Järki lähtee!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Oikeesti näiden kipujen kanssa! Kyllä on ollu taas niin hauskaa että!

Eilen illalla ensin jysähti mahaan kauhee turvotus! Sitte alko sattuun keskivatsaan ja tiesin heti että jahas, taas mennään. Otin sit Buranan ja Panadolia, vatsansuojalääkettä ja maitohappobakteeria ja toivoin että joku auttas. No turha toivo! Koko vatsa, heti rintalastan alapuolelta, kyljestä kylkeen, järjettömän kipee. Jatkuvaa tylppää kipua ja sitten kouristuksia ja kunnon kipuhuippuja. Yöllä torkuin pikkupätkiä ku ei ton kivun kans voi nukkua.

Eikä oo kipu ohi vieläkään! Nyt tää on suht siedettävää mutta kokoajan pelottaa että kohta taas yltyy.. :| Vielä ku mä en tiiä tarkkaan et mistä tää johtuu, joko endosta tai ärtyneestä paksusuolesta. Jotenki kuitenki yhdistän tuohon endoon, uskoisin että aiheuttaa kovia kipuja ja kohdun kramppeja koska kouristavaa kipua on myös selän puolella, samalla tavalla ku synnytyssuppareissa..

En tiä muuta ku että järki tähän lähtee! Kipu on niin karsee että sitä jo pelkää! Ku jotenki vaan pääsis tästä eroon!!! *sata kirosanaa*

Kiitos ja anteeksi, oli pakko purkaa.. :ashamed:

Mulla on endoo polteltu 5 kertaan, aina se tulee takas. Viimeks oli vaan yks pesäke jossain rakkovärkeissä joka aiheutti kipua jos ei päässy heti pissalle.

10 vuotta mulle on näitä kipukohtauksia tullu, välillä enemmän, välillä vähemmän. Alan olla niiiiiiiiiiiiin väsyny näihin.. Lääkäriin on turha mennä, ne lyö lääkkeillä tajun kankaalle ja tuumaavat että endosta johtuu. Viimeks löivät piikillä Tramalia, ei edes auttanu mutta ton lääkkeen takia olinki sit kolme päivää petipotilaana ja paino laski 4 kiloo :O

..koskaan tutkittu sappikivien mahdollisuutta? Minulla myös endo ollut jo parikymmentä vuotta, kohtu ja munasarjat poistettu, mutta kipukohtaukset vain jatkui..Monen monta kertaa olen joutunut sairaalaan päivystykseen, jossa tosiaan lääkkeillä taju kankaalle ja diagnoosina endon aiheuttama kipu..Minulla oireet ovat alkaneet samalla tavalla kuin kuvailet omia oireitasi. Multa on myös leikelty paksusuolta, virtsarakkoa ja ohutsuolta. Kaikenkaikkiaan mahaani on avattu endometrioosin takia 8 kertaa.
Edellisen kipukohtauksen jälkeen, kun taas passittivat mut sairaalasta kotiin, menin suoraan taksilla omalle lääkärille ja nostin sellaisen mekkalan, että niiden oli pakko tutkia mut kunnolla. Ultrassa löytyikin sit sappikivet!
Mulla kipukohatukset ja kouristukset on kanssa epämääräisiä, eikä ollenkaan "sappikivikohtauksia", kipu tuntuu lähinnä pallean seudulla, säteilee siitä suoraan selkään ja kovat kouristukset on myös.. Ultrassa löytyi myös napatyrä ja gastroskopiassa palleatyrä. Nyt sairaalan papereissa on lausunto, että seuraavan kohtauksen tullessa mut leikataan suoraan, eikä enää tarvitse viettää yötä pelkän lääkityksen voimalla.
Ole tiukkana noiden tutkimusten suhteen, vaadi kaikki mahdolliset tutkimukset, että asia selviää. Lääkärit turhan helposti diagnosoivat kivut endometrioosin aiheuttamiksi. Minullakaan ei sappikiviä osattu edes epäillä, kun kohtaus ei ole alkanut heti ruokailun jälkeen, niinkuin se tyypillisimmillään alkaa. Kipuni alkaa pikkuhiljaa juuri vatsan turvottelulla, sen jälkeen vasta kipu kovenee ja kouristukset tulevat aaltomaisesti. Litalgin auttaa hetken, mutta lopulta on pakko lähteä päivystykseen.. Voimia sulle!

Mulla alkaa ja päättyy tuo kipu aina ala-vatsasta, siinä se kestää pisimpään. Pallean seudun kipu ja muu ylävatsakipu on vain siinä pahimpana aikana. Litalginhan on yleensä sellainen lääke joka auttaa sappivaivoihin ja muihin vaivoihin mutta kun sitä on mulle tuolla päivystyksessä lyöty piikillä niin mitään tehoa ei oo ollu.

Multa on tutkittu kaikki mahdollinen. Mä oon ollu näiden takia hoidossa kahdessa eri sairaalassa sekä naistenklinikalla ja kipupolilla. On tehty tähystyksen kumpaakin kautta, ultraukset ja systeemit ja otettu vaikka mitä kokeita mutta "muuta" ei oo löytyny ku tuo endo ja ärtynyt paksusuoli. Kaikki laktoosihommat ja keliakiat on suljettu pois. Närästyksiä mulla kyllä on mutta nää kivut on ihan erillisiä siihen. Kipu on ihan eri paikassa.

Nyt kipu on jo helpottamaan päin, enää tuolla alavatsassa ja alaselässä jomottaa. Tätä kestääkin sit vielä päivän, pari. Tää vaan turhauttaa niin kympillä koko homma..

Yhteistyössä