Jäipä ikävä fiilis lasten hoitoonviemisestä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evelyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

evelyn

Vieras

Vein muksut hoitopaikkaan, ja olin siinä vielä pienemmälle sanomassa heippa, kun huomasin että isompi oli menossa muiden lasten leikkiin. Yksi lapsista sanoi kovaäänisesti, että ei oteta Jussia ollenkaan leikkiin, ei päästetä sitä, mä en tykkää Jussista. Muut lapset siinä sanoivat, että saa se tulla, mutta tämä yksi siinä intti että minä en tykkää siitä, ei päästetä sitä mukaan. Se on ihan tyhmä, enkä mä tykkää siitä.

Meidän poika siinä silmät pyöreinä suruissaan katseli, minusta haki apua. Hoitaja tuntui lopulta puuttuvan asiaan vain siksi, että minä olin jäänyt paikalle seuraamaan tilannetta :(

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
elämä on kuule sellasta. muistele vain omaa lapsuuttasi. ei vanhempien roolina olekaan puuttua tollasiin, ei ne lapset muuten ikinä opi sosiaalisia taitoja.

Sosiaalisia taitojako on toisten tyhmättely, ja sulkeminen ulkopuolelle?

Niiden hoitajienhan siihen pitää puuttua, ei ne lapset sitä itsekseen opi vaan esimerkin kautta :(

elämä on kuule sellasta. muistele vain omaa lapsuuttasi. ei vanhempien roolina olekaan puuttua tollasiin, ei ne lapset muuten ikinä opi sosiaalisia taitoja.

Mikä on sosiaalista taitoa? Sulkea joku leikin ulkopuolella vai kestää tuo ulkopuoliseksi jätetyn asema?

lapsen pitää ite oppia puolustamaan itteään, eikä äitin. totta kai hoidossa hoitaja kattoo, että homma on hanskassa, mutta voivoi, jos erkki ei ite osaa hankkia kavereita, niin äitinkö niitä pitää hankkia?

lapsen pitää ite oppia puolustamaan itteään, eikä äitin. totta kai hoidossa hoitaja kattoo, että homma on hanskassa, mutta voivoi, jos erkki ei ite osaa hankkia kavereita, niin äitinkö niitä pitää hankkia?

Ei taida olla epäselvää, että kummantyyppisiä lapsia tuollaisista äideistä sikiää :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei taida olla epäselvää, että kummantyyppisiä lapsia tuollaisista äideistä sikiää :/

sellasia, jotka ei täällä ruikuta, ettei oo kamuja.

Lapsella on kavereita siellä, ja nämä kaverit olivat siinäkin sanomassa että eikun päästetäänpä, me halutaan se leikkiin. Mutta mun mielestä silti hoitajien olis pitänyt puuttua asiaan siinä vaiheessa, kun aletaan haukkua tyhmäksi. Vai annatteko te lastenne haukkua muita, ilman että puututte asiaan? :o

sellasia, jotka ei täällä ruikuta, ettei oo kamuja.

Voi kamala kun mun tekee pahaa sun lastesi puolesta :( Ja sinunkin, sulla taitaa olla aika paha olo tai sitten olet muuten vain empatiakyvytön :( Ilmeisesti sinullekaan ei ole sitä esimerkkiä sosiaalisista taidoista näytetty, kun kuvittelet että se on sama kuin toisten mollaaminen, epäkohteliaisuus ja ilkeys.

No jäi varmaan tosi kurja fiilis...

Kyllä mäkin olettaisin että hoitajat puuttuu tollaseen. Potentiaalinen koulukiusaaja tää lapsi joka ei Jussia mukaan huolinu... Olisko siinä aamutohinassa hoitajilla ollu sitte kiirusta ja siks puuttuminen kesti?

Hankalia juttuja mutta kyllä sun poika varmasti pärjää kun oli siinä joukossa häntä puolustaneitakin.

Aika moni lapsi tuota jossakin vaiheessa tekee, jopa omakin saattaa tehdä ;) En tiedä minkä ikäisestä kyse, mutta lasten kannattaa antaa myös keskenään rakentaa leikkinsä ja kaverisuhteensa. Liika suojelu voi olla karhunpalvelus.

Haukkumiseen, kiusaamiseen tms. pitää tietysti aina puuttua.

Varmasti tuli suru olo tuollasesta. Mut hyvä että muut lapset halus poikas leikkiin mukaan eikä lähteneet mukaan tuommoseen.
Kyl mun mielestä hoitajien pitäis tuollaseen nimittelyyn puuttua.

Tässä on kyllä osatotuus, valitettavasti. Toki kaikkien pitää pitää toistensa puolta ja vanhempien lapsiaan opettaa, että ei saa kiusata. Mutta lasten kyllä pitää yrittää pärjätä ite ns. lapsimaailmassa.

Yhteistyössä