Jaha, no ollaan sitten nirsoja... (allergiavalitusta, pitkää vuodatusta, vinkunaa)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
tuli tästä ketjusta mieleen ku sukulaispojalla on todettu maitoproteiiniallergia ja pojan äiti otti asian todesta vasta monta kuukautta diagnoosin jälkeen ku totesi että poika on jatkuvalla ripulilla ja ihottuma senku lisääntyy ja lopetti maitotuotteet kokonaan. miksei voi ottaa todesta ku jotain diagnosoidaan ja oireet on selvät?

Mä muuten aloin tämän ketjun seurauksena miettimään mitäs allergioita sulla olikaan, osan ainakin muistin. Tai luulen muistavani :D

voih, niitä on tullu lisää niitä ruoka-aineita mistä tulee oireita. ja nyt on jo siitepölytki listalla :D

tuli tästä ketjusta mieleen ku sukulaispojalla on todettu maitoproteiiniallergia ja pojan äiti otti asian todesta vasta monta kuukautta diagnoosin jälkeen ku totesi että poika on jatkuvalla ripulilla ja ihottuma senku lisääntyy ja lopetti maitotuotteet kokonaan. miksei voi ottaa todesta ku jotain diagnosoidaan ja oireet on selvät?

Mä muuten aloin tämän ketjun seurauksena miettimään mitäs allergioita sulla olikaan, osan ainakin muistin. Tai luulen muistavani :D

voih, niitä on tullu lisää niitä ruoka-aineita mistä tulee oireita. ja nyt on jo siitepölytki listalla :D

No höh! Mullahan oli se etten voinut syödä hernekeittoa. Olin monta vuotta syömättä sitä, sitten maistoin sitä eikä tullut mitään oireita! Nyt mä voin taas syödä sitä ihanuutta! :D

No höh! Mullahan oli se etten voinut syödä hernekeittoa. Olin monta vuotta syömättä sitä, sitten maistoin sitä eikä tullut mitään oireita! Nyt mä voin taas syödä sitä ihanuutta! :D

mä en suostu syömään sitä edes telotuksen uhalla... yyh :snotty:

Sehän on hyvää! :D Harmitti aina kun haistoi sen, mutta ei voinut syödä. Tiedät varmaan oikein hyvin mitä tarkoitan, kun sulla paljon enemmän noita rajoituksia ja mukana varmaan sellaista mitä haluaisit syödä.

Sehän on hyvää! :D Harmitti aina kun haistoi sen, mutta ei voinut syödä. Tiedät varmaan oikein hyvin mitä tarkoitan, kun sulla paljon enemmän noita rajoituksia ja mukana varmaan sellaista mitä haluaisit syödä.

kyllä. voin vaan kateellisena kattoa vierestä ku ukko saa syödä kaikkea hyväskää mitä itte ei voi mennä laittamaan suuhunsa. mm. kanatortilla :headwall:

Miehelleni oli kouluaikoina sanottu (herneelle allerginen) hernekeittopäivänä, että jätä ne herneet syömättä... Tästä on jo tosin aikaa sellaiset parikymmentä vuotta. Ja tytön piti ihan viime viikolla syödä koulussa tomaattia, vaikka saa siitä rakkuloita suuhunsa. Ei ollut auttanut kun tyttö sanoi ettei voi syödä. Vastattiin, että pitää tuoda todistus allergiasta tai sitten syödä kiltisti. No, nyt on rakkulat suussa. Mutta ihmettelen, pitääkö mun tomaatin takia viedä tyttö allergiatesteihin, kun ei mitään muuta rajoitusta olla huomattu? Ihme ettei meidän sana riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miehelleni oli kouluaikoina sanottu (herneelle allerginen) hernekeittopäivänä, että jätä ne herneet syömättä... Tästä on jo tosin aikaa sellaiset parikymmentä vuotta. Ja tytön piti ihan viime viikolla syödä koulussa tomaattia, vaikka saa siitä rakkuloita suuhunsa. Ei ollut auttanut kun tyttö sanoi ettei voi syödä. Vastattiin, että pitää tuoda todistus allergiasta tai sitten syödä kiltisti. No, nyt on rakkulat suussa. Mutta ihmettelen, pitääkö mun tomaatin takia viedä tyttö allergiatesteihin, kun ei mitään muuta rajoitusta olla huomattu? Ihme ettei meidän sana riitä.

kantsii viedä ku se voi olla ristiallergia jostain muusta yhdistelmästä. ja tuleepa ainaki tarkistettua sitte kunnolla.

Miehelleni oli kouluaikoina sanottu (herneelle allerginen) hernekeittopäivänä, että jätä ne herneet syömättä

Mulla oli monta vuotta se, että voin syödä herneitä, mutta en voinut syödä sitä hernekeittoa. Huulet paisui, kitalakea ja kurkkua alkoi karvastella. Monta vuotta olin syömättä hernekeittoa, mutta nyt taas voin syödä sitä. Mulle on aina kouluissa riittänyt "todistukseksi" oma sana.

Meillä tytöllä omena-allergia ja lääkäri vain kirjoitti lapun ilman testejä. Kun noin nuorten (päiväkoti-ikäinen) suhteen on turha testailla, vaan vanhempien sana riittää. Onneksi päiväkodissa eivät syöttäneet ruokia vaan jättivät pois omenaa sisältävät. Todistuksen kumminkin vaativat, kun ruoka tulee keskuskeittiöltä. Onneksi allergia on sen verran lievä, että voi syödä paistettuja.

Jotkut ihmiset ei vaan tunnu tajuavan allergioita ennenkuin vaikka omassa perheessä joku tulee allergiseksi.. Työkaverin sukulaiset on suuttunut heidän perheelle siksi, kun eivät koskaan tule kylään (lapset allergisia kaikille eläimille ja kaikilla sukulaisilla koiria tai kissoja). Eivät vaan millään ymmärrä miksi eivät voi tulla.. :whistle:

Itse en onneksi ole allerginen millekään, mutta miehen lapsen kohdalla on saanut nähdä miten ihmiset ensinnäkin jaksaa päivitellä niitä allergioita :headwall: Ja lapselle se voi olla tosi inhottavaa, kun aina ihmetellään että mitä se nyt oikeasti voi edes syödä ja tehdään siitä kamalan iso numero.

Ap:n kaveria en ymmärrä ollenkaan, tosi typerää väittää nirsoksi kun allergioista on kyse!

Yhteistyössä