaan maahanmuuttajan joka töissä täällä jne,teen töitä heidän kanssaan mielellään.
Mutta tuosta vastaanottokeskuksesta en pidä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan hirveitä nuo videot..

Vielä on mahdollista olla toistamatta Ruotsin ja muun Euroopan virhitä Suomessa. Aikaa vain ei ole enää paljon...

Sitähän se Halla-ahokin yrittää kertoa, mutta saa vaan rasistin leiman ohtaansa.

Halla-aho pitää puheenvuoroja totalitarisen yhteiskunnan puolesta. Hän haluaa minut pois puistosta, jotta voi olla siellä vaimonsa ja lastensa kanssa.

Sanoppa syy miksette mahdu samaan puistoon?

Koska Halla-ahoa pelottaa.

Miksi sitä pelottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no kerro ihmeessä miksi? :o :snotty:

Kerron toki :)

Irakissa kurdeilla on autonomia, ikäänkuin oma valtio (Irakin Kurdistan). Siellä on rauhallista, toisin kuin muualla Irakissa, ja alue myös vaurastuu kovaa vauhtia. Siitä ajasta, kun kurdeja siellä tapettiin ja vainottiin, on jo 30 v ja risat.

Turkissa kurdit voivat elää täysin tavallista elämää. Käyvät koulua, tekevät töitä, saavat puhua omaa kieltään ihan vapaasti, jne. Kurdeja on korkeissa asemissa, mm. hallituksesta heitä löytyy. Ainoastaan Kurdistanin työväenpuolueessa PKK:ssa toimiminen on kielletty, järjestöhän löytyy sekä USA:n että EU:n terroristijärjestöjen listalta. Olen käynyt kurdialueilla monen monta kertaa ja sekä suvussa että kaveripiirissä on lukuisia kurdeja. Suomeen tulevat kurdi-turvapaikanhakijat ovat vainottuja ehkä 0,000001% tapauksista, eikä Turkista tulevalle kurdille olekaan myönnetty turvapaikkaa ties miten moneen(kymmeneen?) vuoteen.

Sanoisinkin siis, että kurdit tulevat Suomeen elintason perässä.

Tietääkseni heidän henkensä ei ole vaarassa myöskään Syyriassa, missä heitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
no kerro ihmeessä miksi? :o :snotty:

Kerron toki :)

Irakissa kurdeilla on autonomia, ikäänkuin oma valtio (Irakin Kurdistan). Siellä on rauhallista, toisin kuin muualla Irakissa, ja alue myös vaurastuu kovaa vauhtia. Siitä ajasta, kun kurdeja siellä tapettiin ja vainottiin, on jo 30 v ja risat.

Turkissa kurdit voivat elää täysin tavallista elämää. Käyvät koulua, tekevät töitä, saavat puhua omaa kieltään ihan vapaasti, jne. Kurdeja on korkeissa asemissa, mm. hallituksesta heitä löytyy. Ainoastaan Kurdistanin työväenpuolueessa PKK:ssa toimiminen on kielletty, järjestöhän löytyy sekä USA:n että EU:n terroristijärjestöjen listalta. Olen käynyt kurdialueilla monen monta kertaa ja sekä suvussa että kaveripiirissä on lukuisia kurdeja. Suomeen tulevat kurdi-turvapaikanhakijat ovat vainottuja ehkä 0,000001% tapauksista, eikä Turkista tulevalle kurdille olekaan myönnetty turvapaikkaa ties miten moneen(kymmeneen?) vuoteen.

Sanoisinkin siis, että kurdit tulevat Suomeen elintason perässä.

Tietääkseni heidän henkensä ei ole vaarassa myöskään Syyriassa, missä heitä on.

jahas, no mie olen sitten täysin väärien tietojen uhri tässä. mie olen luullu että kurdit nimenomaan uskontonsa (kristitty) takia ovat askelta lähempänä kuolemaa ku muut (muslimit) kyseisissä maissa.

minkähän takia kurdeista sitten jatkuvasti uutisoidaan samallalailla kun mikä käsitys miulla on jos kerta tilanne ei olekaan semmonen?

googletin lisää... eli kurdit ei olekkaan kristittyjä??? täh? :o

jahas, no mie olen sitten täysin väärien tietojen uhri tässä. mie olen luullu että kurdit nimenomaan uskontonsa (kristitty) takia ovat askelta lähempänä kuolemaa ku muut (muslimit) kyseisissä maissa.

minkähän takia kurdeista sitten jatkuvasti uutisoidaan samallalailla kun mikä käsitys miulla on jos kerta tilanne ei olekaan semmonen?

Kurdit ovat ihan vaan muslimeja :D

mihinkähän ihmeeseen mie nyt sekotan nuo kurdit? :/

Assyrialaisiin? Niitä ainakin lahdataan Irakissa, ja ovat kristittyjä.

no varmaan sitten heihin. koska joku kansanryhmä se sielläpäin oli jotka oli kristittyjä ja sen takia vainottuja kotimaassaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kaupunkilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
No Paimio on muutenkin niin syvältä että kyllä sinne pari pakolaista joukkoon mahtuu.

