Jaksaisko joku suomentaa mitä tässä tekstissä puhutaan. Mitä tapahtuu Whatsappille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 593
19 174
113
Mun ulkolainen ystävä pisti tämän viestin joka hälle oli tullut. Jotain Whatsappin muutoksista on puhuttu, mutta koskeeko se tiettyjä kännykkämalleja?

Tomorrow at 6 pm they are ending WhatsApp and you have to pay to open it, this is by law
This message is to inform all of our users, our servers have recently been very congested, so we are asking you to help us solve this problem. We require our active users to forward this message to each of the people in your contact list to confirm our active users using WhatsApp, if you do not send this message to all your contacts WhatsApp will then start to charge you. Your account will remain inactive with the consequence of losing all your contacts. Message from Jim Balsamic (CEO of Whatsapp ) we have had an over usage of
user names on whatsapp Messenger. We
are requesting all users to forward this
message to their entire contact list. If you
do not forward this message, we will take
it as your account is invalid and it will be deleted within the next 48 hours. Please
DO NOT ignore this message or whatsapp
will no longer recognise your activation.
If you wish to re-activate your account
after
This is the last message from Whatsapp™. Kindly send this to 20 people to register urself in Free-Whatsapp mode. If you send this, you will recieve green ticks. The blue ticks was just an update. Wait for the GREEN tick. Facebook and whatsapp combined is the new version©.Send this ASAP. It works mine is green.

Kuulostaa joltain huijaukselta.
Mä mietin kans...mut mun sillä kaverilla on vanha Nokia, ja oon kuullu että WhatsApp tulee lopettamaan toimintansa joissain vanhoissa luureissa.

Mut ei kai Whatsapp mitään green ticketsejä jakelis?

Tuo viesti kuulostaa joiltain pikkutyttöjen "jos et laita tätä 8 kamullesi niin muutut lehmäksi."

• Tykkää
Reactions: Softy
Eiköhän siitä olis ollut virallinen tiedote jossain lehdessä, jos tuo olis muuta kuin roskapostia? Tai sitten toi liittyy niihin malleihin missä whatsapp oikeasti lopetettiin...kuulostaa vaan koko sisältö huijaukselta.

Ovatko ihmiset oikeasti näin hyväuskoisia ja kykenemättömiä näkemään ilmiselvää kusetusta? En enää ihmettele, että Nigerian prinssitkin saavat jatkuvasti rahaa.

Normaalien ihmisten päästäminen internetiin oli virhe.

No, tänä aamuna mun oma Whatsappi rupes urputtamaan että se pitää päivittää 1 vuorokauden sisään. Päivitin.

Mut ei se mitään jostain ketjukirjeistä horissut. :D

Mtv:n sivuilta, puoli vuotta sitten...eli sillä mun tutulla saattaa se vanha Lumian Whatsapp lakata pelittämästä, mut edelleen ketjukirjeet on bullshittiä.

Suosittu keskustelupalvelu WhatsApp on nyt vahvistanut tulevat muutokset tuessaan vanhoille käyttöjärjestelmille.

Suurin uutinen nyt on tuen päättyminen Windows Phone 8.0:lle ja vanhemmille vuoden 2017 lopussa. Tämä tarkoittaa WhatsAppin toiminnan loppumista jo myös muutamissa vanhimmissa Nokian Lumioissa, jotka eivät päivittyneet Windows Phone 8:aan, vaan ovat varustettu Windows Phone 7.5:llä tai 7.8:lla. Näitä Nokioista ovat Lumia 510, Lumia 610, Lumia 710, Lumia 800 ja Lumia 900.

Tuki Nokian Series 40 -järjestelmän peruspuhelimille jatkuu aina ensi vuoden 2018 loppuun asti, kun tuen piti aiemman ilmoituksen mukaan päättyä jo nyt kesäkuun lopussa. Sen sijaan Nokian Windows-puhelimia edeltäneillä Symbian S60 -älypuhelimilla WhatsApp lakkaa toimimasta odotetusti nyt kesäkuun lopussa.

Ei olisi tarvinnut googlettaa kuin ensimmäinen lause tuosta viestistä niin olisi saanut vahvistuksen siitä, että kyseessä on kusetus. Ja voisihan tuon ihan vaan järkeilemälläkin sisällöstä ja kontekstistä päätellä.

Mutta ei, pakko on pähkäillä ja spekuloida ja tehdä aloitus foorumille, josta sata muuta helposti höynäytettävää voivat sen kopioida eteenpäin.

Tämän takia kaikki tällainen shitti leviää kulovalkean lailla, kun ihmiset ovat niin uskomattoman helposti jymäytettävissä eikä yksinkertaisintakaan tiedonhakua osata omin voimin tehdä tai kyseenalaistaa lukemaansa.

Ovatko ihmiset oikeasti näin hyväuskoisia ja kykenemättömiä näkemään ilmiselvää kusetusta? En enää ihmettele, että Nigerian prinssitkin saavat jatkuvasti rahaa.

Normaalien ihmisten päästäminen internetiin oli virhe.
Ovat ne. Ammattilaisura nettikusettajana alkaa oikeasti houkutella. Pääsis hyville tienesteille, kun päivät pitkät tuuppais suomalaismammoille spämmiä ja haittaohjelmia ja lupailis somessa rakkautta, huomiota, avioliittoa ja rahaa kunhan ensin laittavat rahat lentolippuihin Nigeriasta Suomeen ja pienen lainan että saa syöpään kuolleen ex-vaimon hautajaiset hoidettua ja kuninkaallisen sedän miljoonaperinnön lunastettua Western Unionilta.

No, tänä aamuna mun oma Whatsappi rupes urputtamaan että se pitää päivittää 1 vuorokauden sisään. Päivitin.

