Jakkaralla synnyttäminen vs. puoli-istuvassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kiin

Aktiivinen jäsen
05.10.2004
7 343
0
36
Kumpi on tuntunut paremmalta asennolta?
Mie synnytin pojan puoli-istuvassa, vaikka olisin jakkaralle halunnut. Puoli-istuvassa kuitenkin nivusiin tuli aina supistuksen aikana ponnistusvaiheessa pistävä kipu ja tuntu, että on pakko saada jalat suorempaan (oli koukussa lähes mahan päällä, kun oli kätilöiden lanteillä jalkapohjat). Onko tuo tunne samanlainen jakkaralla, kun jalat on koukussa?

Ei mulla ollu kyllä ekalla kerralla tollasta oloa. Toka piti ponnistaa jakkaralla, mutta oli sit pakko siirtyä sänkyyn kun reisilihas revähti, enkä saanu tuettuu siihen jalkaan ollenkaan. Tällasiakin synnytysvammoja siis voi näemmä tulla :whistle:
Eihän ne jalat jakkarralla oo ihan samallailla koukussa kuitenkaan.

joista kaksi jakkaralla (eka ja kolmas). Toka oli pakko olla puoli-istuvassa, kun sydänäänet laski. Nyt kun voin vertailla, tiedän että mun kohdalla jakkara on ihan huippu: luonnollisen tuntuinen asento, jossa ei tartte puskea vastamäkeen :-) todellakin toivon että saan myös neljännen jakkaralla synnyttää.
Olen muuten yrittänyt ponnistaa myös kontillani ja kyljelläni, mutta jakkara oli "mun juttu".

Minä ponnistin kakkosen jakkaralla, tai tuohan tuli niin ku sampanjapullon korkki, joten seuraavat sitten ihan puoli-istuvassa olen sovinnolla ponnistanut, oli minulle liian raju ja nopea kokemus tuo, sain kamalat turvotukset alapäähän, enkä voinut edes istua. Samaten tyttö oli aivan mustelmilla. Muutenhan tuo oli aika hyvä asento, mies oli takana istumassa ja tuki asentoa. Se miltä se asentona tuntuu, niin aivan erilaiselta kuin puoli-istuvana. Siinä tuntui ainakin minusta siltä, että en pysty hallitsemaan ponnistamistani ollenkaan, vaan että lapsi vaan tulee ulos ja kovalla voimalla.

Minä kanssa nojailin sänkyyn ja olin seisaallaan. Pakko myöntää, että maan vetovoima teki kummasti tehtävänsä. Se sängyllä olo on kuin ylämäkeen ponnistais. Jakkarasta en osaa sanoa.

Yhteistyössä