Jalkapallopeli vai talkoot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tänään oltiin menossa jalkapallopeliin ja tietysti tänään oli talkoot.
Kävelin parkkipaikalle ja mun perässä käveli naapuri. Sanoi vaan: Kai muistat että tänään on talkoot?
Vastasin: Kyllä muistat. Mutta ollaan menossa jalkapallopeliin.

Mitä itse tekisit? Menisitkö peliin vai jäisitkö talkoihin?

Olisi pitännyt arvata. Kävi naapuri "keskustelemassa" mun kanssa kun en tullut talkoihin. Sanoin vaan ettei ole lakia jonka perusteella voisi pakottaa ihmistä osallistumaan talkoihin. Naapuri on muutenkin "muiden ihmisten asioihin puuttuva". Sanoi että yhtiökirjassa on merkintä että asukkaan on pakko osallistua talkoihin. Lapsen harrastus ei ole pätevää peruste olla osallistumatta talkoihin.
Pyysin näyttämään sen kohdan. Ei näyttänyt vieläkään. Olen odottanut jo pari tuntia että tulisi uudestaan käymään.

Höhöö. Jos mä oisin käynyt jokaisen ovella ketkä ei osallistuneet taloyhtiön talkoisiin kun ne keväällä pidettiin, rimputtelisin varmaan vieläkin ovikelloja. ;)

No juu. Aika outoa käytöstä naapurilta. Kyllä minuakin ärsytti vähän, kun talkoissa oli niin vähän väkeä. kaikki lapset kuitenkin innolla osallistuivat ja äidit vain kävivät välillä huikkaisemassa syömään. Silti on jokaisen oma asia osallistuuko vai ei. Eikä mekään osallistuta ainakaan kaikki, jos on jokin merkittävä syy, vaikka sit jalkapalloturnaus.

Yhteistyössä