Järjetön väsymys ennen kuukautisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kohtalotovereita? Minulla on iän myötä (ja Mirenan?) tullut ennen kuukautisia (vaikka ne niukat, mlekin olemattomat hormonikierukan johdosta ovatkin) järjetön väsymys muutaman päivän, tai oikeastaan melkien viikon ajan. ennen kuukautisia. Väsymys on niin voimakasta että silmät eivät meinaa pysyä auki ja raajat tuntuvat painavilta. Työpäivät ovat ihan tuskaa kun ei meinaa jaksaa mitenkään tolpillaan :( yöt nukun kyllä kuin tukki ja yritän mennä ajoissa nukkumaan. Harmittaa kun väsymys on niin voimakasta että mlekiin invalidisoi. Ei puhettakaan että sillä viikolla jaksaisi tehdä mitään extraa. Ikää siis reilut 40. Onko tätä vain kärsittävä vai olisiko tähän jotakin lääketieteellistä apua saatavissa?

Mulla on synnytyksen jälkeen (kohta 3 vuotta aikaa) muuttunut hormonitoiminta siten et mulla on ihan karseet pms-oireet jotka alkavat 2 vkoa ennen h-hetkeä ja siis kestovitutuksen lisäki oireena on myös lamaannuttava väsymys.En sit tiä et mitä hittoa pitäs tehdä kun ei mitkään e-pillerit oo ikinä auttanut mut tääki on ihan helvettiä itselleni ja varsinkin miehelleni.Ihan perseestä.Ps.Nyt mul on se hyvä jakso kuukaudesta kun oon hyvällä tuulella n.5 pvää ja sit taas mennään

Mulla on kolmannen lapsen jälkeen tulleet pms-oireet ja kovat kuukautiskivut. Noin väsynyt en ole kuin ap, mutta kipuihin joudun syömään monta särkylääkettä päivässä. Ja päänsärkyyn vielä n. 3 pv ennen menkkoja eli yhteensä viikon joka kuukausi mennään särkylääkkeillä.

Mulla on auttanut ruokavalion tarkistus, eli olen jättänyt hiilareita vähemmälle kuukautisten lähestyessä. Ainakin turvottavia valkoisia jauhoja ja sokeria välttelen. Tämä on auttanut myös kuukautiskipuihin.

Mulla on ollut jo monta vuotta tuo kuolemanväsy ennen menkkoja. Ja se on todellakin niin pahaa, että invalidisoi. Ja ilman tukisukkia en sitä aikaa pärjää. Ne pitää olla menkkojen aikaan myös. En käytä mitään hormonivalmisteita. Mutta kiva olisi saada apua tähän, koska pahimmillaan saattaa kestää yli viikonkin se väsymys.

Kiitos ruokavaliomuistutuksesta, varmasti siinä olisi korjattavaa, muutenkin voisi pudottaa painoa muutaman kilon. Täytyy ehkä käydä myös luontaistuotekaupassa kyselemässä olisiko jotain millä voisi lievittää oireita. T. Ap.

Yhteistyössä