jaksaako vaiko ei!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
En oikein tiedä mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä!!??!
Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta, nuorin on 8kk.
Olen lasten kanssa kotona ja yritän pitää kotia siistinä.
Mies tulee töistä, syö ja painuu sohvalle nukkumaan. Nukkuu reilu tunnin ja sit ku herää painuu tupakalle ja sieltä takasin sohvalle räppäämään televisiota.
Hän ei juuri koskaan osallistu kotihommiin tai lasten hoitoon.
Aina pitää sanoa viitsisitkö vaihtaa vaipan tai jotain muuta. Mitään ei tajua tehdä omatoimisesti.
Nykyään en jaksa edes käskiä. Ärsyttää ku ei ite tajua mitään.
Sit vielä miehen äiti kyselee, että onko poika nyt saanu nukkua päikkäreitä. Voi että voi kiehuttaa.
Minä heräilen monta kertaa yössä ja aamut alkaa jo klo.6.
Omaa aikaa itellä on vuorokaudessa tunti jollonka käyn lenkillä. Lenkin aikanakin mies soittaa vähintään kerran joskus jopa kolme kertaa ja kyselee kauanko vielä menee.
Päähän tässä hajoaa!

Minun ollessa kotona lasten kanssa, jako oli se että hoidin kaikki kotityöt siihen asti että mies kotiutui. Miehen työ oli käydä töissä kodin ulkopuolella. Illalla hänen tullessaan kaikki kotityöt oli jo tehty ja ruoanlaitto, lasten iltapuuhat jne jaettiin puoliksi.
Minusta tuo tunti päivässäkin on aika hyvin, onko miehelläsi saman verran omaa aiaka myös? Töissäkäyntiä ei voi omaksi ajaksi lukea.
Älä ota puhelinta mukaan lenkille.

No meillä on samanlaista, alkuviikosta tein selväks et nyt tulee tilanteeseen muutos tai tässä aletaan tekemään muita ratkaisuja, mä en ainakaa jaksa olla kenenkää kynnysmatto...

Mun mielestä ei ole reilua tuollainen...
Meillä mies on päivät töissä ja minä hoidan vauvaa sekä kodin. Kun mies tulee kotiin jaamme hommat ja usein mies hoitaa vauvaa enemmän iltaisin kuin minä, koska haluaa touhuta vauvan kanssa. Molemmilla on myös omia harrastuksia joissa käydään ja toinen hoitaa vauvaa silloin.

Näin meillä: Kun mies tulee kotiin alkaa minun vapaa-aika ja mies saa olla vauvan (10kk) kanssa. Vauva menee nukkumaan jo klo 20, eli jos mies ei heti viettäisi lapsen kanssa aikaa ei hän näkisi tätä koko päivänä. Sitten klo 20 alkaa molempien vapaa-aika, mutta yleensä mies saa vielä tehdä osuutensa kotitöistä.

Sitä puhelinta ei tosiaan kannata ottaa lenkille mukaan!
Kyllä ne kotona pärjää, kun on pakko, mutta kun tietävät, että sulle voi soittaa, niin toki soittelevat sieltä kotoa.
Monesti kuitenkin äiti itse on opettanut miehen "avuttomaksi":aina kun mies tekee jotain, mennään viereen seisomaan ja neuvomaan. Lopulta toinen ei viitti edes yrittää, eli se kun pyytää miestä tekemään jotain, on miehelle lupa tehdä, koska jos hän tekisi oma-aloitteisesti, vieressä olisi kokoajan neuvoja. itse ainakin tunnistan tuota paljon, on todella vaikeaa päästää irti vallasta ja hyväksyä, että muutkin osaa tehdä asioita ja ei haittaa, vaikka niitä ei tehdä minun tavalla.
Miksi se ilta tv:n ääressä ei voisi olla yhteistä vapaa-aikaa?

Yhteistyössä