jäi sitte palkasta alle 400e loppukuulle rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piitu"

Vieras
kyllä se pistää itkettään kuin huono palkka onkaan.. mitenhän sitä sais ittensä opiskelemaan jotain parempaa?

pärjäisittekö tuolla rahalla? laskut siis maksettu, paitsi kuun puolessa välissä pitäisi tulla yht 30-40e kännykkä- ja nettilasku. meitä on vaan minä ja lapsi 3v. en osaa elää säästeliäästi ja bensaan menee luvattoman paljon rahaa. ainaki 120e/kk ellei enemmänkin. työmatka 20km suuntaansa plus siihen kaiki turhat ajot.

pitäis kesävaatteita ostaa tytölle, ja itelle. ääh ei oo kivaa laskea rahoja viikonloppunakin oli tarkotus lähteä juhlimaan vaan ei enää huvita kun siihenkin menee niin kauheesti rahaa.

jo tiiän et monilla on vielä vähemmän rahaa ja me kyllä pakolliset menot näillä tuloilla katetaan mutta vituttaa kun ei saa mitään extraa ja joutuu miettimään et raskiiko nyt ostella kesävaatteita ollenkaan. hohhohi. ja siis käyn itse töissä, en saa muita tukia ku lapsilisän johon yh korotuksen. talven tein töitä n 50h /viikossa ja tulot oli sen mukaiset etten asumistukia saa. nyt sitte slle aattelin "lomailla" ja tehä töitä vaan 30h/viikko ja voi helvetti kuinka huono tili tuli..... pitää ettiä joku mies elättään.

Ja mä justiinsa eilen tuuletin kun jäi 210e loppukuuksi ruokarahaa. :D
Oikeastikin tuuletin, normaalisti jää alle 150e. Ja meitä on kaksi lasta ja kaksi aikuista.

siis tuoko on tosissaan susta vähän? :D meitä 2 aikuista ja 1 lapsi, niin monesti jää kuussa vaan 200 e :D ellei vähemmänkin. että ihan hyvin pärjäät kuule! :D

Ei se, että joku on tottunut pärjäämään vielä vähemmällä, tarkoita, etteikö toi voisi olla vähän ap:lle. Juurihan hän kertoi, että yleensä tekee pidempää päivää.

Toinen asia sitten onkin se, että miten pienempi palkka voi olla "yllätys", jos tietoisesti tekee vähemmän tunteja. :) Siis fiksua olisi tietenkin säästää talvella kun tekee niitä pidempiä päiviä, että kesällä olisi sitten varaa ottaa lunkimmin. Mutta ap itse sanoikin, että ei osaa käyttää rahaa järkevästi, joten se on ihan oma valinta silloin kituutella kesällä...

Yhteistyössä