Ai, mä olen asunut täällä suurimman osan elämästäni ja tykkään kovasti paikasta ja sen ihmisistä.Viihtyisä maalaiskaupunki. Oletko koskaan edes käynyt täällä?

Luulen, että paimiolaisia häiritsee eniten hommassa se, että tämä vastaanottokeskusasia on pidetty pimennossa lähes koko projektin etenemisen ajan. Kaupunkilaisten mielipidettä ei ole kyselty ollenkaan, vaikka kaupungin virkamiehet ovat asiasta tienneet jo toukokuusta lähtien. Paikallislehtemmekään ei juuri ole asiaa käsitellyt ennen viimeviikkoista uutista, jossa paimiolaiset vain asetettiin sattuneen tosiasian eteen ja jossa todettiin, että keskus avaa ovansa parin viikon sisällä. Siitä kaikessa porussa eniten on kyse. Tällainen salamyhkäinen toimintatapa kun kaupungin johdolla on ollut tapana joissain muissakin asioissa (tiedän kyllä, että sisäministeriö päättää näistä asioista, mutta Paimiossa ei tässä asiassa ole ollut tietoakaan avoimesta tiedotuksesta).

Sitä paitsi ainakin itse osasin odottaa tuolta tiedotustilaisuudelta juuri tuollaista lopputulosta, koska paikallislehdessämme kehotettiin nimenomaan ennakkoluuloisia kaupunkilaisia saapumaan tiedotustilaisuuteen. Ja niitähän siellä oli. Sitä paitsi sadan ihmisen mielipiteet eivät ole sama asia kuin kaikkien paimiolaisten mielipiteet. Asukkaita täällä "hieman" enemmän....

Ja toinen asia, mikä mietityttää, lienee se, että pelätään tuon vastaaottokeskuksen muodostuvan ainoastaan turvapaikanhakijoiden säilömispaikaksi. Eli porukka sisään ja se siitä sitten, se hieno auttaminen loppuu siihen, että saavat katon päänsä päälle. Siitä ei hyvää seuraa.

Täällähän löytyy jopa järjen ääntä! :flower:

Näinpä. Olen samaa mieltä muustakin kuin tummennetusta.

Luulenpa että meitä paimiolaisia on eniten ärsyttänyt tässä vastaanottokeskusjutussa se että vastaanottokeskuksen tuloa on valmisteltu salassa ja kaupunkilaiset on pidetty pimennossa asian suhteen. Sitten vaan ykskaks oli paikallislehdessä pieni kirjoitus että NYT se tulee tänne. Tottakai siitä nousee kauhea haloo. Ja ihan rehellisesti; kuka haluaa asua vastaanottokeskuksen vieressä. En minä ainakaan. Enkä ole rasisti vaan realisti ...

Alkuperäinen kirjoittaja myös paimiolainen:
Luulenpa että meitä paimiolaisia on eniten ärsyttänyt tässä vastaanottokeskusjutussa se että vastaanottokeskuksen tuloa on valmisteltu salassa ja kaupunkilaiset on pidetty pimennossa asian suhteen. Sitten vaan ykskaks oli paikallislehdessä pieni kirjoitus että NYT se tulee tänne. Tottakai siitä nousee kauhea haloo. Ja ihan rehellisesti; kuka haluaa asua vastaanottokeskuksen vieressä. En minä ainakaan. Enkä ole rasisti vaan realisti ...

Samaa yritettiin täällä. Kaikessa hiljaisuudessa pyrittiin siihen, että olisi yksityisesti saatu vuokrattua tilat pakolaiskeskukselle ja tuoda pakolaisekeskus aivan kaupungin keskustaan ilman että keskustellaan kunnan päättäjien, kaupunkilaisten, kenenkään kanssa. Se saa heti ihmiset vastarintaan kun hämärästi selkien takana puuhastellaan ja valmistellaan asioita.

Ei mitään henkilökohtaista Nyynä, mutta minusta tässä kommentissa jotenkin tiivistyy kaikki nämä rasistikeskustelut.

Se, mistä ei mitään tiedetä, sitä pelätään. Vai kuinka moni teistä vastustajista oikeasti tuntee yhtään ainutta irakilaista, afganistanilaista, pakistanilaista? Tuntemiseen ei sitten riitä se, että on kuullut kaverilta tai lukenut lehtijuttuja.

Helsingissä on tuhansia maahanmuuttajia eikä minua tai varmaan monia muitakaan pelota liikkua täällä (mihin aikaan vuorokaudesta tahansa).
Pimeän puiston halki en oikaisisi yöaikaan, vaikka koko maassa ei olisi ensimmäistäkään ulkomaalaista.

