Jätettiin lapset nukkumaan, ja...

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
noo
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Anteeks vittu mitä? vastuuton? seeeelvä, sul tulee olee ihana elämä tommosena hysteerikkona, miten tuut selviämään ikinä tässä maailmassa kun lapses kasvaa ja saattaa joskus jopa ilman itkuhäläriä lähteä yksin polkupyörällä vaikka kouluun... huuih.. siinähä saattaa vaikka just reitillä roihahtaa valtaisa metsäpalo...
Onhan nuo kaksoset jo käyneet kolme vuotta koulussa ja pyörälläkin välillä menneet, tosin matkaa on jopa puol kilsaa :) Seuraavakin jo ekalle menee parin pv päästä. Pienimmät on vielä onneks äidin ilona kotona.

Ja ihan tarkoituksella kirjoitin vastuuton, kun arvelin siitä jonkun kiehahtavan... ;)

Mutta joo, varmasti suhtaudun tulipaloon vakavammin kuin ihmiset keskimäärin. Kiristävät paloarvet muistuttavat kyllä päivittäin siitä hädästä, tuskasta ja vaarasta mitä tulipalo oikeasti on. Mutta se siitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lennyskä:
Minäkään en varmasti tohtisi jättää 2 vuotiasta yksin noin pitkäksi aikaa, vaikka nukkuisikin. Tiedän olevani teidän mielestä "ylihysteerinen äiti", mutta minulle lapsen saanti elävänä on ollut todella vaikeaa ja siksi haluan olla tarkka...mutta tiedän myös ettei sitä voi käsittää ihminen joka ei ole vastaavaa kokenut. :ashamed:
Ei meillekään oo muksun saaminen ylipäätään ollu helppoa, mut kyllä mä silti saunassa käyn ja yöni (yleensä) nukun. Ja nytkin lapsi nukkuu yläkerrassa ja mä istun alakerrassa koneella.
 
Alaston lohikäärme: Kyllä minäkin saunassa käyn ja lapsi nytkin nukkuu viereisessä huoneessa, mutta haluan olla kuuloetäisyydellä ja niin lähellä että pääsen nopeasti katsomaan. =) En tässä nyt ala kertomaan meidän tarinaa sen koommin, mutta jokainen joka on melkein menettänyt lapsensa tietää mitä tarkoitan. niin se vain on.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Anteeks vittu mitä? vastuuton? seeeelvä, sul tulee olee ihana elämä tommosena hysteerikkona, miten tuut selviämään ikinä tässä maailmassa kun lapses kasvaa ja saattaa joskus jopa ilman itkuhäläriä lähteä yksin polkupyörällä vaikka kouluun... huuih.. siinähä saattaa vaikka just reitillä roihahtaa valtaisa metsäpalo...
Onhan nuo kaksoset jo käyneet kolme vuotta koulussa ja pyörälläkin välillä menneet, tosin matkaa on jopa puol kilsaa :) Seuraavakin jo ekalle menee parin pv päästä. Pienimmät on vielä onneks äidin ilona kotona.

Ja ihan tarkoituksella kirjoitin vastuuton, kun arvelin siitä jonkun kiehahtavan... ;)

Mutta joo, varmasti suhtaudun tulipaloon vakavammin kuin ihmiset keskimäärin. Kiristävät paloarvet muistuttavat kyllä päivittäin siitä hädästä, tuskasta ja vaarasta mitä tulipalo oikeasti on. Mutta se siitä.
no mutta hellanlettas kylläpä olet vastuuton kun annat ihan jopa puolenkilometrin matkan mennä itekseen pyörällä, siinähä voi sattua ja tapahtua vaikka minkä moista äksidenttiä. pitäsköhä sun vielä vähän miettiä tota, mitä jos kuitenki lähtisit joka päivä mukaan saattamaan ja sitte taas hakemaan.
 
