Jalka puutuu

  • Viestiketjun aloittaja yöllä
  • Ensimmäinen viesti
yöllä
Onko muilla ihan alkuraskaudessa ollut kummallisia puutumisoireita? Viikko 6 menossa, ja monena iltana käynyt niin, että nukkumaan mentyä on jalka puutunut lonkasta asti ihan tunnottomaksi niin, ettei se meinaa enää edes kantaaa.

Menen usein nukkumaan n. tunnin ennen miestä ja havahdun siihen, kun hän tulee nukkumaan. Siinä vaiheessa jalka on tosiaan mennyt tunnottomaksi. En ole ihan varma, onko se aina sama jalka, kun aluksi en kiinnittänyt koko hommaan mitään huomiota (sattuuhan noita joskus), mutta nyt se on kyllä tapahtunut turhan usein ollakseen sattumaa. En mielestäni edes nuku oudoissa asennoissa, kerrankin jalka puutui, kun nukuin ihan selälläni!

Pitäisiköhän tästä olla huolissaan? Neuvolaan olen menossa rv 9 alusa, eli siihen on vielä reilu pari viikkoa.
 
kesä
hei!minulla ollut alkuraskaudesta asti,vasemman lonkan puutuminen yöllä,kun on nukkunut vahingossa sillä puolella.lääkäri sanoi,että voi olla jokin hermo mikä painaa tai lantio muuttunut raskauden aikana..?ei vaarallista.ei sitä tutkittu sen enempää.nyt välillä jalka puutuu jos sil puolel pitkään nukkuu,muuten ei häiritse.
 
Raisa
Heippa,
mulla alkoi tuo puutuminen joskus rv 15. Lääkäri sanoi, että lantion rakenne muuttuu taikka se on niin turvonnut, että jokin hermo painuu puristukseen.
Laittamalla tyynyn jalkojen väliin puutumista ei tule. Eli siis kyljellä nukuttaessa jalkojen väliin. (Tyynyä ei kuitenkaan saa laittaa selällään nukuttaessa niin, että molemmat jalat lepäisivät sen päällä. Tämä oli vaarallista, mutta en enää muista miksi..)
 

Yhteistyössä