Jalkasilsa (sieni) tuo píru!! Kaikki konstit tähän ketjuun, tahdon siitä eroon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärsyyntynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ärsyyntynyt"

Vieras
Nelisen kuukautta sitten huomasin molempien pikkuvarpaanvälien olevan auki ja laitoin pari kertaa jalkoihin Lamisil Solo -kertahoidon. Hysteerisyyden vuoksi laitoin sen pari kertaa, ällötti niin penteleesti ajatus jalkasienestä. Noh, aikaa kului ja iho uusiutui, ajattelin ongelman ratkenneen.

Eilen aloin sitten ihan muuten vaan tarkistamaan varpaanvälejä, niin eikös vaan ollut toisen jalan pikkuvarpaanväli auki. Eka kerralla, eikä tälläkään kerralla ole ilmennyt mitään kutitusta, vetistystä, eikä muitakaan jalkasieneen viittaavia oireita. Ainoastaan tuo että nahka on rullalla. No, kai se on taas lähdettävä Lamisil -tuubi ostamaan.

Pääseekö tästä paskiaisesta koskaan eroon?! Miten? Auttakaa!!

Sienirihmat ja -itiöt jäävät elämään kenkiin. Vanhimmat kengät kannattaa heittää pois ja uudempiin on hyvä laittaa jotakin sienilääkepulveria kerran viikossa noin kuukauden ajan.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00238

Sienirihmat ja -itiöt jäävät elämään myös kenkiin. Kengät tulisi käsitellä desinfioivalla liuoksella tai sienilääkepuuterilla päivittäin useamman viikon ajan etenkin silloin, jos jalkasieni uusii aika ajoin.

http://www.tohtori.fi/?page=8201646&id=2750205

Ihotautilääkärille olenkin menossa muissa asioissa n. kuukauden päästä, joten mainitsen tästä myös. Mietityttää vaan, et onko lekurilla määrätä jotain reseptivoiteita, kun suun kautta otettavia myrkkyjä en varmaankaan uskalla alkaa syömään, maksa-arvot kun ovat muutenkin olleet jonkin aikaa korkealla. (lihavuus!) Enkä oikein kyllä uskokaan, et näin lievässä tapauksessa mitään suun kautta otettavia lääkkeitä määrääkään.

Sukat olen aina pessyt 60 asteessa. Kenkien kohtaloa mietin, et missä vaiheessa mä sit vaihdan ne uusiin? Heti kun olen laittanut Lamisilin, vai viikon päästä siitä? Höh, vaikeeta, mut todella haluaisin tästä nyt kertaheitolla eroon, ahdistaa niin rutkasti. Toi kenkien käsittely desinfioivalla liuoksella... mitenhän sekin tapahtuu.

Täällä on kohtalotoverisi ja tulinkin katsomaan tätä ketjua löytääkseni apua.

Mulla alkoi jalkasieniongelma noin neljä vuotta sitten. Se häviää tuolla Lamisil Sololla muutamaksi kuukaudeksi, mutta lopullisesti en ole päässyt siitä eroon.

Todella kiusallista.

jos muistan oikein, niin noita reseptivapaita ei oikeastaan kannata käyttää ollenkaan, pidentävät ongelmaa. Jos ei tää asia ole muuttunut lähivuosina ihan.

Olen syönyt sisäisesti lääkekuurin tod. kauan sitten. Sitä pitää jatkaa tarp. pitkään, ja juu, ihotautilääkäri on oikea osoite.

Yksi juttu, mikä ihan oikeasti voi auttaa, että liottelet jalkoja etikkavedessä. Kannattaa kokeilla heti. Jos ihottuma ei ole vielä kynnessä, siis.

