jahas,nyt en sitten näköjään voi syödä enää persikkaakaan =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan...

Vieras
Äsken söin ja kauhee kutina suussa,kurkussa ja korvissa =( Lista sen kun kasvaa,muutamana viime vuotena on tullut pikkuhiljaa lisää mitä en voi syödä:kirsikka,porkkana,omena,kiivi,päärynä ja nyt persikka (muistinkohan kaikki).Mitähän seuraavaksi?Koita tässä sitten syödä terveellisesti =( Onneksi on marjojakin olemassa.

Sinuna menisin lääkäriin ja pyrkisin saamaan neuvoja kotona tehtävää siedätyshoitoa varten. Oman terveydenkin takia. Jos on liian kauan erossa joistain aineista, voi seuraava allerginen reaktio olla tosi paha. Mun pitää syödä pähkinöitä riittävin väliajoin, tai oireita alkaa tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Sinuna menisin lääkäriin ja pyrkisin saamaan neuvoja kotona tehtävää siedätyshoitoa varten. Oman terveydenkin takia. Jos on liian kauan erossa joistain aineista, voi seuraava allerginen reaktio olla tosi paha. Mun pitää syödä pähkinöitä riittävin väliajoin, tai oireita alkaa tulla.

Ainoat mistä olen pysytellyt kokonaan erossa on kirsikat,niistä tuli aikoinaan kaikkein pahin reaktio.Muita tulee aina pieniä paloja maisteltua,kun lapsille tarjoaa.Mut ei niitä pysty ottaan ku yhden pienen suupalan,kun jo alkaa kutiseen.Lääkärissä en ole koskaan asian kanssa käynyt,itsekseni olen vaan todennut ja sitten vältellyt.

Toi on ikävää.. :( Mulla on kans alkanu nyt aikuisiällä lisääntyyn allergiat. Aiemmin oli ainoostaan omena mutta nyt on taas jo vaikka mitä. Tuntuu että viedään viimesetki terveelliset herkut, meloneista oon tykänny kauheesti mutta nyt ei pysty ees vesimelonia syömään, viimeks ku söin ni alko kutisee suuta ihan hirveesti ja turpos toinen puoli kielestä ja kurkusta.

Tänään söin paprikaa (joka on kans mun suurinta herkkua) ja kauhee polte sen jälkee suussa.. Enpä uskalla enää testata ku pelkään sitä kurkun turpoamista, on aika pelottavan tuntosta.. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Toi on ikävää.. :( Mulla on kans alkanu nyt aikuisiällä lisääntyyn allergiat. Aiemmin oli ainoostaan omena mutta nyt on taas jo vaikka mitä. Tuntuu että viedään viimesetki terveelliset herkut, meloneista oon tykänny kauheesti mutta nyt ei pysty ees vesimelonia syömään, viimeks ku söin ni alko kutisee suuta ihan hirveesti ja turpos toinen puoli kielestä ja kurkusta.

Tänään söin paprikaa (joka on kans mun suurinta herkkua) ja kauhee polte sen jälkee suussa.. Enpä uskalla enää testata ku pelkään sitä kurkun turpoamista, on aika pelottavan tuntosta.. :|

Juu,se on kyllä kauheen voimaton tunne itsellä,kun oireet alkaa.Mullakaan ei ollut ennen kuin kirsikat vaan,nyt raskauksien aikana ja jälkeen on tullut kaikki muut.Onneksi pystyn vielä melonia ja paprikaa sentään syömään,ne on mustakin namia.Eniten ehkä harmittaa,että ei nykyään voi syödä edes tuoreita kotimaisia omenoitakaan =(

Ootko sä käynyt missään virallisissa allergiatesteissä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu,se on kyllä kauheen voimaton tunne itsellä,kun oireet alkaa.Mullakaan ei ollut ennen kuin kirsikat vaan,nyt raskauksien aikana ja jälkeen on tullut kaikki muut.Onneksi pystyn vielä melonia ja paprikaa sentään syömään,ne on mustakin namia.Eniten ehkä harmittaa,että ei nykyään voi syödä edes tuoreita kotimaisia omenoitakaan =(

Ootko sä käynyt missään virallisissa allergiatesteissä?

Mä oon penskana käyny allergiatesteissä ja sillon todettiin siitepölyallergiat, koira- ja kissa-allergia ja omena, persikkaa, porkkana, raaka peruna jne.

Aikasemmin hävis nuo ruoka-aineallergiat niin ettei ollu muuta ku omena, raskausaikana ei ollu allergioita ollenkaan mutta parin viime vuoden aikana on tullu kaikki takas ja kasa uusiaki, niinku nuo melonitki. Nuo kurkun turpoomiset on kans tullu vasta vuoden sisään. Samoten jos täytyy pottuja kuoria niin niistä tulee ihan järkyttävä kutina käsiin ja menee ihan punaseks.

Tekis ihan hirveesti mieli vihreetä omenaa, sellasta oikeen mehukasta ja kirpeetä!! |O Joskus aiemmin söin omenan vaikka siitä ihan järkyttävä kurkun kutina tuliki, niin kovasti teki mieli. Nyt ei enää uskalla ku pelottaa että koko hemmetin kurkku turpoo umpeen..