Jättäisitkö 7 vuotiaan viikoksi hoitoon 20v serkkunsa luokse??

  • Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti
mietteliäs
20v serkun vanhemmmat kotona illat, mutta aamusta iltapäivään olisi lapsi vain serkkunsa kanssa koko viikon. Vähän "teini" vielä tuo tyttö, mutta tulee hyvin juttuun lasten kanssa. Hänellä ei ole kesätöitä ja saisi näin vähän ylimääräistä rahaa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mietteliäs:
20v serkun vanhemmmat kotona illat, mutta aamusta iltapäivään olisi lapsi vain serkkunsa kanssa koko viikon. Vähän "teini" vielä tuo tyttö, mutta tulee hyvin juttuun lasten kanssa. Hänellä ei ole kesätöitä ja saisi näin vähän ylimääräistä rahaa
Minä sain esikoiseni 20-vuotiaana, että enköhän minä yhden koululaisenkin kanssa olisi pärjännyt :D
Mutta tietysti kyse on myös tytön persoonasta. Onko luotettava, vastuullinen ym. Mielestäni saa kyllä olla jollain tapaa henkisesti jälkeenjäänyt jos ei parikymppinen kykene 7-vuotiaasta huolehtimaan.
 
tavallinen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
jättäisin jos tietäisin sata varmaksi, että se on sitten lapsen kanssa eikä häippäse kylille, ja kenties uhkaille lapselle, että jos kertoo, niiiiin....
Peesaan. Pitäisi luottamus olla todella vahva, ja varmuus siitä ettei mitään hölmöä pääse tapahtumaan. Kaikki kakskymppiset kun eivät ole liialla järjellä pilattuja...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
on kyllä luotettava jne, mutta pelkään ettei osaa toimia jos jotain tapahtuu..
Tää on taas näitä turhia etukäteen murehtimisia, koskaanhan sitä ei voi tietää mitä tulee tapahtumaan turha sitä minusta on etukäteen miettiä. Ei välttämättä kaikki "aikuisetkaan" osaa toimia hätätilanteessa oikein. Miksi turhaan pilata elämänsä miettimällä ja huolehtimalla etukäteen asioista jotka voivat sattua tai sitten olla sattumatta. Muista eilinen, uneksi huomisesta mutta elä tänään! Näin on joskus joku viisas todennut ja minusta todella fiksu mietelause.
 
vieras
Siis minä ajattelin otsikon perusteella että 7v menee parikymppisen opiskelijakämppään asumaan viikoksi. Sitä ehkä miettisin hetken. Mutta TOTTAKAI 20v voi vahtia kouluikäistä serkkuaan päivät, mitä siinä edes pitää miettiä??
 
Jättäisitkö jos kyseinen serkku olisi 25v? 30v? 35v? Vaikka olisi lapseton nelikymppinen? Ei se kuule ikää katto, luonnetta sitä enemmänkin. Älä sitä täällä kysele, itse hänet ja lapsesi tunnet parhaiten!! :headwall:
 

Yhteistyössä