noo
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Pientä yli hysteriaa taas..
no onneks meillä soi heti puhelin jos savu tunnistin hälyttää ja jos siitä loppuu patteri teho samantien tulee soitto siitäkin.
piha sauna meilläkin.
Et taida tietää miten nopeasti palo etenee? Sä et sieltä pihasaunalta välttämättä ehdi lapsia pelastamaan, jos tulipalo tulee ja hälytin hälyttää. Mutta eihän se kovin todennäköistä ole, että tulipalo syttyy. Mutta jollekin se sitten osuu kohdalle ja tekee varovaisemmaksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Pientä yli hysteriaa taas..
no onneks meillä soi heti puhelin jos savu tunnistin hälyttää ja jos siitä loppuu patteri teho samantien tulee soitto siitäkin.
piha sauna meilläkin.
Et taida tietää miten nopeasti palo etenee? Sä et sieltä pihasaunalta välttämättä ehdi lapsia pelastamaan, jos tulipalo tulee ja hälytin hälyttää. Mutta eihän se kovin todennäköistä ole, että tulipalo syttyy. Mutta jollekin se sitten osuu kohdalle ja tekee varovaisemmaksi.
Paljon todennäköisemmin me palamme sinne pihasaunaan...
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Pientä yli hysteriaa taas..
no onneks meillä soi heti puhelin jos savu tunnistin hälyttää ja jos siitä loppuu patteri teho samantien tulee soitto siitäkin.
piha sauna meilläkin.
Et taida tietää miten nopeasti palo etenee? Sä et sieltä pihasaunalta välttämättä ehdi lapsia pelastamaan, jos tulipalo tulee ja hälytin hälyttää. Mutta eihän se kovin todennäköistä ole, että tulipalo syttyy. Mutta jollekin se sitten osuu kohdalle ja tekee varovaisemmaksi.
Paljon todennäköisemmin me palamme sinne pihasaunaan...
Turhaanpa niitä palohälyttimiäkään hommaillaan, kun on se nii epätodennäköistä että tulee tulipalo. Ylihysterisointia, siksi meillä ei ole mitään hälyttimiä kotona.

 
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Pientä yli hysteriaa taas..
no onneks meillä soi heti puhelin jos savu tunnistin hälyttää ja jos siitä loppuu patteri teho samantien tulee soitto siitäkin.
piha sauna meilläkin.
Et taida tietää miten nopeasti palo etenee? Sä et sieltä pihasaunalta välttämättä ehdi lapsia pelastamaan, jos tulipalo tulee ja hälytin hälyttää. Mutta eihän se kovin todennäköistä ole, että tulipalo syttyy. Mutta jollekin se sitten osuu kohdalle ja tekee varovaisemmaksi.
niin tai jos oon alakerrassa ja muksut ylhäällä tai toisinpäin ja tulipalo syttyy.
hakemalla voi hakea vaikka mitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Pientä yli hysteriaa taas..
no onneks meillä soi heti puhelin jos savu tunnistin hälyttää ja jos siitä loppuu patteri teho samantien tulee soitto siitäkin.
piha sauna meilläkin.
Et taida tietää miten nopeasti palo etenee? Sä et sieltä pihasaunalta välttämättä ehdi lapsia pelastamaan, jos tulipalo tulee ja hälytin hälyttää. Mutta eihän se kovin todennäköistä ole, että tulipalo syttyy. Mutta jollekin se sitten osuu kohdalle ja tekee varovaisemmaksi.
niin tai jos oon alakerrassa ja muksut ylhäällä tai toisinpäin ja tulipalo syttyy.
hakemalla voi hakea vaikka mitä
No just tätä. Mitä vaan voi teoriassa tapahtua, mut melko epätodennäköistä, et joku tulipalo syttyy just silloin kun ollaan saunassa. Oli se sit pihasauna tai sisäsauna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Pientä yli hysteriaa taas..
no onneks meillä soi heti puhelin jos savu tunnistin hälyttää ja jos siitä loppuu patteri teho samantien tulee soitto siitäkin.
piha sauna meilläkin.
Et taida tietää miten nopeasti palo etenee? Sä et sieltä pihasaunalta välttämättä ehdi lapsia pelastamaan, jos tulipalo tulee ja hälytin hälyttää. Mutta eihän se kovin todennäköistä ole, että tulipalo syttyy. Mutta jollekin se sitten osuu kohdalle ja tekee varovaisemmaksi.
niin tai jos oon alakerrassa ja muksut ylhäällä tai toisinpäin ja tulipalo syttyy.
hakemalla voi hakea vaikka mitä
No just tätä. Mitä vaan voi teoriassa tapahtua, mut melko epätodennäköistä, et joku tulipalo syttyy just silloin kun ollaan saunassa. Oli se sit pihasauna tai sisäsauna.
no nimenomaan.Tai joku hullu tulla sisäänkin :/
 
siis totta
Onhan autokolarikin aika epätodennäköinen ja silti monet valitsee lapsilleen tarkasti turvallisimman turvaistuimen. Moni asia, joilta me lapsiamme suojellaan on aika epätodennäköistä ja silti me vanhemmat niin teemme. Toinen on tarkempi toisessa asiassa toinen toisessa.
 
