Jättäisitkö miehesi jos hän sairastaisi useamman vuoden?

  • Viestiketjun aloittaja sairaan vaimo
  • Ensimmäinen viesti
sairaan vaimo
Sairastaisi niin vakavasti, että saisi potkut töistä, lisäksi sinä joutuisit jäämään kotiin häntä hoitamaan ja saisit itsekin potkut. Luonnollisesti tulonne olisivat minimaaliset.
Lisäksi hän jäisi siihen kuntoon, että elätät häntä lopun elämääsi.

Mites ois?
 
tyhmä kysymys
Mikä sellainen sairaus että minä joutuisin jäämään töistä pois ja saisin potkut? En usko tälläiseen skenaarioon ollenkaan, sairaita varten on olemassa sairaalat, hoitokodit, kuntoutusklinikat jne ja kotiin voisi palkata myös hoitajan. Lisäksi sairastunut saa kuitenkin jotain tukea jostain ja kotiin hoitamana jäävä puolisokin voi saada omaishoidontukea eli ei tyhjän päälle jäisi...
 
.
no en tietenkään jättäisi! Ei se hänen syynsä olisi ja olen luvannut rakastaa häntä myötä ja VASTOINkäymisissä. En kyllä voi ymmärtää miten voi mennä edes naimisiin, jos ei sen verran miestään rakasta että tuollaisessa tilanteessa edes harkitsee jättämistä!
 
-
Tuollaista voi oikeastaan kysyä vain sellaiselta ihmiseltä, joka on elänyt samanlaisessa tilanteessa. Ainakaan etukäteen sitä ei tiedä mitä kaikkea eteentulevaa oikeasti jaksaa.
 
hivenenhullu
hmm, en mä jättäis sen sairauden takia... mutta ehkä niiden liitännäisjuttujen takia suhde menis persiilleen...
en ole niin pyhimys että jos suhde kuluttaa, siitä ei itselleen saa muuta kuin huolia,murheita stressiä.. niin sellaiseen suhteeseen en jäisi...
mutta siis riippuu tilanteesta ja sairaudesta...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tuollaista voi oikeastaan kysyä vain sellaiselta ihmiseltä, joka on elänyt samanlaisessa tilanteessa. Ainakaan etukäteen sitä ei tiedä mitä kaikkea eteentulevaa oikeasti jaksaa.
En mä miestä jättäis jos hän sairastuis. Ja olen aivan varma ettei mies jättäis minuakaan.
Mitä rakkautta se on??

 
Ap
Todellakin tippuu ihan tyhjän päälle! Voin sanoa kokemuksesta. Niitä tukia on todella vaikea saada kun nykyään on näitä "sairaita" jotka ei vain halua töihin.
Mulla on monesti ollut ero tosi lähellä... Oon kai sitten paska ihminen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
se on raskasta aikaa jos puoliso on oikeesti sairas, se imee kaikki voimat ihan totaalisesti.
Mihin se mies sitten pitää pukata? Jos ja kun olemme naimisissa niin kyllä mä hänet huolehtisin siinä ku lapsenikin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Todellakin tippuu ihan tyhjän päälle! Voin sanoa kokemuksesta. Niitä tukia on todella vaikea saada kun nykyään on näitä "sairaita" jotka ei vain halua töihin.
Mulla on monesti ollut ero tosi lähellä... Oon kai sitten paska ihminen.
Miksi sinä et vois käydä töissä? Ja mikä on sellainen sairaus että sinun pitää jäädä kotiin häntä hoitamaan?
 
Henkisesti vai fyysisesti sairas? Vai molempia?

En usko että jättäisin, se on raskasta kun läheinen on sairas, vie voimat itseltäkin mutta sen voi kestää (riippuu mitä muuta sairaus tuo tullessaan, muuttaako ihmisenä jne. ).

Sitä ei kuitenkaan tiedä ennen kuin siinä tilanteessa on että kuinka paljon itse kestää.

muoks. Kuitenkaan taloudelliset asiat eivät saisi minua jättämään miestäni.
 
Harmauduin
En jättänyt. Enkä tule sairauden vuoksi jättämään. Sairaus vaan saa ihmisen tekemään kaikenlaista.. Silloin oli suhde koetuksella. Yli selvittiin ja yhdessä jatkettiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Todellakin tippuu ihan tyhjän päälle! Voin sanoa kokemuksesta. Niitä tukia on todella vaikea saada kun nykyään on näitä "sairaita" jotka ei vain halua töihin.
Mulla on monesti ollut ero tosi lähellä... Oon kai sitten paska ihminen.
Tukien saaminen kestää, mutta jos oikeasti on oikeutettu niihin niin kyllä ne saa kun vana jaksaa hakea ja täyttää kaikki pyydetyt kaavakkeet oikein ja toimittaa todistukset sairaudesta. Ei tässä yhteiskunnassa sairas oman onnensa ojaan jää mikäli osaa pyytää apua.

Sitä en ymmärrä, että miksi jäit omasta työstäsi pois ja hankit potkut? Jos mies on niin sairas, ettei pärjää kotona yksin niin sitä varten on sairaalat ja muu terveydenhuolto tai voi palkata hoitajan kotiin (sitäkin yhteiskunta tukee).

Nyt vana niskasta kiinni ja laitat asiat kuntoon, hoidat miehellesi hoitopaikan sairauden takia ja hankit uuden työpaikan niin alkaa asiat rullaamaan. Eihän se kivaa ole kun toinen sairastaa, mutta ei ana terveelle puolisolle lupaa jättää asioita hoitamatta ja luovuttaa heti kättelyssä.

 
Miksi meidän tulot olisivat minimaaliset? Ei minun tarvitse jäädä häntä kotiin hoitamaan - hoitopalveluita saa ihan rahalla.

Miksi miehen rooli on elättää - mutta jos se olisikin nainen, niin erohan siitä pitäisi tehdä :saint:


Mieheni tulot eivät ole nytkään minun rahoja.
 

Yhteistyössä