Mut ei se mitään jostain ketjukirjeistä horissut. :D
Facepalm.

Sä oot aivan nakkikioskilla näistä asioista. Suosittelen luopumista kaikesta modernista teknologiasta ja liittymistä johonkin amissiyhteisöön. Se olisi turvallisinta sekä sinulle itsellesi, että kaikille vaikutuspiirissäsi oleville.

Sitten ihmetellään miksi ihmiset lähettää tuhansia euroja Nigeriaan :D Voiko tuon selvempää kiertokirjettä olla? Ööö... EI. :D Jakakaa, jakakaa!! Lähettäkää kiertokirje kaikille kontakteillenne, tai viikatemies tulee ensi yönä.

Ei olisi tarvinnut googlettaa kuin ensimmäinen lause tuosta viestistä niin olisi saanut vahvistuksen siitä, että kyseessä on kusetus. Ja voisihan tuon ihan vaan järkeilemälläkin sisällöstä ja kontekstistä päätellä.

Mutta ei, pakko on pähkäillä ja spekuloida ja tehdä aloitus foorumille, josta sata muuta helposti höynäytettävää voivat sen kopioida eteenpäin.

Tämän takia kaikki tällainen shitti leviää kulovalkean lailla, kun ihmiset ovat niin uskomattoman helposti jymäytettävissä eikä yksinkertaisintakaan tiedonhakua osata omin voimin tehdä tai kyseenalaistaa lukemaansa.
Olin vaan laiska. Ja tartten aina ihmisen kertomaan asiat mitä tulee elektroniikkaan tai ohjelmiin.
Mä oon aina ollu semmonen elektroniikan kanssa että vaikka uuden läppärin ohjeet sanois enkuks että ota nyt huoltoon yhteys ja mene valmistajan sivuille rekisteröi ja joku tili ja kopioi kaikki pilveen jajajaja niin en usko sitä.

Vaan olo tuntuu turvallisemmalta kun joku ihminen, vaikka uutuusohjelmien ja -koneiden kanssa pärjäävä teini-Janica tai sit joku 50 vuotta koodaamista harrastanut Teuvo kertoo sen asian mulle omin sanoin ja parilla lauseella.

Mä mietin kans...mut mun sillä kaverilla on vanha Nokia, ja oon kuullu että WhatsApp tulee lopettamaan toimintansa joissain vanhoissa luureissa.

Mut ei kai Whatsapp mitään green ticketsejä jakelis?

Tuo viesti kuulostaa joiltain pikkutyttöjen "jos et laita tätä 8 kamullesi niin muutut lehmäksi."
Hitsit noi oli muuten ärsyttäviä...
siis nuo kiertokirjeet :X3:
Aina oli pakko laittaa eteenpäin, ihan vain varmuuden vuoksi.

Olin vaan laiska. Ja tartten aina ihmisen kertomaan asiat mitä tulee elektroniikkaan tai ohjelmiin.
Mä oon aina ollu semmonen elektroniikan kanssa että vaikka uuden läppärin ohjeet sanois enkuks että ota nyt huoltoon yhteys ja mene valmistajan sivuille rekisteröi ja joku tili ja kopioi kaikki pilveen jajajaja niin en usko sitä.

Vaan olo tuntuu turvallisemmalta kun joku ihminen, vaikka uutuusohjelmien ja -koneiden kanssa pärjäävä teini-Janica tai sit joku 50 vuotta koodaamista harrastanut Teuvo kertoo sen asian mulle omin sanoin ja parilla lauseella.
Kaikkein hupaisinta mutta samalla surullisinta on se, että sinä kyselet konsultaatiota näissä asioissa anonyymiltä nettifoorumilta joka kuhisee idiootteja, trolleja ja lukemattomia muita yhtä harhaisia ja/tai tietämättömiä. Ymmärrän vielä sen, että tuntuu luotettavammalta jos joku henkilökohtainen tuttu, sukulainen, ystävä tms neuvoo henkilökohtaisesti paikan päällä, puhelimessa tms. Mutta mikä helvetti tekee tältä palstalta luetut ohjeet ja neuvot luotettavammaksi kuin itse edes pienellä harkinnalla etsityt ja vertaillut?

Lukemattomat huippuälykkäät insinöörit ja matemaatikot ovat kehittäneet ja hioneet vuosikymmenien ajan menetelmät ja algoritmit luotettavaan tiedon indeksointiin ja hakuun aivan käsittämättömästä maailmanlaajuisesta jatkuvasti kasvavasta datamäärästä. Aivan järjetön määrä rahaa on investoitu tietojärjestelmiin jotka kyseistä teknologiaa pyörittävät 24/7 ympäri maailmaa. Koko roskan käyttämiseen on tehty mahdollisimman simppeli käyttöliittymä, jota kolmevuotias autistinen lapsikin osaa käyttää. Mutta ei, tämä ei suomalaiselle mammalle kelpaa. Hän kysyy mieluummin hihasta ravistetut ohjeet ja fiilispohjaiset mielipiteet kaksplussalta.

Toisaalta, kyseleväthän monet luottavaisin mielin täältä päivittäin myös parisuhdeneuvoja, analyysiä oman puolison ajatusmaailmasta ja tukea omiin eroharkintoihin ja -päätöksiin. Monista muista elämän suurista päätöksistä puhumattakaan, aina voi luottaa kaksplussan hormonihirviöihin, sekopäihin, mt-ongelmaisiin ja trolleihin!

Älyn rajat tuntuvat tänä päivänä yhä useammalla tulevan hyvin nopeasti vastaan. Typeryydellä sen sijaan ei ole mitään rajoja.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä