Jättirotuinen koira.Onko sinulla?

  • Viestiketjun aloittaja in lööv
  • Ensimmäinen viesti
in lööv
Puhun nyt esim.leonberginkoirasta,nöffistä tms.
Haluaisin kysyä kuinka paljon ruokintaan menee rahaa kuussa? Muita erityisiä kuluja isosta koosta johtuen?

Olen kovasti ihastunut leonberginkoiraan.Pian vuoden ajan tutustunut rotuun,mutta vielä pähkäilen noiden kulujen kanssa.Haluan tarjota koiralle parasta, mutta en itse ihan nuudeleitakaan suostu syömään sen takia.

Sellainen kysymys vielä,että onko kenelläkään jättirotua kerrostalossa? Miten sujuu esim. rappusten kulku?
 
Meillä on nöffi ja oikeesti.. ei ne niiin hirveesti syö, että konkurssi tulisi. Iso koko saa luulemaan, että ne syö älyttömiä määriä. En osaa nyt sanoa summaa / kk. Riippuu mitä ruokaa syöttää. Nöffeillekään ei saa pentuaikana syöttää mitään halvinta markettiruokaa. Eikä muillekaan isoille roduille. Eikä kai muillekaan, jos haluaa mahd. terveet lonkat ja muut nivelet.
 
Finttu
No ei meillä oo varsinaisesti jättirotua, mutta podhalanski kuitenkin. Asuttiin kaksikerroksisessa kerrostalossa tuon nykyisen tullessa, enää en ottais kerrostaloon moista eläintä. Siis onhan meillä nytkin kaksi kerrosta, missä koira liikkuu, mutta myös iso oma piha. Portaiden kulussa ei oo ongelmaa, vaikka on jo vanha ja nivelrikkoinen tapaus tämä meidän yksilö.
Kun koira on kasvukautensa päättänyt (noin 1½-2 vuotiaana) ja jos on muuten terve, niin ei siihen ruokintaan mene paljon enempää rahaa kuin pystukorvankaan ruokintaan.

Muuta erityistä isosta koosta johtuvaa: autoa on pakko miettiä uudelleen nyt kun vaunutkin matkustaa kohta mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Meillä on nöffi ja oikeesti.. ei ne niiin hirveesti syö, että konkurssi tulisi. Iso koko saa luulemaan, että ne syö älyttömiä määriä. En osaa nyt sanoa summaa / kk. Riippuu mitä ruokaa syöttää. Nöffeillekään ei saa pentuaikana syöttää mitään halvinta markettiruokaa. Eikä muillekaan isoille roduille. Eikä kai muillekaan, jos haluaa mahd. terveet lonkat ja muut nivelet.
Mun systerillä on nyt 8kk dogin pentu ja tuohon ruokintaan kuluu 100e ja vähän ylikin kk. Erityisruokia juuri tuosta lonkka/nivel syystä. Ja kasvaa niin nopeeta muutenkin, että tarvitsee omanlaisen ruokavalion.

 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja mirah:
[Mun systerillä on nyt 8kk dogin pentu ja tuohon ruokintaan kuluu 100e ja vähän ylikin kk. Erityisruokia juuri tuosta lonkka/nivel syystä. Ja kasvaa niin nopeeta muutenkin, että tarvitsee omanlaisen ruokavalion.
Se onkin vielä kasvuiässä. Silloin suurrotuisen koiran ruokinta maksaakin, mutta kasvun loputtua ei enää maksa juuri enempää kuin keskikokoisen koiran ruokintakaan.
 
Tiedä ajaako sun tarkoitusta, mut meillä on tanskandogi. Syö Jahti&Vahti energia ruokaa, kun ei oikeen meinaa pysyä kilot kyljissä, sen lisäksi koiranmakkaraa ja kaikki ruuantähteet menee... Kulut äkkiseltään laskettuna noin 40?/kk.

Meidän koira tuli kerrostalosta, sujuuhan se rappusten kulku kun opettaa.
Muista, että koira tarttee paljon liikuntaa ja aktiviteettejä ja naapurisovun säilyttämiseks ois hyvä mikäli koira ei kärsisi eroahdistuksista jne... Isolla rodulla kun on iso ääni, niin helposti tulee "kiittelyä" naapureilta jos vähän ääntään availee... :D

Harkitse rotu tarkkaan, onko aikaa isolle koiralle, tartteeko paljon turkkia hoitaa, mitä "rotuvikoja" on...

