Jälkkeen jääneet vanhemmatko???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outo tapusko vain?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outo tapusko vain?

Vieras
Miksi jotkut vanhemmat puhuu aina lastensa tekemisistä/oppimisista, että me tehtiin, me opittiin potalle, me ollaan opittu kuivaksi, me ollaan aloitettu kiinteät, meillä ei maha kestänyt ym. jne.
Kuulostaa ihan järkyltä tuollainen puhe. Eikö voisi puhua ihan vaan siitä lapsesta , koska eikö se lapsi kuitenkin ole siinä tehnyt tai oppinut???

Toinen mikä kuulostaa invalta on kun lasta puhutellaan tai komennetaan kaikilla etunimillä ja yleensä vielä kovaan ääneen. Miksi? Eikö etunimellä kutsuminen riitä? Onko siinä jotain hienoa, et koko esim. kauppa kuulee mitkä nimet olet lapselle antanut?

Kuinka moni tunnustaa tekevänsä niin ?
Ärsyttääkö ketään muuta tällainen vai olenko vaan outo tapaus? :)

Alkuperäinen kirjoittaja as:
Ei mua ärsytä :)

onko sulla huono aamu.....

Ei mulla ole huono aamu eli ei johdu siitä. Itse asiassa on hyvä aamu :) Olen kuunnellut ja lukenut vanhempien usein tekevän niin ja nyt tuli se vaan mieleen. Siks siä kyselen.
Heh, mä taisan olla outo tapaus.
Ei mua siis sillee ärsytä et oikee joka paikkaa kihelmöis, mut en ymmässä miksi niin pitää puhuu. :)

Hmm..no yksissä juhlissa oli eräs perhe jonka äiti huhuili aina poikaansa ihmisten joukosta että "Ismo Tuure Petteri Repolaineeeeen..! Tule äipän luo!" Ei se mua ärsyttänyt,huvitti vaan :D Poika tais olla se jotä ärsytti,ikää about 13v. Ja nimi on keksitty,pahoitteluni jos joku tuntee täyskaiman :D

Alkuperäinen kirjoittaja outo tapausko:
Juuh, ja kirjoittelen miten sattuu vielä kaiken lisäksi :) Sormet harhailee nappuloilla

just meinasin kuittaillakkin, että opetteleppa ensin kirjottamaan, ennen kuin haukut ketään jälkeenjääneeksi.... :D
t: toisinaan jälkeenjäänyt äiti :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmm..no yksissä juhlissa oli eräs perhe jonka äiti huhuili aina poikaansa ihmisten joukosta että "Ismo Tuure Petteri Repolaineeeeen..! Tule äipän luo!" Ei se mua ärsyttänyt,huvitti vaan :D Poika tais olla se jotä ärsytti,ikää about 13v. Ja nimi on keksitty,pahoitteluni jos joku tuntee täyskaiman :D

:) Juuri tuota tarkoitan. En muista itse , että olisin kuullut enään noinkin "vanhalle" lapselle huudettavan noin, mut noille pienille tuntuu , et aika useastikkin.

Mulla kanssa kaveri puhuttelee tai siis komentaa lapsiaan kaikilla kolmella nimellä. Ei ne sen paremmin tottele kuin etunimelläkään komentaessa :) No jokaisella tietty oma tapansa, mut mä en siitä tykkää

Mä myönnän luettelevani yleensä koko nimen jos lapsi ei kuuntele, havahtuu siinä kohtaa ja yleensä silloin pelaa kuulo taas... Pelkällä etunimellä yleensä jos komentaa niin harvoin edes kuuntelee mitä sanotaan, koko nimen luettelu tarkoittaa siis sitä että nyt on oikeasti tärkeetä sanottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
Alkuperäinen kirjoittaja outo tapausko:
Juuh, ja kirjoittelen miten sattuu vielä kaiken lisäksi :) Sormet harhailee nappuloilla

just meinasin kuittaillakkin, että opetteleppa ensin kirjottamaan, ennen kuin haukut ketään jälkeenjääneeksi.... :D
t: toisinaan jälkeenjäänyt äiti :xmas:

Hmm...mä en haukkunut, mä kysyin :) Itsekkin olen ihan varmasti jälkeenjäänyt jossain asioissa ja sellaisessa mikä varmaan ärsyttää sit muita.
Ihan tällee lepposissa merkeissä vaan kyselen.

No, onhan se kiinteiden aloittaminen mitä suurimmassa määrin meidän hommaa. Ensin lapsi syö äidin syöttämänä, sitten äiti siivoaa ja pyykkää syömisen jälkiä. :D Sama kaikissa muissa vauvahommissakin, ei se vauva yksin mitään tee. Jos nyt jotain syytä oikein lähtis kaivamaan tuolle me-puheelle. =)

Kiitos kaikille vastaajille. Ihana huomata että tosiaan voi aloittaa edes jonkun jutun, että tulee jotain jurputtamista. Tämä kun tietty on vähän hiinä ja hiinä aihe. Loistavaa me äidit :)
Iloista päivän jatkoa kaikille ja toivotaan sen auringonkin sieltä vielä pilkahtavan, meillä toistaiseksi aika harmaata, mut ei sada :)

Yhteistyössä