Katri
Minä olen yh-äiti, lapsi reilun vuoden ikäinen.. kyllä minäkin yksin lapsen nukahdettua käyn kaupassa tuossa toisella puolella tietä. Lapsi turvallisesti pinnasängyssä.. avaimet tarkistan moneen kertaan että on mukana yms. ja suihkussa käyn ihan yksin,joskus lapsi nukkuu ja joskus leikkii lelunurkassaan

Kyllä sitä kaipaa hetkellistä omaa aikaa ja todellakin ap lasten nukkuessa voi käydä pihasaunassa kahdestaan miehensä kans

 
tanelainen
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Minä olen yh-äiti, lapsi reilun vuoden ikäinen.. kyllä minäkin yksin lapsen nukahdettua käyn kaupassa tuossa toisella puolella tietä. Lapsi turvallisesti pinnasängyssä.. avaimet tarkistan moneen kertaan että on mukana yms. ja suihkussa käyn ihan yksin,joskus lapsi nukkuu ja joskus leikkii lelunurkassaan

Kyllä sitä kaipaa hetkellistä omaa aikaa ja todellakin ap lasten nukkuessa voi käydä pihasaunassa kahdestaan miehensä kans
Niin, jokainen miettii itse minkälaisia riskejä lapsiensa kanssa ottaa. Toinen lähtee puoleksi tunniksi oluelle lähipubiin, toinen samaksi ajaksi saunaan rentoutumaan. Joku taas ei jätä lapsiaan hetkeksikään yksin kotiin. Ollaan erilaisia kaikki.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tanelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Minä olen yh-äiti, lapsi reilun vuoden ikäinen.. kyllä minäkin yksin lapsen nukahdettua käyn kaupassa tuossa toisella puolella tietä. Lapsi turvallisesti pinnasängyssä.. avaimet tarkistan moneen kertaan että on mukana yms. ja suihkussa käyn ihan yksin,joskus lapsi nukkuu ja joskus leikkii lelunurkassaan

Kyllä sitä kaipaa hetkellistä omaa aikaa ja todellakin ap lasten nukkuessa voi käydä pihasaunassa kahdestaan miehensä kans
Niin, jokainen miettii itse minkälaisia riskejä lapsiensa kanssa ottaa. Toinen lähtee puoleksi tunniksi oluelle lähipubiin, toinen samaksi ajaksi saunaan rentoutumaan. Joku taas ei jätä lapsiaan hetkeksikään yksin kotiin. Ollaan erilaisia kaikki.
Meillä toi 9-vuotias oli vielä hereillä kun saunaan lähdettiin, eli just oli ehkä nukahtanut kun tultiin pois. Varmasti ois kiljunut ja soittanut meille (oli puhelimet saunalla mukana) jos ois hätä tullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Minä olen yh-äiti, lapsi reilun vuoden ikäinen.. kyllä minäkin yksin lapsen nukahdettua käyn kaupassa tuossa toisella puolella tietä. Lapsi turvallisesti pinnasängyssä.. avaimet tarkistan moneen kertaan että on mukana yms. ja suihkussa käyn ihan yksin,joskus lapsi nukkuu ja joskus leikkii lelunurkassaan

Kyllä sitä kaipaa hetkellistä omaa aikaa ja todellakin ap lasten nukkuessa voi käydä pihasaunassa kahdestaan miehensä kans
Tätä mä taas en vois koskaan tehdä. Ei tulis mieleenkään poistua kotoa ja jättää lasta yksin, vaikkakin nukkumaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Minä olen yh-äiti, lapsi reilun vuoden ikäinen.. kyllä minäkin yksin lapsen nukahdettua käyn kaupassa tuossa toisella puolella tietä. Lapsi turvallisesti pinnasängyssä.. avaimet tarkistan moneen kertaan että on mukana yms. ja suihkussa käyn ihan yksin,joskus lapsi nukkuu ja joskus leikkii lelunurkassaan

Kyllä sitä kaipaa hetkellistä omaa aikaa ja todellakin ap lasten nukkuessa voi käydä pihasaunassa kahdestaan miehensä kans
Tätä mä taas en vois koskaan tehdä. Ei tulis mieleenkään poistua kotoa ja jättää lasta yksin, vaikkakin nukkumaan.
En tekis tuota minäkään.
 
Katri
Niin ja jos olet yh ja kakkimisessa sulla menee se 15min ainakin niin otat lapsen vessaan mukaan jottei jää vaan yksin minnekään.. Hei haloo!
Samoten kun tahdot suihkuun,otat lapsen suihkuhuoneeseen mukaan,eihän häntä voi jättä yksin muualle olemaan..
Ja nämä eivät ole yhtään eri asioita kuin saunomiset ja pieni kauppareissu (max. 15min ) jokaisessa asiassa lapsi kotona yksin nukkumassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Niin ja jos olet yh ja kakkimisessa sulla menee se 15min ainakin niin otat lapsen vessaan mukaan jottei jää vaan yksin minnekään.. Hei haloo!
Samoten kun tahdot suihkuun,otat lapsen suihkuhuoneeseen mukaan,eihän häntä voi jättä yksin muualle olemaan..
Ja nämä eivät ole yhtään eri asioita kuin saunomiset ja pieni kauppareissu (max. 15min ) jokaisessa asiassa lapsi kotona yksin nukkumassa.
Entä jos sulle sattuis kauppareissulla jotain? Kukaan ei tiedä että pikkuinen on siellä nukkumassa. Kotoa poistuminen on eri juttu, kuin esim. vessassa käyminen.
 
