Järjettömän vaikea tilanne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen jeniksen kanssa samoilla linjoilla. Miksi ei voisi rakastaa kahta? Siksi että yhteiskunnan näkökulmasta se on kauhean tuomittavaa. Kukaan ei ole kuitenkaan rikkonut ydinperhettä tässä tapauksessa,vai onko? Aina ollut sitä mieltä,että koska ihminen ei voi ohjata/määrätä tunteitaan,on turha tuntea ihastumisesta/rakastumisesta syyllisyyttä,onhan se kuitenkin aika ihana tunne. Ai mun oma tilanne? 9 vuotta saman ukon kanssa,ihastunut monesti,niin hänkin ja aiomme olla hautaan asti yhdessä.... Ihme nillitystä. Ap: Relaa ja nauti tunteesta. Mut jos jotaki alkaa sattua,tee joku päätös. Mielellään semmoinen että sulla on hyvä olla ja lapsilla. Sinä elät sinun elämääsi,ei muut.

[QUOTE="Jenis";28721367]Voisiko joku teistä tuomitsijoista kertoa, miksi on väärin rakastaa kahta ihmistä? Koska ydinperhe, vai? Mikä tekee yhdestä perhemallista ylivertaisen?

... ja ennenkuin vedätte johtopäätöksiä, niin elän yksiavioisena, avioliitossa, kuten olen tehnyt jo viimeiset 10 vuotta - ei siis ole oma lehmä ojassa ;)[/QUOTE]

No ap vaikuttaakin todella onnelliselta kahden rakkautensa kanssa :D Muita osapuolia ei taida edes kiinnostaa.

[QUOTE="Jenis";28721367]Voisiko joku teistä tuomitsijoista kertoa, miksi on väärin rakastaa kahta ihmistä? Koska ydinperhe, vai? Mikä tekee yhdestä perhemallista ylivertaisen?

... ja ennenkuin vedätte johtopäätöksiä, niin elän yksiavioisena, avioliitossa, kuten olen tehnyt jo viimeiset 10 vuotta - ei siis ole oma lehmä ojassa ;)[/QUOTE]

Tämä ajatus on myös käynyt mielessäni, mutta en tiedä sitten.... mutta ajattelen kyllä samoin mieheni kohdalla, että jos hän sanoisi löytäneensä ihmisen jota oikeasti rakastaa, niin en usko, että kieltäisin häneltä sen, jos se nyt minun vallassani olisikaan.

Ja kyllä kahta voi rakastaa ihan samaan aikaankin.

[QUOTE="vieras";28721441]No ap vaikuttaakin todella onnelliselta kahden rakkautensa kanssa :D Muita osapuolia ei taida edes kiinnostaa.[/QUOTE]

No mä en nyt lähde vetämään johtopäätöksiä muista osapuolista tai siitä, mikä heitä kiinnostaa. Mutta eiköhän ap olisi aika lailla onnellisempi, jos häntä ei yhteiskunta ja palsta tuomitsisi joka puolelta, ilman mitään perusteluja ;)

Olen jeniksen kanssa samoilla linjoilla. Miksi ei voisi rakastaa kahta? Siksi että yhteiskunnan näkökulmasta se on kauhean tuomittavaa. Kukaan ei ole kuitenkaan rikkonut ydinperhettä tässä tapauksessa,vai onko? Aina ollut sitä mieltä,että koska ihminen ei voi ohjata/määrätä tunteitaan,on turha tuntea ihastumisesta/rakastumisesta syyllisyyttä,onhan se kuitenkin aika ihana tunne. Ai mun oma tilanne? 9 vuotta saman ukon kanssa,ihastunut monesti,niin hänkin ja aiomme olla hautaan asti yhdessä.... Ihme nillitystä. Ap: Relaa ja nauti tunteesta. Mut jos jotaki alkaa sattua,tee joku päätös. Mielellään semmoinen että sulla on hyvä olla ja lapsilla. Sinä elät sinun elämääsi,ei muut.

Eihän niille tunteille voikaan mitään, mutta sille voi, ettei ruoki niitä lisää paneskelemalla sen ihastuksensa kanssa.

Mielestäni olet itsekäs! Mies ja lapset jää auttamatta toiseksi, kun sun pitää tavata sitä toista miestä.
Muutappa pois kotoota joksikin aikaa. Ihan sun miehen ja lapsien takia, siis jos heistä yhtään välität!

[QUOTE="alkup";28721443]Tämä ajatus on myös käynyt mielessäni, mutta en tiedä sitten.... mutta ajattelen kyllä samoin mieheni kohdalla, että jos hän sanoisi löytäneensä ihmisen jota oikeasti rakastaa, niin en usko, että kieltäisin häneltä sen, jos se nyt minun vallassani olisikaan.

