Jännä miten paljon neuvolantädit kirjoittaa "omiaan", omaan neuvolakorttiinsa, siis siihen,

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
mitä ei kotiin saa mukaan. Mulla on kopiot esikoisen neuvolakortista, siis siitä, mikä on se neuvolan "oma". Mun oma meni kerran hukkaan, ja tarvin lääkäriä varten kopion kortista, ja neuvolasta ottivat kopion. Oli ihan eri asioita kirjoitettu neuvolan omaan korttiin, kuin siihen meidän omaan.

Olipa sekava sepustus :D

No riippuu tädistä. Meil oli kerran sijainen ja se kirjoitti ihan mun korttiin, et "osittain korvikkeella" kun sanoin, et on se pari kertaa tuttelia saanut, kun mä en oo ollu kotona.

Tottakai kirjoittavat kaikenlaista. Nämä kotona kulkeviin kortteihin kirjoitetaan pääasiassa positiivisia juttuja, kyllähän niitä yleensä kaikista lapsista löytyy. En ole koskaan nähnyt omia tietojani (tai lasten), mutta kuvittelisin, että siellä on sitten enemmän totuuksia ja kuvausta sen hetkisestä tilanteesta (vauva valvottaa, äiti väsynyt jne.)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Mitä siellä sit oli? Onhan jokaisella oikeus ne nähdä niinku omatkin potilastietonsa.

No en kai mä nyt tänne rupee kirjoittaan, mitä siellä luki :D :D :D

No en mä sillä tarkoittanutkaan. Vaan kuinka karusti sinne sit laittettu asioita? Meinaan, et mulla varmaan lukee kans jotain ei niin kaunista, kun eka nla-tädin kans ei oikein kemiat natsanneet..

No en mä sillä tarkoittanutkaan. Vaan kuinka karusti sinne sit laittettu asioita? Meinaan, et mulla varmaan lukee kans jotain ei niin kaunista, kun eka nla-tädin kans ei oikein kemiat natsanneet..

No ei siellä sillai ilkeesti lukenut mitään, ja ihan tosiasioita ne oli... Että ei sinne kukaan ilkeyksissään mitään rupee kehitteleen.

Mitä siellä sit oli? Onhan jokaisella oikeus ne nähdä niinku omatkin potilastietonsa.

No en kai mä nyt tänne rupee kirjoittaan, mitä siellä luki :D :D :D

Voi voi, niin ei mulla muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja paranoidi:
Saako ne kirjoittaa sinne tyyliin "lapsi hitaasti kehittynyt, flegmaattinen" mutta kotiin annettavaan korttiin "kehitys normaalia jne..". Siis salaako ne asioita?
Eivät saa. Myös se äidille annettava neuvolakortti on potilasasiakirja ja lain mukaan potilasasiakirjoissa ei saa olla virheellistä tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Lapsen asioitahan siihen omaan korttiin kirjotetaan ja on siinä kyl negatiivistakin, kuten nukkumisvaikeudet jne. Varmasti onkin kirjottanu omiin papereihinsa tarkemmin ja laajemmin asioita.

Noin just, ja ei siinä mitään pahaa ole, ei vain ollu käyny mielessä :D

Eihän siihen tilaan mahdu yhtään mitään, varsinkaan jos on iso käsiala...

oli tutustua lapsen ala-asteen eri rekistereihin merkittyjä tietoja meidän perhetilanteesta. Jotta kannattaa aika ajoin käydä vähän tutustumassa mitä kaikkea valtion laitokset kerää lapsestanne ja teistä perheenä. Itse haimme teksteihin muutokset, siltä osin kun ne oli loukkaavia ja vääriä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
oli tutustua lapsen ala-asteen eri rekistereihin merkittyjä tietoja meidän perhetilanteesta. Jotta kannattaa aika ajoin käydä vähän tutustumassa mitä kaikkea valtion laitokset kerää lapsestanne ja teistä perheenä. Itse haimme teksteihin muutokset, siltä osin kun ne oli loukkaavia ja vääriä.

Mä en kyllä ehkä jaksais vaivautua.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
kerro toki lisää. Mitä rekisterejä?

Niistä sitten varmaan saa itselleen kopiot, jos haluaa?

Mä ihmettelin kerran, kun neuvolan sijaisterkka aloitti jutustelut toteamalla, että sulla onkin ollut tosi rankkaa sitten. Siellä on sitten ilmeisesti koneella lukenut jotain mun sivulauseessa sanomaa, koska erityisen rankkana en vauva-aikaa kokenut.

Yhteistyössä