Järjettömät pelot..mitä tää on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pelkään"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pelkään"

Vieras
En uskalla viedä lapsia mihinkään ulkopuoliselle hoitoon, koska pelkään että hoitaja oliskin ihan pimee tyyppi...vaikka siis tunnetaankin...esim. naapurit/kaverit jne.

En uskalla nukkua, jos en ole tarkistanut monta kertaa, että kaikki ikkunat, ovet ja verhot ovat varmasti lukossa/kiinni.

En uskalla avata ovea, jos en tiedä kuka siellä on.

En uskalla antaa lapsia edes miehen kanssa kauppaan, koska pelkään heille tapahtuvan jotain pahaa.

En uskalla käydä yksin missään.

Pelkään kauppaan mennessä, että just sillon joku hullu räjäyttää siellä pommin tai muuta älytöntä.

Mitä tää on? Aina oon ollut pelokas lapsena jne. mutta nyt aikuisiällä tää menee aina vaan vaikeammaksi :(

Pakko-ajatuksista kärsivä yrittää eri tavoin torjua näitä ajatuksia, olla välittämättä niistä tai neutraloida niitä toisilla ajatuksilla tai pakonomaisilla teoilla. Jos pakkoajatuksena on pelko oven lukitsematta jättämisestä, henkilö saattaa tarkistaa uudelleen ja uudelleen, että ovi ei jäänyt lukitsematta.

sulla on pakko-oireita!

Pakko-oireista kärsivät odottavat turhan kauan ennen hoitoon hakeutumista

Pakko-oireinen häiriö kehittyy useimmiten hitaasti. Oireyhtymästä kärsivä saattaa hävetä oireitaan tai hän ei tiedä saatavilla olevasta hoidosta. Nämä asiat saattavat olla syinä siihen, että pakko-oireista kärsivät hakeutuvat usein hoitoon vasta 7-10 vuoden päästä ensimmäisten oireiden ilmaantumisesta. Pakko-oireista häiriötä voidaan hoitaa tehokkaasti lääkehoidolla, psykoterapialla sekä näiden yhdistelmällä.

Oletko pienen vauvan äiti? Minulla on ollut kaikkia ihan järjettömiä pelkoja, kun on pieni vauva. Ja tämä siis useamman lapsen kohdalla. Ja tasoittunut kun vauva kasvaa. Kai se on jotain hormoonihyrinää...

minäkään en avaa ovea,jos en tiedä kuka siellä on-ihan järkevää varovaisuutta. Mutta tarkistelen kyllä myös ovet ikkunat jneja siihen menee jonkin verran aikaa illalla....ja on muitakin pelkoja, mm.jos kuulen,että joku on sairastunut syöpään tai kuollut siihen, alan saada samantyylisiä oireita, kuin mitä sairastuneella kuvittelen/tiedän olevan...toisinaan jossain määrin ahdistavaa....

[QUOTE="määmää";28702098]Oletko pienen vauvan äiti? Minulla on ollut kaikkia ihan järjettömiä pelkoja, kun on pieni vauva. Ja tämä siis useamman lapsen kohdalla. Ja tasoittunut kun vauva kasvaa. Kai se on jotain hormoonihyrinää...[/QUOTE]

en ole, lapset ovat jo hiukan isompia.

luin nuista pakko-oireista ja muutama muukin asia kyllä täsmää minuun. mutta en tiedä, voi olla että olen vainoharhainen :)

Yhteistyössä