Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
No Paimio on muutenkin niin syvältä että kyllä sinne pari pakolaista joukkoon mahtuu.
Ai, mä olen asunut täällä suurimman osan elämästäni ja tykkään kovasti paikasta ja sen ihmisistä.Viihtyisä maalaiskaupunki. Oletko koskaan edes käynyt täällä?
Luulen, että paimiolaisia häiritsee eniten hommassa se, että tämä vastaanottokeskusasia on pidetty pimennossa lähes koko projektin etenemisen ajan. Kaupunkilaisten mielipidettä ei ole kyselty ollenkaan, vaikka kaupungin virkamiehet ovat asiasta tienneet jo toukokuusta lähtien. Paikallislehtemmekään ei juuri ole asiaa käsitellyt ennen viimeviikkoista uutista, jossa paimiolaiset vain asetettiin sattuneen tosiasian eteen ja jossa todettiin, että keskus avaa ovansa parin viikon sisällä. Siitä kaikessa porussa eniten on kyse. Tällainen salamyhkäinen toimintatapa kun kaupungin johdolla on ollut tapana joissain muissakin asioissa (tiedän kyllä, että sisäministeriö päättää näistä asioista, mutta Paimiossa ei tässä asiassa ole ollut tietoakaan avoimesta tiedotuksesta).
Sitä paitsi ainakin itse osasin odottaa tuolta tiedotustilaisuudelta juuri tuollaista lopputulosta, koska paikallislehdessämme kehotettiin nimenomaan ennakkoluuloisia kaupunkilaisia saapumaan tiedotustilaisuuteen. Ja niitähän siellä oli. Sitä paitsi sadan ihmisen mielipiteet eivät ole sama asia kuin kaikkien paimiolaisten mielipiteet. Asukkaita täällä "hieman" enemmän....