jalkakipu ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis voiko nää jotenkin liittyä toisiinsa?
rv 32 ja jalkapoja ulkosyrjästä kipeä jo toista päivää eikä oikein kärsi astua.
turvotusta ei ole

Minulla kipeytyivät hurjasti molemmat jalkaterät edellisen lapsen odotuksen loppupuolella. Painoa olin kerryttänyt ylipainon päälle kyllä ihan liikaa, mutta silti kipu kummastutti. Jalkaterät saattoivat olla kipeimmillään heti aamulla vuoteesta noustua - aivan jäykät pökkelöt, joita ei kivulta pystynyt taivuttamaan lainkaan vaan piti kävellä "töpöttäen", jalkaterät suorina pitäen. Itse ajattelin, että kivun täytyi liittyä raskauden myötä tulleisiin muutoksiin - en kärsinyt kivuista enää lapsen syntymän jälkeen.

Raskaudessahan tuo jalkaholvi madaltuu. Lisäksi monia säären lihaksia kiinnittyy sisä- ja ulkosyrjiin. Eli kun on enemmän painoa kannettavana, niin miksi ei voisi aiheuttaa kipua. Myös hermot jäävät helposi jumiin, kun kulkevat muutoinkin ahtaissa paikoissa.

Itse ei myöskään tiedosta pieniä kehon virheasentoja. Eli saattaa lihastasapaino olla hieman epätasapainossa. Mitä useimmalla ihan normaalistikin on. Silloin jalkojen kapasiteetti ei niin hyvin riitä ehkä...

Tässä muutamia vaihtoehtoja. Käy ihan tavallisella hierojalla ja pyydä tutkimaan ryhti-, yms. liikeradat.Voi sillä selvitä hyvinkin tuo syy ja ei maksa niin paljoa kuin lääkärit ja muut.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä