Jännetupentulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Kuulostais enemmän tenniskyynäpäältä tai sit on niskasta lihakset jumissa niin että puristaa hermoa ja kipu säteilee käteen.

Okei, voiko sitä mitenkään todeta, siis lääkäri, mietin että kannattaako käydä työterveydessä ollenkaan vai napsia kipulääkkeitä pelkästään????

Ja siis tietokoneella teen töitä....

Ihan sama homma, varsinkin kiertoliike mitä vauvan kanssa on paljon, sattuu kovasti. Mäkin mietin välillä tenniskyynärpää/jännetupentulehdus, ja ihmeisestise jännetupentulehdus on enemmän rannevaiva. Se ei tunnu mulla ainakaan niinkään lihaksessa se kipu vaan enemmän jossain muussa oisko jänteessä. Luullisin, että kannattaisi käyttää näitä voidemaisia särkylääkkeitä MobilAtia yms mieluummin kuin reiittää vatsaansa särkyllääkkeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Kuulostais enemmän tenniskyynäpäältä tai sit on niskasta lihakset jumissa niin että puristaa hermoa ja kipu säteilee käteen.

Okei, voiko sitä mitenkään todeta, siis lääkäri, mietin että kannattaako käydä työterveydessä ollenkaan vai napsia kipulääkkeitä pelkästään????

Ja siis tietokoneella teen töitä....

Mulla on luultavasti monet niskavaivat diagnosoitu jännetupintulehdukseksi, eli ei ne lääkäritkään aina onnistu. Jos lääkäri vääntelee ja painelee koko kättä ja niskaa niin eiköhän tuo huomaa missä vika, mutta mulla on usein jätetty vain vilkaisun asteelle ja valittu ehkä se ensimmäisenä mieleen tuleva vaiva.

Tulehduskipulääke on hyvä, relaksantista saattaa olla hyötyä, lämpö tekee erittäin hyvää (varsinkin jos on kyseessä niskajumi). Tenniskyynärpäähän voi auttaa tukiside siinä hitusen kyynärpäästä alaspäin tai sit rannetuki. Lääkäristä on eniten hyötyä silloin kun se kirjottaa sairaslomaa, eli lepo olis kaikista tehokkainta hoitoa. Jos kipeä käsi on hiirikäsi kannattaa vaihtaa hiiri toiseen käteen ainakin tilapäisesti (ei se oo niin vaikeeta kuin luulis).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan sama homma, varsinkin kiertoliike mitä vauvan kanssa on paljon, sattuu kovasti. Mäkin mietin välillä tenniskyynärpää/jännetupentulehdus, ja ihmeisestise jännetupentulehdus on enemmän rannevaiva. Se ei tunnu mulla ainakaan niinkään lihaksessa se kipu vaan enemmän jossain muussa oisko jänteessä. Luullisin, että kannattaisi käyttää näitä voidemaisia särkylääkkeitä MobilAtia yms mieluummin kuin reiittää vatsaansa särkyllääkkeillä.

Mobilatista ei ole hyötyä jos sivelee väärään kohtaan.

Nimimerkillä monet kerrat rannetta mobiloinut ja ihmetellyt kun ei se vaikuta mitenkään (vika onkin ollut niskassa)

Mulla on tankohiiri ja kaiken lisäksi kipeänä on vasuri, oikeakätinen olen. En tiedä mutta tosi ikävältä tuntuu, taitaa olla turha lääkärille mennä, sairaslomaa ei kirjoita kuitenkaan.

Koitan vain yhdellä kädellä työskennellä, katsotaan kuin käy, hiukan on hidasta tämä kirjoittelu ja työskentely muutenkin.... :whistle:

Yhteistyössä