Jälkitarkastustodistus Kelaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minnihiiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minnihiiri"

Vieras
Tietääkö joku, toimitetaanko neuvolasta Kelalle suoraan jälkitarkastustodistus (Oulussa)?
Vai saako sen käteen ja itse pitää lähettää?

Mulla on tarkastuksesta jo aikaa, en muista todistusta sieltä saaneeni (jäi mielikuva, että sieltä lähettävät) ja nyt Kelasta tuli kirje, että rahantulo loppuu, kun ei oo todistusta sinne tullut. Ja neuvolasta en saa ketään kiinni... :/

Ite oon kans yrittäny ny 20 min. päästä Oulussa neuvolan numeroon läpi :-O

Mä oon saanu molemmissa jälkitarkistuksissa ite käteen sen lapun, mukaan kirjekuoren ja ukaasin laittaa se samantien postiin ettei unohu. Eli sun terkka on unohtanu antaa sulle sen lapun.

Soita kelaan ja sano että olet siellä tarkastuksessa käynyt ja otat yhteyttä neuvolaan ja selvität asian.

Tuo jälkitarkastusjuttu on ihan paska. Mä jouduin lopettamaan imetyksen sen vuoksi. Mulla kun paikat kärvähtää ja kuivahtaa niin pahaksi imetysaikana, etten voi sinne sormeakaan laittaa. Tuntuu kuin partaterillä viilleltäisiin. Ilman sisätutkimusta ei tipu äitiyspäivärahoja, joten pakko sit lopettaa imetys taas tän toisenkin kanssa.

Soita kelaan ja sano että olet siellä tarkastuksessa käynyt ja otat yhteyttä neuvolaan ja selvität asian.

Tuo jälkitarkastusjuttu on ihan paska. Mä jouduin lopettamaan imetyksen sen vuoksi. Mulla kun paikat kärvähtää ja kuivahtaa niin pahaksi imetysaikana, etten voi sinne sormeakaan laittaa. Tuntuu kuin partaterillä viilleltäisiin. Ilman sisätutkimusta ei tipu äitiyspäivärahoja, joten pakko sit lopettaa imetys taas tän toisenkin kanssa.

ai, mulle ei tehty sisätutkimusta jälkitarkastuksessa kun en sitä halunnut. Tämä siis viime kuussa.

Siis niin pahasti, ettei liukkarikaan auta? Voi ei...

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23801666:
On se ollut iän kaiken, ja mä oon ainakin aina itse joutunut sen sinne kelaan toimittaa.

Olen Helsingistä, ja minulla 3 lasta, enkä ole ikinä tollaista Kelaan lähettänyt... Jos olen, niin mun muisti pätkii pahemman kerran... Varmaan eri käytäntöjä?

Olen Helsingistä, ja minulla 3 lasta, enkä ole ikinä tollaista Kelaan lähettänyt... Jos olen, niin mun muisti pätkii pahemman kerran... Varmaan eri käytäntöjä?

Mäkin Helsingistä ja pari viikkoa sitten jälkitarkastuksessa kävin ja lappu tuli kelaan vietäväksi. Joka kaupungissa ja kunnassa sama, pakko toimittaa Kelaan. Jotkut lääkärit saattavat lähettää Kelaan puolesta, mutta ei mulla vaan.

Yhteistyössä