Jäisittekö jo näillä oireilla sairaslomalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapp

Vieras
* Nenä tukossa, ilmeisesti poskiontelon tulehdus alkamassa, päätä vihloo kun laittaa alaspäin ja oikea poski tuntuu aralta.
* Kurkku kipeä.
* Oikeaa korvaa vihloo välillä todella kovasti
* Alkava yskä, keuhkoja "kutittaa" ja henkeä ahdistaa kun liikun enemmän.
* Ääni paineessa

Jos ette jäisi, haittaisiko teitä, jos huomaisitte teitä hoitavassa sairaanhoitajassa nuo oireet, jotka näkyy päälle päin? Kuumetta ei ole, lämpöä oli illalla vähän yli 37.

[QUOTE="vieras";28827299]En jäisi. Olen yrittäjä.
Outoa, jos sairaanhoitaja ei osaa itse arvioida, onko työkunnossa.[/QUOTE]

Itsekin sh ja sama ongelma mulla. Kun periaatteessa voisi vielä olla työkuntoinen, mutta silti vaikea määrittää se raja, missä potilas kokee hoitajan oireet jo liian "suurina".

Ja milloin oikeasti kuuntelee omia tuntemuksia sen sijaan, että lähtee töihin, ettei työkavereille tule lisätyötä - oman voinnin kustannuksellakin. Kaikille ei edes nouse kuumetta, mutta vointi voi siitä huolimatta olla kurja.

Jäisin pois, mutta mulla onkin fyysisesti raskas työ, ja noilla oireilla kerran pari päivää sinnittelin töissä ja jouduin sitten olemaan 2 viikkoa pois, jos oisin heti jäänyt kotiin lepämään olisin selvinnyt 2-3 päivän poissaololla.

Flunssainen olo johon liittyy nuhaa ja yskää; jäisin kotiin. Tukkoinen olo ja vuotava nenä, allerginen aivastelu; en jäisi kotiin. Toisesta ihmisestä en pystyisi arvioimaan kummasta on kysymys joten ei haittaisi vaikka hoitaja on nuhainen. Poskiontelo tulehduksen kera olen töissä ollut.

Kai nyt sh tietää että jos itsellä on tunne että on tulossa kipeäski niin tauti on tarttuvassa vaiheessa. Joten kun menet sinne sairaiden potilaiden sekaan niin levität sitä tautia sinne. Jollekin potilaalle pelkkä flunssa voi kehittyä vakavaksi taudiksi esim. keuhkokuumeeksi.

Mitä nykyajan sairaanhoitajia vaivaa kun ajattelevat työasioissakin ensin itseään ja sitten vasta potilaitaan? Ketä varten ne siellä töissä oiken ovat? Kenen terveyttä siellä pitää ensikädessä miettiä?

Mä en vois jäädä pois töistä, enkä usko että mulle noilla oireilla sairaslomaa kirjoitettais. Mulla tarttee olla oikeasti kuumetta ennen kuin voin myöntää itselleni olevani sairaana. Nuha ja yskä monasti mulla kestää sen pari viikkoa, niin kauan en taitais mistään töistä voida olla pois...

Nykyään jäisin (kunto heikko vaikean sairauden jälkeen, infektio laskee kunnon niin nopeasti että en pysty töihin - pääsen helpommalla, jos jään heti pois ja pyrin parantamaan itseni nopeasti). Nuorempana en olisi jäänyt, mikä ei välttämättä hyvä juttu. Olen lääkäri. Jos lääkäri jää sairauden vuoksi pois, maailma kaatuu, tai niin ainakin kuvittelin nuorempana.

Jos minua hoitaisi sairaanhoitaja, joka niiskuttaisi, köhisi ja vaikuttaisi flunssaiselta, niin nykyisin kyllä häntä kovin kavahtaisin. Ei ole kivaa kun oma immuunijärjestelmä on hauras, ja hoitohenkilökunta tuo tautia varta vasten nenän ulottuville -

Mulla on ihan samat oireet. En jäänyt sairaslomalle, mutta kävin kyllä lääkärissä. Sain antibiootin korvatulehdukseen. Buranaa ja panadolia yhtäaikaa niin jaksaa :D Onneksi kuuri alkoi puremaan nopeasti.

Yhteistyössä