Jälkivuodosta APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Synnytyksestä 4 päivää,synnytys meni hyvin,ei ole tikkejä tms..
Vuoto ollut suht niukkaa,enemmän sellaista limaista,pärjää hyvin tavallisella siteellä.

Äsken tuli ihan kunnollinen hyytymä ulos :O Siis tumma ja sellainen melkeinpä luumun kokoinen!!!!!!!!

Terkka tänään kokeili kohdun ja hyvin on palautunut.
Tarvitseeko huolestua? Viikonloppu edessä :(

Onko kipuja ja haiseeko vuoto pahalle? Jos ei niin tod. näk. ei hätää.

Lisään vielä, että jos kuume nousee niin soita synnärille varmuuden vuoksi. Pieni kuumepiikki voi johtua myös maidon noususta mut parempi sitten kysyä synnäriltä jos haluavat näytille.

Viimeksi muokattu:
Ei nyt ehkä vielä tartte huolestua, sitten jos mukaan tulee paha haju ja tulee enemmänkin hyytymiä. Alavatsa kipeytyy. Viikonloppuisin toimii päivystys, sinne minäkin menin kun kohtutulehdus tuli.

Muistaakseni se oli kananmunankokoinen hyytymä kun piti huolestua. Voi olla et terkan tutkimus sai jotain liikkeelle. Jos tulee lisää niin hyvä käydä näyttään.

Jos niitä tulee enemmän ja tosiaan tulee kipuja tai haju muuttuu (kyllähän se jälkivuoto muutenkin vähän haiskahtaa) tai etenkin jos nousee kuume niin lekurille. Tokihan se painettaessa on vielä kipeä.

Mulla kans tuli semmonen iso luumun/kananmunan kokoinen hyytymä muutama päivä synnytyksestä. Lapsen kanssa jouduin menemään takaisin sairaalaan niin kävin sitten osastolla tuota asiaa kans kysymässä. Painelivat vatsan ja sanoivat, että kaikki kunnossa. Joten ei varmaan vielä tarvitse huolestua, jos ei muita oireita tule.

Mulle sanottiin, että yks isohko hyytymä ei vielä tarkota mitään, jos tulee useempia niin sitten takasin. Yks mulla tulikin oikeesti iso hyytymä siis oli oikeesti iso, mut sen jälkeen ei tullu kun ihan pieniä, että säikähdyksellä onneks selvisin.

Siis täh, onko tämä mun kirjoittama???? Mulla nimittäin ihan sama!!! Synnytyksestä oli 4 päivää ja se vuoto oli siihen mennessä tuollaista limaverta ja niukkaa, sitten tuli tuollainen klöntsä. Sen jälkeen vuotoa tuli pari päivää enemmän vähän erilaisena, kuin roskia seassa. Nyt siitä sen 3 päivää ja vuoto taas tosi niukkaa. Vauva tänään täytti viikon.

Neuvolassa tästä mainitsin ja ihan normaalia on. Saattoi olla että se hyytymä vähän tukkesi siellä ja poistuessaan vuoto runsastui kun reitti taas vapaa. Eli älä huoli. Ihan taatusti huomaisit jos jotain olisi vialla. Mulla tuntui mahaan sattuvan mutta taisi mieli tehdä kepposet kun sitä jäi miettimään.

En siis ole asian kanssa yksin :D
Mustakin tuntuu että tuo köntsä oli hiukan tukkeena,nyt vuotaa vähän enemmän.

Mutta täytyy sanoa että SÄIKÄHDIN,oikeasti. Kaikki menny niin hyvin enkä sairaalahoitoon enää halua :D