Katri
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Minä olen yh-äiti, lapsi reilun vuoden ikäinen.. kyllä minäkin yksin lapsen nukahdettua käyn kaupassa tuossa toisella puolella tietä. Lapsi turvallisesti pinnasängyssä.. avaimet tarkistan moneen kertaan että on mukana yms. ja suihkussa käyn ihan yksin,joskus lapsi nukkuu ja joskus leikkii lelunurkassaan

Kyllä sitä kaipaa hetkellistä omaa aikaa ja todellakin ap lasten nukkuessa voi käydä pihasaunassa kahdestaan miehensä kans
Tätä mä taas en vois koskaan tehdä. Ei tulis mieleenkään poistua kotoa ja jättää lasta yksin, vaikkakin nukkumaan.
En tekis tuota minäkään.
Sama matka tuonne kauppaan kuin teillä saunaan :) ja yleensä menee korkeintaan 5min.
 
H
Mikä helvetin autuus siellä hikikaapissa on istua kököttää sen oman karvakullin vieressä?

Miksette voi käydä erikseen saunassa te jotka parutte, ettei yhteissaunaan miehen kanssa pääse?
 
sadk
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja J:
Alkuperäinen kirjoittaja kivaa:
Teillä kai sitten vähän isompia lapsia jo. Sitten kun meilläkin vähän kasvavat niin voi jättääkin saunaanmenon ajaksi. Odotellaan siis vielä neljä vuotta ainakin....
Kyllä itkuhälärin kanssa voi jo pienempiäkin jättää nukkumaan. Jos pihasauna ei kovin kaukana siis ole.
Ei se häläri kyllä tulipaloa taida nopasti kertoa. Tietty siitä sitten kuulee, jos hälyttimet alkaa soida, mutta siinä vaiheessa voi olla jo myöhäistä. Ja olettaen, että häläri toimii, ei ole patterit lopussa tai muuten epäkunnossa. Itse en kovin pieniä lapsia jättäisi.
Niin, tai katto voi pudota niskaan, sisään aiemmin luikerrellut käärme voi hyökätä, murtovarkaat tunkeutua sisälle jne...Relaa nyt vähän, ei kaikkea voi pelätä :LOL:
 
Katri:Kyllä minä otan lapsen mukaan vessaan, suihkuun ja kaikki alle kun olen kotona ilman miestä eli yksin lapsen kanssa. En näe sitä ongelmana.
Tiesitkö, että moni ilmoittaa tuollaisesta toimista sosiaaliviranomaisille? Tuo kun taidetaan luokitella heitteille jätöksi. :(
 
Katri
Alkuperäinen kirjoittaja Lennyskä:
Katri:Kyllä minä otan lapsen mukaan vessaan, suihkuun ja kaikki alle kun olen kotona ilman miestä eli yksin lapsen kanssa. En näe sitä ongelmana.
Tiesitkö, että moni ilmoittaa tuollaisesta toimista sosiaaliviranomaisille? Tuo kun taidetaan luokitella heitteille jätöksi. :(
Ai silloinkin kun lapsi nukkuu ja olet vessaan menossa niin nappaat sängystä lapsen mukaasi?

Sinulla onkin mies.. minä olenkin 24/7 lapseni kans yksin ja tukiverkostoa ei kuule pahemin ole :/
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Minä olen yh-äiti, lapsi reilun vuoden ikäinen.. kyllä minäkin yksin lapsen nukahdettua käyn kaupassa tuossa toisella puolella tietä. Lapsi turvallisesti pinnasängyssä.. avaimet tarkistan moneen kertaan että on mukana yms. ja suihkussa käyn ihan yksin,joskus lapsi nukkuu ja joskus leikkii lelunurkassaan

Kyllä sitä kaipaa hetkellistä omaa aikaa ja todellakin ap lasten nukkuessa voi käydä pihasaunassa kahdestaan miehensä kans
Miksi et voi käydä siellä kaupassa jo lapsen valvoessa. Tuota en ymmärrä. Voit jäädä auton alle ja lapsi yksin kotona. Toki kotonakin voi tipahtaa, saada sairaskohtauksen ja kukaan ei sitä tiedä kun lapsi nukkuu eikä muita.
Saunassa kyllä mutta ei kaupassa.
 

Yhteistyössä