Noh, kyselen ihotautilääkäriltä tästä, kunhan sen aika koittaa. Tänään kuitenkin laitan Lamisil Solo -mömmöt kinttuihin, en uskalla "riskeerata" odottelemalla et tää leviää. Vaikka ei varmuutta olekaan et onko tää sientä. Ostin myös yhtä toista sienirasvaa, kun Terveyskirjasto kirjoittaa näin:

"Tauti uusiutuu helposti. Sen takia hoitoa kannattaa toistuvissa tapauksissa jatkaa kuukausia tai vuosia siten, että samaa lääkettä (ei terbinafiinivalmisteita) laitetaan hoitokuurin jälkeen varvasväleihin kerran tai kahdesti viikossa huolellisen pesun ja kuivauksen jälkeen."

Mutta missä vaiheessa mä alan sit toteuttamaan tuota ennaltaehkäisevää hoitoa? Lamisil kai säilyy ihossa 13 päivän ajan, et sen jälkeenkö sitten alan kerran/pari viikossa rasvaamaan varvasvälit tuolla toisella sienivoiteella? Entä miten tekisitte kenkien suhteen, missä vaiheessa otan puhtaat kengät käyttöön?

Lohduttavaa lukea, et Ääh kärsit samasta vaivasta kuin minä. Toivottavasti pääsemme tästä joskus eroon, on kyllä sen verran ärsyttävä vaiva!! Oletko kokeillut muita konsteja kuin tuota Lamisil -hoitoa?

[QUOTE="ärsyyntynyt";27966971]Nelisen kuukautta sitten huomasin molempien pikkuvarpaanvälien olevan auki ja laitoin pari kertaa jalkoihin Lamisil Solo -kertahoidon. Hysteerisyyden vuoksi laitoin sen pari kertaa, ällötti niin penteleesti ajatus jalkasienestä. Noh, aikaa kului ja iho uusiutui, ajattelin ongelman ratkenneen.

Eilen aloin sitten ihan muuten vaan tarkistamaan varpaanvälejä, niin eikös vaan ollut toisen jalan pikkuvarpaanväli auki. Eka kerralla, eikä tälläkään kerralla ole ilmennyt mitään kutitusta, vetistystä, eikä muitakaan jalkasieneen viittaavia oireita. Ainoastaan tuo että nahka on rullalla. No, kai se on taas lähdettävä Lamisil -tuubi ostamaan.

Pääseekö tästä paskiaisesta koskaan eroon?! Miten? Auttakaa!![/QUOTE]

Hoito jalkaan levitettävillä voiteilla tai suun kautta otettavilla lääkkeillä auttaa, mutta täytyy muistaa huomioida myös sukat ja kengät. Kengissä bakteerit ja itiöt saattavat elää pitkiäkin aikoja ja tartuttaa uudelleen ja uudelleen. Tähän kokeilin Shoefreshia, jonka ostin Helpota elämääsi Strikerin avulla! | Shoefesh

Toimii, koska tappaa kengistä itiöt ja bakteerit. Satasen investointi, ei tarvitse ylimääräisiä kemikaaleja ollenkaan, joten juoksevat kulut ovat pyöreä nolla.