Ja kyllä kahta voi rakastaa ihan samaan aikaankin.[/QUOTE]

Niin kauan kuin kaikki aikuiset osapuolet ovat ok asian kanssa, kaikki käy. Mä en pidä mahdottomana, että itselläni tai miehelläni olisi joskus joku toinenkin vakavampi ihastus tai rakastuminen - me ollaan aikuisia, me ollaan oltu pitkään yhdessä, oudompaa kai se olisi jos ei enää koskaan saisi ihastua kenenkään?

[QUOTE="vieras";28721453]Eihän niille tunteille voikaan mitään, mutta sille voi, ettei ruoki niitä lisää paneskelemalla sen ihastuksensa kanssa.[/QUOTE]

Mutta miksi, MIKSI, miksi, niitä tunteita ei saisi ruokkia?

[QUOTE="Jenis";28721451]No mä en nyt lähde vetämään johtopäätöksiä muista osapuolista tai siitä, mikä heitä kiinnostaa. Mutta eiköhän ap olisi aika lailla onnellisempi, jos häntä ei yhteiskunta ja palsta tuomitsisi joka puolelta, ilman mitään perusteluja ;)[/QUOTE]

Missä kohtaa ap on sanonut, että häntä ahdistaa suhteissa se, että ne tuomitaan muiden taholta? Minusta kuulostaa siltä, että ap rakentelee draamaa ihan yksinään ja nauttii siitä enemmän kuin kummastakaan miehestä. "Ah ja voi tätä rakkauden tuskaa!".

Jospa koko tilanne on ihan väärä?

Jospa olet päätynyt tuohon tilanteeseen siksi, ettei miehesi ole (enää?) sinulle oikea. Toisaalta ei taida olla se toinenkaan, tai sitten sinä et ole oikea hänelle, koska hän on edelleen naimisissa (ja aikoo siis ilmeisesti olla jatkossakin).

Mä ottaisin etäisyyttä varmaan molempiin miehiin ja jatkaisin sitten yksinäni. Kenties sitten joskus tulevaisuudessa ottaisin rinnalleni uuden miehen, jos löytäisin sellaisen, joka pystyisi olemaan mulle riittävän sopiva ja oikea, jotta hän yksinään kelpaa.

[QUOTE="vieras";28721453]Eihän niille tunteille voikaan mitään, mutta sille voi, ettei ruoki niitä lisää paneskelemalla sen ihastuksensa kanssa.[/QUOTE]

No joo totta,mut joskus niin käy. Ihminen ei ole joutsen. En oo missään vaiheessa uskonut siihen että kun tapaat 17 vuotiaana (kuten minä) tulevan kumppanisi ni siinä se sitten oli seuraavat 50 vuotta.

Tiijä muista mut toimii meille. Aina se on palannu mun luo ja minä hänen luo ja enhän minä ketään omista....

Liekkö siinä se syy että rakkautta riittää,kun ei pakota toista tiettyyn yhteiskunnan muottiin.

Ja ps. en ole paneskellut menemään kenenkään kanssa salaa. Aina on ollu rehellinen ja avoin tää suhde.

[QUOTE="Jenis";28721465]Mutta miksi, MIKSI, miksi, niitä tunteita ei saisi ruokkia?[/QUOTE]

No siis siinä tilanteessa se ei kai ole kovin suotavaa jos on parisuhteessa ja se toisten paneskelu loukkaa sitä omaa kumppania? Jos se sopii kaikille, niin sitten toki ei mikään estä.

No joo totta,mut joskus niin käy. Ihminen ei ole joutsen. En oo missään vaiheessa uskonut siihen että kun tapaat 17 vuotiaana (kuten minä) tulevan kumppanisi ni siinä se sitten oli seuraavat 50 vuotta.

Tiijä muista mut toimii meille. Aina se on palannu mun luo ja minä hänen luo ja enhän minä ketään omista....

Liekkö siinä se syy että rakkautta riittää,kun ei pakota toista tiettyyn yhteiskunnan muottiin.

Ja ps. en ole paneskellut menemään kenenkään kanssa salaa. Aina on ollu rehellinen ja avoin tää suhde.

Jos ja kun suhde on avoin ja se molemmille sopii, niin eihän siinä silloin mitään ongelmaa olekaan.

[QUOTE="vieras";28721477]No siis siinä tilanteessa se ei kai ole kovin suotavaa jos on parisuhteessa ja se toisten paneskelu loukkaa sitä omaa kumppania? Jos se sopii kaikille, niin sitten toki ei mikään estä.[/QUOTE]

No sitä minäkin. AP sanoi että kaikki asianosaiset tietää ja tilanne on jatkunut näin jo vuoden - jos jollain ois jotain ongelmia homman kans niin kai ne ois tulleet jo ilmi? Toi "paneskelu" nyt ei ehkä oo tässä se asian ydin sitte kuitenkaan...

