Jaksaisiko joku pohtia viikon ruokalistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suurperheellinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suurperheellinen"

Vieras
Nyt suurperheen äitiä väsyttää ja viikon ruokalista pitäisi miettiä...

Jaksaisiko joku miettiä edullisen suunnitelman n.viikoksi,joka sisältää aamupalat,ruuat ja iltapalat.

Lapset on 1v-8v ja 7 henkinen perhe.

Tänään on kauppapäivä. Teen paljon itse,joten mitään valmisjuttuja ei tarvitse olla.

Kiitos jos jollain ihanalla on aikaa :)

Ruuat: siskonmakkarakeittoa, broilerin koipia uunissa riisillä, tortilloja, ruokaisa tonnikalasalaatti, jauheliha-sieni täytteisiä paprikoita. Keittoa ja koipia kahdelle päivälle.

Aamupalat: paketti puuroa, kasa erilaisia hedelmiä, maustamatonta jogurttia ja marjoja smoothiin.

Iltapalat: Smoothiin (tai miten se kirjoitetaankaan) paketti mysliä, ruisleipä tai kaksi, paketti juustoa.

Maitoa tarpeeksi!

Kiitos :)

Sain luonnehdittua seuraavia ruokia:

Tonnikalakastike -pastaa, makkarastroganoff -perunaa, nakkikastike -perunamuussia, janssoninkiusaus,
Makkarakeitto,
kanapastavuoka,
sieni-pekoni-kermakastiketta-nauhamakaronia,
pyttipannua,
Jauhelihakeitto
Jauhelihakastike -perunamuussi

Tuossahan on siis melkein 2viikoksi ruuat :D

Aamu/iltapalat: Puuroja, vispipuuroa, jugurttia, leipää, muroja, kiisseleitä ja noi SMOOTHIET oli hyvä idea!

Maitoa meillä menee minimissään 3l/päivä eli viikoksi tarttee maitoa 21l :D

Meillä tällä viikolla,syödään siis vain kerran pv..

ma valkosipuliperunat,jauhleihamureke(itse tehtynä molemmat,jauhis alennuksesta 50 lapulla)
ti uuniohrapuuro,viinimarjamehukeitto (tämä ei ole kaikkien mielestä ruokaa,mutta meillä se riittää)
ke paistetut kalapalat (seitifile),perunamuussi,
to broilerkeitto
pe possupata
la pinaattikeitto,kananmuna
su uunikalaa,uunijuureksia

Joka ruualla tyrkyllä leipä levitteineen,maito/vesi

Aamiaiset koostuu puurosta jos joku tahtoo,leivästä,kahvista,hedelmiä

Iltapalat esim pannari,lämpimät leivät....

Viimeksi muokattu:
Oi kuulostaa hyvältä :) Itsekin haluaisin tehdä joskus tuota puuroa ns.ruuaksi mutta meillä ei sitä söisi kun minä ja lapset....

Pinaattikeittoa tein viimeviikolla niin kukaan lapsista ei syönyt :( me kyllä miehen kanssa tykättiin :)