Jäi taas vaan n.500e koko ens kuulle käyttörahaa!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hitsiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hitsiläinen

Vieras

Voi hittolainen ku tää eläminen on kallista!Maksoin laskut,loput tän kuun laskut mitkä piti maksaa,niin jäi tilille pikkusen yli 80e ja huomenna tulee n.500e tilille.Lapsilisät melkein jo meniki heti sillon ku tilille tuli kun maksoin EKAN pinon laskuja!!!!Nyt pitäis sit pärjätä ens kuu tollasilla....Ja mies jää pakkolomalle parin viikon kuluttua!!!KÄÄK!Kyllä tää kotiäitiys ja pakkolomat on niiiiin"ihanaa"!!!!??!!

Minkä kokoinen perhe sinulla on? Minusta tuo 500 on suuri summa, jos kerta on laskutkin jo maksettu. Meillä kolmihenkinen perhe ja odotan toista, meillä jää vuokran jälkeen käteen tuo 500 mistä olis sit maksettava kaikki laskut ja vielä ruokakin.

Tiukkaa tulee varmaan tekemään... Meillä ei riittäs mitenkään... Miehen työmatkoihin menee jo 200-300e kuussa+muut ajot. Meille ei jää centtiäkään, kun mies oli pakkolomalla viime kuussa. Mutta täytynee toivoa, että appivanhemmat antas lainaan. Mun äippärahat tulee vasta 17.pvä. Huomenna tulee tiliä sen verran et vuokran saa maksettua ja jää ehkä pari sataa ja taitaa pari sataa olla ennestään.

Meillä menee joka kuukausi jopa miinuksen puolelle... Mulla esim. tänä vuonna tulot - menot = -1000 euroa. Onneksi on vielä parituhatta säästössä pahanpäivän varalle niin pärjätään siihen asti että vanhempainvapaani loppuu ja menen töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu,tuntuis et'kyllähän toi suht'iso summa olis,mut meitä on 7 henkeä ja RUOKA jo maksaa...=(

No tuolla summalla saa takuulla 7 hengelle sapuskat. Meillä on vielä isompi porukka, eikä tällä hetkellä ole käyttörahaa kuin 20e. Maanataina tulee lisää. Osa lapsista vielä odottelee aikaa, jolloin olisi varaa ostaa kesäkengät tai takki.

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Juu,tuntuis et'kyllähän toi suht'iso summa olis,mut meitä on 7 henkeä ja RUOKA jo maksaa...=(

No tuolla summalla saa takuulla 7 hengelle sapuskat. Meillä on vielä isompi porukka, eikä tällä hetkellä ole käyttörahaa kuin 20e. Maanataina tulee lisää. Osa lapsista vielä odottelee aikaa, jolloin olisi varaa ostaa kesäkengät tai takki.

varmaan mukavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaahas. No, minun tuloni ovat kuukaudessa 600 euroa, josta 300 euroa menee vuokraan ja satanen muihin laskuihin.

Silti pärjään.

Että sulla jäis 200 kuussa vuokran jälkeen? etkö saa asumiseen tukea, onko sulla miestä kellä on tuloja, minkäkokoinen perhe kyseessä?

Jaahas. No, minun tuloni ovat kuukaudessa 600 euroa, josta 300 euroa menee vuokraan ja satanen muihin laskuihin.

Silti pärjään.

Tota tota.... Jos näin on, olet oikeutettu saamaan toimeentulotukea. Yksinäiselle ihmiselle jo perusosa on n. 417 euroa, parisuhteessa elävälle n. 380. Siihen lisätään vielä pakolliset, kuten asumismenot ja sairauskulut. Mars sossuun siitä!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lila:

Silti pärjään.

Tota tota.... Jos näin on, olet oikeutettu saamaan toimeentulotukea. Yksinäiselle ihmiselle jo perusosa on n. 417 euroa, parisuhteessa elävälle n. 380. Siihen lisätään vielä pakolliset, kuten asumismenot ja sairauskulut. Mars sossuun siitä!! :)

On kyllä aika pienet menot jos kuussa menee vain 100 euroa laskuihin...

Näyttää siltä että jotkut onnekkaat pärjää pienemmälläkin summalla kuussa!Onnea vaan niille!Mutta kun on kyseessä kolme murkkuikästä ja kaks alle kouluikästä,niin ne menot on ruuan lisäks vielä vaatteet,harrastukset ja ns.lasten(isompien)"omat menot"=)!!Ja itelle ei sit jääkään mitään omiin asioihin,mut näin on koitettu elellä ja koitetaan pärjätä!Niin ja lisäks autokin vie oman kulunsa...Nyt sit kommentoidaan et'onko pakko mennä autolla?!?Mut kyllä useimmiten,ei aina.

Näyttää siltä että jotkut onnekkaat pärjää pienemmälläkin summalla kuussa!Onnea vaan niille!Mutta kun on kyseessä kolme murkkuikästä ja kaks alle kouluikästä,niin ne menot on ruuan lisäks vielä vaatteet,harrastukset ja ns.lasten(isompien)"omat menot"=)!!Ja itelle ei sit jääkään mitään omiin asioihin,mut näin on koitettu elellä ja koitetaan pärjätä!Niin ja lisäks autokin vie oman kulunsa...Nyt sit kommentoidaan et'onko pakko mennä autolla?!?Mut kyllä useimmiten,ei aina.

Miellä kans 7 henkeä, on teiniä ja pienempää.. Olen mielestäni hyvin nuuka, ja teen ruuan itse ja yksinkertaisista ja halvoista aineista. Viikossa menee silti vähintään 120 euroa ruokakauppaan. Siis jos oikein nuukailee, muuten menis varmaan 200! Eli kyllä mun mielestä toi 500 koko kulle on tosi vähän. Ehkä sillä sen yhden kk pärjää, kun oikein käyttää mielikuvitusta ja syö kaikki kaapit ja pakkasen tyhjiksi. Mutta pysyväksi olotilaksi liian rankkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Tiukkaa tulee varmaan tekemään... Meillä ei riittäs mitenkään... Miehen työmatkoihin menee jo 200-300e kuussa+muut ajot. Meille ei jää centtiäkään, kun mies oli pakkolomalla viime kuussa. Mutta täytynee toivoa, että appivanhemmat antas lainaan. Mun äippärahat tulee vasta 17.pvä. Huomenna tulee tiliä sen verran et vuokran saa maksettua ja jää ehkä pari sataa ja taitaa pari sataa olla ennestään.

Tääpäs on tyhmä perhe... Aikuiset ihmiset laskee tulonsa ja menonsa ja miettivät esim. asuinpaikkansa niin, että työmatkoihin ei mene 300 euroa kuussa. Sitten ollaan äiskän ja iskän rahapussilla, kun itse, omaa tyhmyyttään, ei osata alkeellisintaakaan elämän hallintaa.

Yhteistyössä