Jaiks!! Kananomistajat auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Mä olen kanavahtina, ja yksi kana on hukassa. :o Ne siis tepsuttelee päivät pitkät tuossa pihalla, ja omistajat sanoi, että illalla menevät itse sisään kymmenen maissa/kymmeneen mennessä, ja niin ovat tehneetkin perjantaista alkaen.No, nyt yksi kana on hukassa. :o Ei ollut orrella istumassa, ei missään pihassa. Mitä mää nyt teen? :o huutelin tossa pihassa siihen tyyliin millä ne normaalisti saa paikalle, kiertelin aitat, puuvajat, ojanpohjat. Kissa juoksenteli siellä pihalla, enkä uskaltanut jättää kanalan ovea sen takia auki. :/ Voiko kissa tappaa kanan? :|

*röyh*
n035.gif

Jos on saman talon kissa niin ei varmaan tapa.
Kettu on paha ja haukka voi myös viedä. Joskus ne kyllä voi haahuilla metsässäki .
Onko kuinka kauan ollut kateissa ts. milloin näit kanan viimeksi?

Meillä oli kanoja kun olin pieni ja teini-ikään saakka joten olen vähän tottunut niihin.
Jos kanat on ihan vapaana pihalla ja luonnossa, omistajatkin varmaan kyllä sen tiedostaa että ne on silloin "luonnon armoilla" ja joku peto voi viedä.
Eikä se sun vika ole jos joku hukkuu.
Onko paljon kanoja? Toivottavasti löytyy!!

No se kana löytyi. :D Kamala kaakatus kuului pihalta ja siellä se kadonnut kananen oli. :heart: Mä kyllä ajattelin, että näyttää vähän huonolta, kun ensin mä teen aloituksen jossa kysyn reseptejä kokonaisen kukon valmistamiseen ja sitten valitan että kana on hukassa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No se kana löytyi. :D Kamala kaakatus kuului pihalta ja siellä se kadonnut kananen oli. :heart: Mä kyllä ajattelin, että näyttää vähän huonolta, kun ensin mä teen aloituksen jossa kysyn reseptejä kokonaisen kukon valmistamiseen ja sitten valitan että kana on hukassa. :D

:laugh: :D

:laugh:

Peitetarinakin valmiina: "Kissa oli, ihan varmasti!"

huutelin tossa pihassa siihen tyyliin millä ne normaalisti saa paikalle

Oletkos koskaan kuullut, kuinka kettu saa kanan huijattua saaliiksi? ;) Se kaivautuu maahan ja ääntelee kuin mato. :D

Mä näen sut sieluni silmin kulkemassa ympäri pihaa ja huutelevan " tipu, tipu, täällä mato".
Sori :ashamed: .

Onneksi lintu löytyi.

:whistle:

:laugh: :laugh: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Jospa tämänpäiväiset myrskytuulet vei sen kanan

Täällä ei oo ollut mitään myrskytuulta. :kieh:

Menit siis karkuun tilaamaani ylläriä

Sun osoite on vissiin pielessä? Ei Satakunnassa mitään myrskyä ole.

:laugh: :laugh: Sä olet kyllä ihan yliveto :D :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
huutelin tossa pihassa siihen tyyliin millä ne normaalisti saa paikalle

Oletkos koskaan kuullut, kuinka kettu saa kanan huijattua saaliiksi? ;) Se kaivautuu maahan ja ääntelee kuin mato. :D

Mä näen sut sieluni silmin kulkemassa ympäri pihaa ja huutelevan " tipu, tipu, täällä mato".
Sori :ashamed: .

Onneksi lintu löytyi.

No itseasiassa mä kuljeskelin ympäri pihaa huutelemassa poot pot poot pot potpot... :D Mutta ei se ryökälee vastannut, vasta myöhemmin kuulin kun se karjui pihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Rane:
No itseasiassa mä kuljeskelin ympäri pihaa huutelemassa poot pot poot pot potpot... :D Mutta ei se ryökälee vastannut, vasta myöhemmin kuulin kun se karjui pihalla.

Se oli ollut jossain munimassa!

No tätä mä justiinsa kuule Tytsille pohdin! :D Jos se kävikin laittamassa munat jonnekin piiloon, ihan samalla lailla se kaakatti kun ne yleensäkin tekee jos ne on istumassa ison munakasan päällä. Mistähän niitä munia nyt sitten lähtee etsimään. :o

Mistähän niitä munia nyt sitten lähtee etsimään. :o

Vapaan kanan munien ongelma on juuri tuo!
Siinäpä sulla kyllä sitten on käsissäs kait lähes aitoja vapaan kana munia, jos ne vain löydät!

:D No näinhän se on. Yleensä ne laittaa munat kanalaan omaan pesään tai vintin ylisille heinäpaalin päälle tehtyyn pesään, mutta ei toi kana ollut kummassakaan. :o Tänään iltapäivällä hain jo 7 munaa, ei kai ne nyt paljoa enempää päivässä teekään.

Meillä oli (siis lapsuudenkodissa) muutamana kesänä kanoja, ne oli kivoja. Ei kyllä paistiksi laitettu, mut munia syötiin toki ja oli hyviä. Sillonen kissa pelkäs niitä kanoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Meillä oli (siis lapsuudenkodissa) muutamana kesänä kanoja, ne oli kivoja. Ei kyllä paistiksi laitettu, mut munia syötiin toki ja oli hyviä. Sillonen kissa pelkäs niitä kanoja.

Kanat on niin ihania. :heart: Nää on vaan hoitokanoja, ollaan huushollia pitämässä kun omistajat on poissa. Ei näistäkään kanoista paistia saa, mutta viime kesänä ne sai tipuja, joista osa oli sitten kukkoja ja niille kävi hiukan huonosti sitten kun ne vähän kasvoi. :/ Ja emäntä sanoi, että mä saisin syödä ne tuolta pakkasesta nyt, koska tämä huushollin lapset ei niitä kuulemma suostu syömään.

Se oli ollut jossain munimassa!

Just näin! :D Kanat pitää armotonta meteliä munimisen jälkeen, kiroavat kai törkeen kipeetä takamustaan :D

Yhteistyössä