[QUOTE="vieras";28721494]Jos ja kun suhde on avoin ja se molemmille sopii, niin eihän siinä silloin mitään ongelmaa olekaan.[/QUOTE]

Ap:n tilanteessa kaikki aikuiset on tietoisia mitä tapahtuu,kukaan ei ole silti eronnu,voidaan olettaa että se on kaikille ihan fine.

Ainut jolle ongelma on AP ja seki siks ku yhteiskunnallisesti on tuommittavaa tunnustaa että voi rakastua kahteen. Onpa väärin sanon minä. Jos ihmiset uskaltas tuntea enempi,ni vähempi tapeltas kaikesta....

[QUOTE="Jenis";28721499]No sitä minäkin. AP sanoi että kaikki asianosaiset tietää ja tilanne on jatkunut näin jo vuoden - jos jollain ois jotain ongelmia homman kans niin kai ne ois tulleet jo ilmi? Toi "paneskelu" nyt ei ehkä oo tässä se asian ydin sitte kuitenkaan...[/QUOTE]

No sitä mä ihmettelinkin, että miksi ap nyt vaikeroi ja yrittää yksin rakentaa tuosta jotain elämää suurempaa draamaa. Jos niin kovasti koskoo ja sydämeen sattuu, niin lopettais sen tilanteen. Turhaa ulinaa.

[QUOTE="vieras";28721468]Missä kohtaa ap on sanonut, että häntä ahdistaa suhteissa se, että ne tuomitaan muiden taholta? Minusta kuulostaa siltä, että ap rakentelee draamaa ihan yksinään ja nauttii siitä enemmän kuin kummastakaan miehestä. "Ah ja voi tätä rakkauden tuskaa!".[/QUOTE]

Minua vaivaa tilanteen epäselvyys ja se, että se jatkuu samanmoisena nähtävästi.
Vaivaa myös se, ettei minusta tunnu mikään ratkaisu oikealta, koska en ole valmis luopumaan kummastakaan miehestä - olen onnellinen kun minulla on heidät molemmat, vaikka kuulostaisi järjettömältä.

Ap:n tilanteessa kaikki aikuiset on tietoisia mitä tapahtuu,kukaan ei ole silti eronnu,voidaan olettaa että se on kaikille ihan fine.

Ainut jolle ongelma on AP ja seki siks ku yhteiskunnallisesti on tuommittavaa tunnustaa että voi rakastua kahteen. Onpa väärin sanon minä. Jos ihmiset uskaltas tuntea enempi,ni vähempi tapeltas kaikesta....

Niin missä kohtaa ap sanoi, että yhteiskunnan paineista ja odotuksista se kipu nyt sydämeen on saatu? Että jos olis sallivampi yhteiskunta, niin yhtä juhlaa olis silloin ap:n elo.

[QUOTE="alkup";28721516]Minua vaivaa tilanteen epäselvyys ja se, että se jatkuu samanmoisena nähtävästi.
Vaivaa myös se, ettei minusta tunnu mikään ratkaisu oikealta, koska en ole valmis luopumaan kummastakaan miehestä - olen onnellinen kun minulla on heidät molemmat, vaikka kuulostaisi järjettömältä.[/QUOTE]

Mikä tilanteessa on epäselvää? Mikä olisi paras mahdollinen ratkaisu, jos saisit itse päättää?

[QUOTE="alkup";28721516]Minua vaivaa tilanteen epäselvyys ja se, että se jatkuu samanmoisena nähtävästi.
Vaivaa myös se, ettei minusta tunnu mikään ratkaisu oikealta, koska en ole valmis luopumaan kummastakaan miehestä - olen onnellinen kun minulla on heidät molemmat, vaikka kuulostaisi järjettömältä.[/QUOTE]

Sinä päätät, joten jos jatkat noin, niin jatka ihmeessä, mutta lopeta tuo itkeminen. Et sä nyt kauhean onnelliselta kuulosta.

[QUOTE="Jenis";28721525]Mikä tilanteessa on epäselvää? Mikä olisi paras mahdollinen ratkaisu, jos saisit itse päättää?[/QUOTE]

Se, että saisin oikeasti elää molempien miehien kanssa, oikeasti.

Miehelleni se varmasti sopisi, koska hän näkee asiat aika avarakatseisesti, mutta tämä toinen mies ehkä ei olisi samaa mieltä, mutta en toki voi olla varma.

Olen ehdottanut heille molemmille, että voisivat tavata joskus, kumpikaan ei ole täysin kielteisesti suhtautunut.

Yhteistyössä