Vanha ketju, parhaat, kootut vinkit. Vältä saippuaa, shampoota ja emäksisiä pesuaineita, koska sieni viihtyy iholla niiden käytön jälkeen entistä paremmin. Et saa millään vesipesulla kaikkea haitallista pesuainetta ihostasi pois. Hapan ja suolainen on sienelle myrkkyä. Suolasaippua, himalaja- tai vastaava on paras, se kuivattaa ihoa sopivasti. Anna suolan vaikuttaa muutama minuutti. Muuta pesuainetta et tarvitse. Suolasaippua toimii myös tehokkaana deodoranttina. Nivussilsaan auttaa hoidon aikainen karvojen sheivaus, koska sieni muhii myös karvoissa ja karvatupessa. Tätä eivät ihotautilääkärit osaa neuvoa. Älä kuitenkaan riko ihoa sheivatessa. Levitä kortisonivoiteeseen sekoitettua sienipuuuteria iholle kerran/pari päivässä, kuitenkin hyvin ohuelti. Lääketyyppiä pitää vaihtaa parin viikon välein, ettei sieni opi sietämään sitä ja jatkaa pari viikkoa vielä kun iho näyttää hyvältä. Välillä voi käyttää esim. Canesten-voidetta. Usein sieni-ihottumassa muhii myös joku bakteeri, jolloin ihottuma tai nivuset haisevat. Siihen auttaa myös suolasaippua ja pahemmissa tapauksissa antibioottivoide tai esim. Sibicort-voide, josta irtoaa antibakteerista klooriyhdistettä. Syö valkosipulia, jos voit. Sen vaikutuksesta ihosta puskee antimikrobisia aineita. Pukeudu väljästi ja tuuleta ihoa. Vältä kumisaappaita. Ihottuma voi olla osin myös lateksiallergiaa. Älä raavi. Näillä menetelmillä sieni lähtee pitkäksi aikaa. Älä palaa huonoihin tapoihin. Olen itse lievästi psoriaatikko ja sieni on ollut pitkäaikainen ongelma. Ei enää.

Jos sinulla on jalkasilsa ja haluat tietää mitä tarkoitetaan kun sanotaan, että ero kivun ja nautinnon välillä on erittäin häilyvä, laske suihkussa käydessäsi niin kuumaa vettä kuin suinkin kestät jaloillesi. Juuri ennen kuin alkaa polttaa koet lähes orgastista nautintoa. Tämä ei kyllä millään tavalla paranna vaivaa, mutta auttaa varsinkin kutinaan.

Sain oman, viheliäisen jalkasilsani hoidettua muutamassa viikossa pois seuraavasti: valmistin jalkakylvyn, alussa päivittäin, johon laitoin 1dl merisuolaa, 1dl väkiviinaetikkaa, 10tippaa eucalyptusöljyä ja päälle pesuvatiin niin kuumaa vettä kuin jalat kestää. Jalkakylpy n 10min jonka jälkeen huolellinen jalkojen kuivaus (etenkin varpaanvälit). Seuraavaksi rasvasin jalat ohuesti, mutta huom! ei varpaiden välejä! Kuorin valkosipulin kynnen ja leikkasin siitä terävällä veitsellä ohuen viipaleen, jonka laitoin silsaväliin. Sitä pidin parikin tuntia TV:tä katsellessa. Sama hoito päivittäin, sitten muutaman kerran viikossa ja lopuksi riitti 1-2 x viikossa .Parani! Mii häpi :)

Jo kohta vuoden oireillut jalkasieni parani parissa päivässä otsonoidulla oliiviöljyllä. Kaikki muut keinot olin jo kokeillut. Valkosipulikin olisi varmasti toiminut, mutta minulla aukesi sillä iho..

Varpaanvälien ongelmat katoavat, jos varpaanvälejä ei enää ole.
sei_29637526-66b2.jpg

Kärsin useamman vuoden jalkasilsasta, joka esiintyi vasemman jalan varpaanväleissä. Apteekin voitella ja lääkepulverilla sen sai kyllä paranemaan, mutta kun lopetti käytön, vaiva palasi aina nopeasti takasin. Sitten satuin lukemaan jostain suosituksen etikan käytöstä jalkasilsaa vastaan. Ajattelin ettei kokeilu anna jos ei otakaan, ja kokeilin etikkapenslausta ihan tavallisella väkiviinaetikalla, jota saa jokaisesta ruokakaupasta.

Tapahtui ihme, ja silsa hävisi nopeasti. Ensin tein pensalauksen parin päivän välein, mutta nyt olen huomannut, että teho kestää pitempään. Viimeisen vuoden olen käyttänyt etikkaa lähinnä varmuuden vuoksi noin 2 viikon välein, eikä vaivaa ole enää esiintynyt. Suosittelen kokeilemaan. Tehokas halpa ja nopea hoito.. .
.

• Tykkää
Reactions: r0s

Yhteistyössä