jalan koko

niin, siis olen ostamassa kummitytölleni lahjaksi kävelykengät. nauhalliset. ja tiedustelisin minkä kokoinen jalka teidän tytöillä (ja pojilla) on? ei menisi koko pelkäksi arvailuksi?
entäpä neli vuotiaan jalka?

kiitos, joka viitsit auttaa! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 13:00 Mantsikka kirjoitti:
Ei tietenkään voi sovittamatta ostaa, vaihtelee kamalasti koot!
Meillä neiti 3v. kengät 26 ja jotkut taas 27, riippuu valmistajasta jne.
Aika isokokoinen jalka.. meidän poitsu 3½, kengän koko 25
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 14:43 leevi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 13:00 Mantsikka kirjoitti:
Ei tietenkään voi sovittamatta ostaa, vaihtelee kamalasti koot!
Meillä neiti 3v. kengät 26 ja jotkut taas 27, riippuu valmistajasta jne.
Aika isokokoinen jalka.. meidän poitsu 3½, kengän koko 25
Meidän neiti myös 3v ja kengän koko 26-27. Pituutta tytöllä 100 cm. =) Että toiset on kirppuja ja toiset vähän isompia.
 
Jalan koko vaihtelee tosi paljon. Ei kenkiä voi millään ostaa, jos ei koeta ensin. Mun 3v 4kk tytöllä kenkien koko valmistajasta riippuen 21-23. Hyvä vinkki: anna rahalahja ja sano, että ostapa tällä rahalla kengät!
 
Poika pian 5v jalassa 32 kumpparit, 34 lenkkarit ;)

Tyttä pian 3v käyttää 25-27 kenkiä, riipuen valmistajasta


neuvoni on että anna lahjakortti kenkäliikkeeseen :) Tulee ainakin juuri sille lapselle sopivat
 
Voihan sitä mallia käydä katsomassa tietämättä kengän kokoa tarkkaan. Kysy vaikka myyjältä, millaisia kenkiä kyseisen ikäiset lapset yleensä käyttää ja katsele mallia sitten.

Sen koon selvittää sitten hyvin äkkiä lapsenkin kanssa siellä kaupassa ollessa kun niillä on ne mitta-levyt, jonka päällä lapsi seisoo ja siitä näkee suoraan, minkä kokoinen kenkä on sopiva. Ja kuitenkinhan se lapsi niitä kenkiä jalkaansa joutuu kokeilemaan, vaikka koko olisikin tiedossa.

Jos haluat tarkemmin tietää kengän koon jo etukäteen, niin kysy lapsen vanhemmilta. Samalla he voivat kertoa, että millaisia kenkiä lapsi just nyt tarvitsee ettei tule tyyliin kolmet kumisaappaat muttei ainoitakaan lenkkareita...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 14:57 mamma-72 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 14:43 leevi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 13:00 Mantsikka kirjoitti:
Ei tietenkään voi sovittamatta ostaa, vaihtelee kamalasti koot!
Meillä neiti 3v. kengät 26 ja jotkut taas 27, riippuu valmistajasta jne.
Aika isokokoinen jalka.. meidän poitsu 3½, kengän koko 25
Meidän neiti myös 3v ja kengän koko 26-27. Pituutta tytöllä 100 cm. =) Että toiset on kirppuja ja toiset vähän isompia.
Meillä tytöllä on myös käytössä kokoa 26-27 olevat kengät. Ja ikää on vasta 2v 7kk. Mutta pitkä on kyllä muutenkin (n.100cm).

Minä olen itsekin tehnyt joskus niin, jos ei ole tyttö ollut mukana sovittamassa tai on sitten nukkunut, että piirrän jalan kuvan pahville(siis lapsi seisoo pahvin päällä ja piirrän ääriviivat) ja leikkaan sen sitten irti. Sillä muotilla olen saanut ihan oikean kokoiset kengät ostettua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 14:18 maijamehiläinen kirjoitti:
tai sitten mitaat jalkapohjan tai piirrät kuvan jalasta paperille.
Minä harrastan tuota jalkapohjan piirtämistä myös, on helpompi ostaa kenkiä. Aina on sopinut kun olen kotiin tuonut ja lapsen jalkaan sovittanut, ja voi kai ne aina palauttaa jos ei sovikaan.

Alkuperäiselle kyselijälle: Jos summassa ostat lahjaksi, niin anna vaikka kuitti lahjan mukana suljetussa kirjekuoressa, että voi vaikka käydä vaihtamassa oikeaksi kooksi.
 
Unohdimpa mainita että nelivuotiaan poikani jalka on kokoa 31, että ompi melkoiset sukset. Jalan koko vaihtelee lapsilla kovasti. Molemmilla pojillani on isot jalat, ei ole ikinä käynyt iän mukaan ostelu (kenkäkauppiaatkin ovat ihmetelleet jalkojen kokoa sen harvan kerran kun olen pojat vienyt kauppaan asti).
 
mami30
Meillä poika 2 v ja jalan koko tällä hetkellä 26. Kumpparit jopa 27 (vähän kasvunvaraa). Muutenkin ikäisekseen isokokoinen poika vaikka onkin syntynyt 6 viikkoa ennenaikaisena.. Eli aika yksilöllistä jalan koko! Ei kannata summis ostaa kenkiä..
 

Yhteistyössä