Moikka taas !
Ei oo paljon ehtiny täällä käydä, nopeesti vaan käyny lukemassa onko tullut uusia kommetteja tähän ketjuun :/
Neidin kanssa käytiin 4.11 8kk neuvolassa ja mitat oli 13080g ja 76cm.
Nyt siis kilo-kuukaudessa vauhti on tippunut puoleen kiloon.
Laitampa tähän nyt kaikki neuvolassa otetut mitat syntymästä 8kk ikään, niin saatte paremman käsityksen huimasta kasvusta. Ihan ekasta käynnistä synnytyksen jälkeen ei oo mittoja, kun ei ollu tuo minun oma neuvolakortti mukana.
Syntymämitat: 4780g, 55.5cm ja py 37.0cm
3vk: 5500g, 57.0cm ja py 38.0cm
6vk: 6590g, 59.6cm ja py 40.3cm
2kk: 7300g, 63.0cm ja py 41.3cm
3kk: 8300g, 65,5cm ja py 42.5cm
4kk: 9820g, 68.0cm ja py 43.5cm
5kk: 11080g, 70.5cm ja py 45.0cm
6kk: 12050g, 73.5cm ja py 45.5cm
8kk: 13080g, 76.0cm ja py 47.0cm
Kiva oisi lukea myös muitten lasten/vauvojen kasvusta
Vielä siitä 8kk neuvolasta sen verran tai oikeastaan lääkärineuvolasta,että laittovat sit tytön verikokeisiin tuon painon takia. Käytiin ja ei siellä onneks mitään ollu, kyllä olin muuten ihan paniikissa, kun mietin vaan että selviikö niistä kokeista jotakin. Onneks ne kuitenkin oli ok. Lähinnä lääkäri siis epäili kilpirauhasen vajaatoimintaa ja että siitä johtuis tuo lihominen. Ne ei vaan haluu uskoo sitä, että jos mie oon itekki ollu suurinpiirtein samankokonen vauvana niin miks ei vois tyttökin olla.
Sit se lääkäri kysy, että annanko sitten tytölle liian paljon ruokaa kun tuota tahtia kasvaa?
Mielestäni en anna ja mitä olen vertaillut muihin tuon ikäisten syöntimääriin niin syö jopa vähemmän ! Nyt oon antanu 4 kertaa päivässä ruokaa, ja tarvittaessa yhden välipalan. Riippuu aina vähän siitä mihin aikaan ollaan herätty ja miten nukkuu päikkäreitä.
Tammikuussa käydään 10kk neuvolassa sitten viimestä kertaa tuossa nykysessä paikassa, kun ois muutto sitten edessä. Saman paikkakunnan sisällä mut on eri neuvola tuolla "kirkonkylällä". Toivotaan, että ois yhtä mukava terkkari sielläkin
Tytöllä ollu nyt kuukauden sisällä ihan älytöntä tuo kehitys. Isänpäivänä opittiin vihdoin ryömimään ja seuraavana viikonloppuna alettiinkin jo konttaamaan <3 Istunut on jonkun aikaa niin, että toisella kädellä ottaa tukea lattiasta eli toisella kankullaan könöttänyt. Viime viikonloppuna istuikin sitten jo ilman tukea
Jännä miten hän aina viikonloppuna oppii nuo jutut, kun ollaan yleensä vkl minun vanhempieni luona. Ja nyt on alkanut nousta seisomaan minua vasten. APUA MISSÄ MINUN "PIENI" vauva on?! <3
Kertokaahan muutkin kuulumisianne, mukava aina lukea mitä muiden lapset on oppinut ja muutenkin mitä kuuluu teidän perheeseen
MUKAVAA JOULUN ODOTUSTA !