Jaettu IP-osoite joutunut estolistalle...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja via-ton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On tuosta jotakin hyötyäkin. Nyt opin käyttämään Proxy-palvelimia, joiden kautta voin mennä sivustolle anonyyminä kirjoittelemaan, eikä IP-osoitettani voi jäljittää.

[QUOTE="vieras";25539942]Älä nyt liiaksi tuudittaudu tuohon kuitenkaan. Jos jotain tarpeeksi vakavaa teet niin kyllä sut voi jäljittää vaikka piilottelisit kymmenen proxyn takana.[/QUOTE]

Kyllä noiden ulkomaalaisten anonyymiproxyjen jäljittäminen on jo aika työlästä.

Proxyjen takaa on kyllä mahdollista jäljittää, mutta on olemassa myös keinoja, jotka tekevät jäljittämisen täysin mahdottomaksi.

Saunalahdelta loppu IP-osoitteet. Joten nykyään osoitteet ovat jaettu useammalle. Joten jossain päin yksi törppö kirjottelee asiattomuuksia ja bannataan. Muut saman IP-osoitteen käyttäjät bannaantuvat samalla.

Sama juttu oli itselläni suomi24 keskustelussa. Empä edes viitsi sinne enää yrittää.

Saunalahdelta loppu IP-osoitteet. Joten nykyään osoitteet ovat jaettu useammalle. Joten jossain päin yksi törppö kirjottelee asiattomuuksia ja bannataan. Muut saman IP-osoitteen käyttäjät bannaantuvat samalla.

Sama juttu oli itselläni suomi24 keskustelussa. Empä edes viitsi sinne enää yrittää.

Miksi et vaihda IP-osoitetta IP-changerilla tai vaikka anonyymilla välityspalvelimella? Sen jälkeen on taas vapaa pääsy keskusteluihin.

Miten pitkään näillä changer-sivuilla piilotettu ip pysyy voimassa kun sen on laittanu jollekin esim. keskustelupalstalle? Pystyiskö sitä tarvittaessa purkaan, esim. jostain netin asetuksista? Mulla se on pysyny jo varmaan viikon vaikka kone ollu yön suljettuna.. Pystyykö sellasta käyttään useemmalla sivustolla samaan aikaan?

Mäkin rupesin jo epäilemään itseäni, että olen kirjoittanut tuonne jotain sopimatonta, mutta sitten muistin että en ole yli vuoteen kirjoittanut tuonne yhtään mitään.

Saunalahden mobiililaajakaista siis muullakin. Vituttaa vähän kun ei voi häröillä jonkun toisen bannien takia!

Itselläni on sama juttu. Jaettu IP-osoite. En kirjoittele törkeyksiä. Kirjoitin äsken asiasta Saunalahden asiakaspalveluun, josta vastataan kuulemma 2-3 päivän sisällä. Olen huomannut, että Suomi 24:llä se kestää yleensä noin päivän ajan. Mutta kyllä tämä sangen epämukavaa on, koska sitten vähän ajan päästä on taas bannissa, jota kestää yleensä se 1 vrk. Ajattelin jo että onko minulla sama IP-osoite jonkun räjäytysuhkailijan kanssa ja sitten tulee poliisi vähän ajan päästä ovelle ja väittää, että minä sen kirjoittanut olen. Eihän tässä muuten mitään, ei tuo Suomi24 niin erinomainen palsta ole, että sinne välttämättä päästä tarvitsisi.

Yhteistyössä