Mutta lykkyä koiran hankintaan!!

Itse oon sitä mieltä et on ihanaa kun joku on aina iloinen minun kotiintulostani, olen sitten ollut viikon poissa tai vienyt roskat...=)
 
Tinttara
Alkuperäinen kirjoittaja Liiko:
Tiedä ajaako sun tarkoitusta, mut meillä on tanskandogi. Syö Jahti&Vahti energia ruokaa, kun ei oikeen meinaa pysyä kilot kyljissä, sen lisäksi koiranmakkaraa ja kaikki ruuantähteet menee... Kulut äkkiseltään laskettuna noin 40?/kk.

Meidän koira tuli kerrostalosta, sujuuhan se rappusten kulku kun opettaa.
Muista, että koira tarttee paljon liikuntaa ja aktiviteettejä ja naapurisovun säilyttämiseks ois hyvä mikäli koira ei kärsisi eroahdistuksista jne... Isolla rodulla kun on iso ääni, niin helposti tulee "kiittelyä" naapureilta jos vähän ääntään availee... :D
meillä täsmälleen samoin, paitsi rotuna pyreneittenkoira. :)
 
vieras
Hauskaa lukea näitä summia mitä koiranruokintaan menee kuussa. :D Meillä tiibetinspanieli ja sen ruokaan ei kulu rahaa juuri yhtään. Nappulapussikin kestää iätajat. Jos ostaa jotain yksittäispakattuja ruokia niin sitten ruokaan on mahdollista laittaa euro per päivä, mutta koska koira on nirso niin niitäkään ei mene kuitenkaan päivittäin. Sanoisin siis että 10e kuussa on ihan maksimi. :D
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hauskaa lukea näitä summia mitä koiranruokintaan menee kuussa. :D Meillä tiibetinspanieli ja sen ruokaan ei kulu rahaa juuri yhtään. Nappulapussikin kestää iätajat. Jos ostaa jotain yksittäispakattuja ruokia niin sitten ruokaan on mahdollista laittaa euro per päivä, mutta koska koira on nirso niin niitäkään ei mene kuitenkaan päivittäin. Sanoisin siis että 10e kuussa on ihan maksimi. :D
Tiibetinspanieli onkin varsinainen jättirotu?
 
ei-ikinä-enää
Alkuperäinen kirjoittaja in lööv:
Sellainen kysymys vielä,että onko kenelläkään jättirotua kerrostalossa? Miten sujuu esim. rappusten kulku?
Kahden rottiksen alapuolella kerrostalossa asuneena sanon, että hermot oli mennä. Myös rappukäytävässä saivat aikaan aikamoista meteliä. En siis suosittelisi isoja koiria kerrostaloon. Koirakin nauttii varmaan enemmän esim. omakotitalossa asustamisesta, kun on enemmän tilaa ja oma pihakin.

 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hauskaa lukea näitä summia mitä koiranruokintaan menee kuussa. :D Meillä tiibetinspanieli ja sen ruokaan ei kulu rahaa juuri yhtään. Nappulapussikin kestää iätajat. Jos ostaa jotain yksittäispakattuja ruokia niin sitten ruokaan on mahdollista laittaa euro per päivä, mutta koska koira on nirso niin niitäkään ei mene kuitenkaan päivittäin. Sanoisin siis että 10e kuussa on ihan maksimi. :D
Tiibetinspanieli onkin varsinainen jättirotu?
No en kai minä väittänytkään, että se ois jättirotu. Totesinpa vaan, että hauska lukea noita summia kun oman koiran ruokintaan menee niin pieni summa etten edes jaksa laskea.
 
hankkimassa (ehkä) pentua
olen opiskelemaan lähdössa ensi syksynä ja haluaisin itselleni turvan matkaan. olen ajatellut tiibetinspanielia, olen lukenut niistä tosi paljon mutta kaikkea en ole vielä saanut selville, ajattelin jos saisisin täältä helppiä. Onko tipsuja kauheen vaikea kouluttaa itse? kuinka usein niitä tarvii rokottaa ja ovatko ne kalliita koiria elättää? olen täysin ihastunut tähän rotuunn!! vielä kun saisin vanhempani suostumaan niin menoks vaan. auttaaakaa muaa :D
 

Yhteistyössä