Minusta on kuitenkin hyvä, että heidät hajasijoitetaan. Mitä vähemmän on keskittymiä, sitä paremmin he sopeutuvat suomalaiseen yhteiskuntaan....Kunhan vain alkuasukkaat antavat siihen tilaisuuden!!!

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Se, mistä ei mitään tiedetä, sitä pelätään. Vai kuinka moni teistä vastustajista oikeasti tuntee yhtään ainutta irakilaista, afganistanilaista, pakistanilaista? Tuntemiseen ei sitten riitä se, että on kuullut kaverilta tai lukenut lehtijuttuja.

Helsingissä on tuhansia maahanmuuttajia eikä minua tai varmaan monia muitakaan pelota liikkua täällä (mihin aikaan vuorokaudesta tahansa).
Pimeän puiston halki en oikaisisi yöaikaan, vaikka koko maassa ei olisi ensimmäistäkään ulkomaalaista.

Minusta on kuitenkin hyvä, että heidät hajasijoitetaan. Mitä vähemmän on keskittymiä, sitä paremmin he sopeutuvat suomalaiseen yhteiskuntaan....Kunhan vain alkuasukkaat antavat siihen tilaisuuden!!!

Kuten sanottua, mun vastustus perustuu ihan suoraan aikaisempiin kokemuksiin vastaanottokeskuksesta tässä kaupungissa. Yksikään kokemus vastaanottokeskuksen asiakkaiden kanssa ei ollut mikään positiivinen. Pakolaisia vastaan sinänsä minulla ei ole mitään, olen ollut tekemisissä monienkin pakolaisten kanssa, eikä minulla ole mitään ollut heitä vastaan. Mutta näen sen kuitenkin hiukan eri asiana jos on jo Suomeen asettunut pakolainen kuin vastaanottokeskuksessa asuva ihminen. Uskon että elämä vastaanottokeskuksissa ei ole helppoa, eikä tilanne tokikaan ole niiden ihmisten vika, jotka siellä asuvat. Mutta silti: en haluaisi vastaanottokeskusta naapuriini. Sitä vastaan mulla ei ole mitään että joku yksittäinen pakolainen/perhe asuu naapurissa.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:

Ei mitään henkilökohtaista Nyynä, mutta minusta tässä kommentissa jotenkin tiivistyy kaikki nämä rasistikeskustelut.

eiköhän noita tilaisuuksia ole annettu, kun eivät halau elää maan sääntöjen ja tapojen mukaisesti, tuovat tänne sitä samaa paskaa mitä sieltä kotimaastaan "pakoon" lähtevät niin mun puolesta pysykööt poissa... kohentaisivat olojaan siellä.. kun ei kaikki kuitenkaan niistä masita muuallekkaan voi muuttaa

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
eiköhän noita tilaisuuksia ole annettu, kun eivät halau elää maan sääntöjen ja tapojen mukaisesti, tuovat tänne sitä samaa paskaa mitä sieltä kotimaastaan "pakoon" lähtevät niin mun puolesta pysykööt poissa... kohentaisivat olojaan siellä.. kun ei kaikki kuitenkaan niistä masita muuallekkaan voi muuttaa

Mitä tilaisuuksia on annettu ja kenelle? Ketkä eivät halua elää maan sääntöjen mukaisesti? Mistä kotimaasta puhut? Missä pitäisi kohentaa oloja

Hieman tarkennusta pyytäisin. Puhutko Irakista, Pakistanista, Afganistanista vai siitä suuresta kummallisuudesta nimeltä Ulkomaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Jaa se on rasismia jos arvostelee Suomen turvapaikkalinjaa tai ylipäänsä koko hanketta? Voi vitsi, mä kun luulin sen olevan jotain ihan muuta....

Juuri niin, ei keskustelu turvapaikka asioista ole rasismia! Suomessa ei pakolaisista tai edes suomen turvapaikka laeista saa sanoa yhtaan mitaan, muuten on rasisti jos suunsa aukaisee. Kylla kritiikkia saa ja tulee esittaa asioista, ei se tarkoita sita etta jonkun ihonvari huolettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

Mitä tilaisuuksia on annettu ja kenelle? Ketkä eivät halua elää maan sääntöjen mukaisesti? Mistä kotimaasta puhut? Missä pitäisi kohentaa oloja

Hieman tarkennusta pyytäisin. Puhutko Irakista, Pakistanista, Afganistanista vai siitä suuresta kummallisuudesta nimeltä Ulkomaa?

no jos maan olot ovat sellaiset että pakolaiseksi pitää lähteä, niin kannattaisi sille kotimaansa tilalle pyrkiä tekemään jotain... sieltä ei voi kaikki tänne tulla joten... ja ihan tarkoitan nyt kaikkia niitä maita joista nyt ylipäätään pakolaisia tulee...

Yhteistyössä