Jaksaminen,koulu,koti,parisuhde yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla Magia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla Magia

Vieras
Eli tilanne tämä opiskelen.Meillä on 3 lasta,nuorin reilun vuoden ikäinen. Vanhin koulussa.Olen ihan oman jaksamisen sietorajoilla. Olen tosi väsynyt,mutten pysty nukkumaan öisin kuin 4 tuntia,nuorimmainen heräilee ja mies vaikeuttaa elämää ihan omalla rytmillään. Nukkumisesta on tullut kamala paine ja silloin ei varsin nukukkaan.
Illat menee niin,että minä hoidan lapset nukkumaan ja aamut niin,että minä hoidan lapset valmiiksi ja vien hoitoon.Haen myös hoidosta.
Olen puhunut miehelle,mutta mies sanoo,että tämä on vain minun ongelmani,itsehän olen opiskeluni valinnut. Mies itse tekee töitä urakkasopimuksilla ja kausiluonteisesti. Hän mielellään valvoo sitten myöhälle ja nukkuu puolille päivin.Tuo hänen yövalvominen jo omalta osaltaan vaikeuttaa minun unia. Olen harkinnut lähtemistä kun puhe ei tehoa,mutta onko se sittenkään oikearatkaisu?

Täällä tilanne melkein pilkulleen sama, mutta kirsikkana kakun päällä vielä miehen ylenmääräinen alkon käyttö. Minä ainakin lähden, heti kun saan asiani järjesteltyä. Puhuminen auttaa vain, jos toinen viitsii kuunnella.

Jonkun ulkopuolisen ..vaikkapa parisuhdevalmentajan pitäisi sanoa miehellesi että hänen tehtävään on ottaa yhtä paljon vastuuta lastenhoidosta ja jopa enemmän että saat opiskeltua loppuun. Koska kuka tahansa muu mies sen tekisi. Miehesi on vain jumiutunut miellyttäviin rutiineihinsa ja siihen että sinä teet kaiken työn.

Siis mies ei auta siksi kun ei viitsi ja on muka ns omia hommia,eli autotallissa auton rassailu,netissä surffailu yms.Ja toinen on kun hänen mielestään minun pitäisi olla kotona lasten kanssa."itseppähän olen opiskeluni valinnut". Minä olen tukenut miestä kaikissa hänen jutuissaan ja jos ollut hänellä aikainen aamu,olen yrittänyt olla lasten kanssa mahd hiljaa.Mutta toistepäin tuo ei toimi. Hän ei kunnioita yhtään minun kasille meno aamujani vaan kolistelee siihen asti kun hän haluaa. :( Suhde toimii muuten,paitsi nyt kun olen opiskellut vuoden,niin tämä "ylikuorma" on liikaa.

Siis mies ei auta siksi kun ei viitsi ja on muka ns omia hommia,eli autotallissa auton rassailu,netissä surffailu yms.Ja toinen on kun hänen mielestään minun pitäisi olla kotona lasten kanssa."itseppähän olen opiskeluni valinnut". Minä olen tukenut miestä kaikissa hänen jutuissaan ja jos ollut hänellä aikainen aamu,olen yrittänyt olla lasten kanssa mahd hiljaa.Mutta toistepäin tuo ei toimi. Hän ei kunnioita yhtään minun kasille meno aamujani vaan kolistelee siihen asti kun hän haluaa. :( Suhde toimii muuten,paitsi nyt kun olen opiskellut vuoden,niin tämä "ylikuorma" on liikaa.

Se kertoo siitä että sä teet kaiken teidän arjessanne ja mies vaan loisii ja elää omaa elämäänsä. Ottaa kaikki perhaat palat parisuhteesta ja perhe-elämästä ilman että tarvitsee niiden eteen tehdä mitään.

Onko se oikein ja reilua?

Yhteistyössä